Cei trei lideri în materie de producție de vehicule comerciale Volvo Group, Daimler Truck și Traton Group au semnat un acord de tip joint venture pentru instalarea și operarea unei rețele de încărcare publică de înaltă performanță pentru încărcare acumulatorilor camioanelor și autocarelor ce operează pe distanțe lungi în toată Europa.
Obiectivul comun este de a iniția și a accelera construirea infrastructurii de încărcare electrică și pentru a sprijini transformarea transporturilor din UE în transporturi neutre din punct de vedere climatic.
Acordul pune bazele unei viitoare întreprinderi comune (JV) – deținută în egală măsură de cele trei părți, care intenționează să înceapă operațiunile în 2022. Părțile intenționează să investească împreună 500 de milioane de euro pentru a instala și a opera cel puțin 1.700 puncte de încărcare de înaltă performanță aproape de autostrăzi, precum și puncte de logistică și destinație, în termen de cinci ani de la înființarea JV. Numărul de puncte de încărcare este prevăzut să fie crescut semnificativ prin căutarea unor parteneri suplimentari, precum și prin finanțare publică. Viitorul JV este planificat să funcționeze sub propria sa identitate corporativă și să aibă sediul în Amsterdam, Olanda. Viitorul JV va putea să se bazeze pe experiența largă și pe cunoștințele partenerilor săi fondatori în transportul de vehicule grele.
Un raport recent al industriei transporturilor solicită până la 15.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță publice și de destinație până cel târziu în 2025 și până la 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până cel târziu în 2030. Prin urmare, inițierea partenerilor este un apel pentru acțiune către toți ceilalți actori din industrie, precum și guvernele și autoritățile de reglementare, pentru a lucra împreună pentru o extindere rapidă a rețelei de încărcare necesare pentru a putea contribui la atingerea obiectivelor climatice. Ca un semnal clar către toate părțile interesate, rețeaua de încărcare a celor trei părți va fi deschisă și accesibilă tuturor vehiculelor comerciale din Europa, indiferent de marcă.
Operatorii parcului de vehicule electrice vor putea utiliza încărcarea rapidă, adaptată perioadei de odihnă obligatorie de 45 de minute din Europa, concentrându-se pe transportul pe distanțe lungi – cea mai mare prioritate a viitorului JV -, precum și încărcarea peste noapte.