Peste 30% dintre şoferii care sunt înregistraţi cu carte de muncă la companiile de transport internaţional de marfă refuză să plece în cursă, pentru că riscă să fie blocaţi în Ungaria, Slovenia sau Serbia, a declarat, vineri, ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode.
“Avem un deficit de peste 30% de şoferi, astăzi, pentru camioanele pentru care sunt contracte. (…). 30% dintre şoferii care sunt înregistraţi cu carte de muncă la companiile de transport internaţional marfă refuză să plece în cursă, pentru că riscă să fie blocaţi în Ungaria, Slovenia sau Serbia, mai nou”, a spus ministrul.
Bode a menţionat că la Ministerul Transporturilor A fost constituită o celulă de criză pentru a rezolva problema şoferilor care vin cu marfă din Uniunea Europeană.
“Avem blocaj în Slovenia, pe Ungaria. Discutăm cu cei de la MAE să creăm un culoar unic european cu toate statele membre, că, altfel, blochează o ţară, mâine blochează graniţele cealaltă ţară. Noi trebuie să funcţionăm cu transportul de marfă în România. (…). Dacă oprim transportul de marfă, mergeţi degeaba la magazin. Noi trebuie să facem tot posibilul şi, în Hotărârea nr. 7, articolul 6 al Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, am spus că sunt exceptate toate camioanele peste 3,5 tone”, a declarat demnitarul.
Lucian Bode susţine că “nu s-a înţeles de către cei de la DSP” acest lucru.
“Am luat decizia să transmitem către toate punctele vamale o procedură foarte clară pentru transportatorii de marfă. Şi anume: vin în punctul de trecere al frontierei, sunt testaţi, un test rapid. Iese negativ, pleacă mai departe, este pozitiv, urmează procedurile, plecând mai departe, ajunge la destinaţie, îşi realizează testul, aşteaptă primirea rezultatului. Este negativ, îşi vede de job mai departe”, a explicat ministrul.
Bode a mai spus că este “inadmisibil” ca cei de la DSP să oprească camionul în punctul de trecere al frontierei şi să spună ‘camionul poate pleca, şoferul merge în carantină’.
Lucian Bode a adăugat că a vorbit cu ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, pentru ca acesta să discute cu statele membre, la nivel de miniştri ai afacerilor externe, să construiască acel culoar unic European, pe unde să circulă toate camioane de marfă. “Altfel, avem o mare problemă dacă oprim transportul de marfă”, a conchis ministrul Transporturilor.