Joint venture-ul Hyvia, specializat pe mobilitatea cu hidrogen, îşi va vinde produsele în întreaga Europă

Hyvia, un joint venture între Renault şi Plug Power specializat pe mobilitatea cu hidrogen, a anunţat marţi că îşi va vinde produsele pe întreg teritoriul Europei, iar de la finele acestui an va începe să asambleze celule de combustibil pe hidrogen şi staţii de realimentare cu hidrogen la uzina de la Flins, nordul Franţei, transmite Reuters.

Hyvia a mai informat că de la finele acestui an va începe să ofere o gamă de trei modele de utilitare Master propulsate cu celule de combustibil pe hidrogen.

“Hyvia oferă soluţii la cheie de mobilitate care combină producţia, stocarea şi distribuţia de hidrogen verde cu o gamă largă de vehicule comerciale pe hidrogen. Aceste soluţii vor îndeplini nevoile companiilor, flotelor şi comunităţilor locale şi vor impulsiona tranziţia energetică”, a declarat preşedintele Hyvia, David Holderbach.
Constructorii din întreaga lume, cum este şi Renault, proprietarul Dacia, se concentrează pe extinderea ofertei de vehicule electrice şi pe hidrogen, în cadrul planurilor industriei de a deveni mai prietenoasă cu mediul.

Luna trecută, Renault a dezvăluit o ţintă mai ambiţioasă în domeniul vehiculelor electrice, mizând pe noi versiuni accesibile ale modelelor sale emblematice, precum Renault 5 şi Renault 4, pentru a recupera decalajul care îl separă de rivalul Volkswagen pe acest segment în creştere rapidă.

Vehiculele pe hidrogen sunt un tip de vehicule electrice, chiar dacă se bazează pe o celulă de combustibil care transformă hidrogenul în electricitate la bordul vehiculului.

Hidrogenul a ajuns în lumina reflectoarelor în Europa, unde miniştrii Mediului vor să reducă emisiile de CO2 ale camioanelor cu o treime până în 2030, comparativ cu nivelul din 2019, ameninţând cu interzicerea vehiculelor diesel şi taxe mai mari, dar promiţând o reducere cu până la 75% a taxelor de drum pentru vehiculele ecologice.

Chiar dacă sunt mai scumpe decât vehiculele electrice pe bază de baterii, vehiculele care utilizează celule de combustibil pe hidrogen ar putea profita de pe urma dorinţei Europei de a pune la punct o industrie de talie mondială în jurul tehnologiei mobilităţii cu hidrogen.

Related posts