Ford Ranger – o nouă față

La începutul acestei săptămâni AutoReport.ro au fost invitați la o tură cu noul Ford Ranger. Am testat noua generație a pickup-ului la lansarea sa oficială în România pe un traseu offroad de lângă Cheia.

Trebuie să spunem că primul Ford Ranger a apărut în 1950 în urma unui parteneriat cu Marmon-Herrington. În 1959 este produs primul pickup cu tracțiune integrală al Ford, iar în 2012, Ranger devine primul pickup care ia 5 stele EuroNCAP.
Deci povești sunt destule în jurul acestui produs.
Actuala generație a primit foarte multe modificări de ordin estetic. Acum designul Ranger este mai apropiat de cel al pickup-urilor din Seria F, dar și reinterpretat modern. Noi am condus o variantă Limited, probabil versiunea care va fi cel mai bine vândută în România.
Modelul de test avea un motor de 2,2 litri și o putere de 160 CP. Dar cum la un vehicul utilitar contează mai mult cuplul, acest motor ne oferă un cuplu maxim impresionant de 385 Nm.
Am remarcat în mod special comportamentul offroad al acestui autovehicul, tracțiunea se comportă exemplar atât în modul 4x4H cât și 4x4L. Același lucru îl putem spune și despre sistemele de asistență Hill Holder și Hill Descend Assist, acestea fiind foarte utile mai ales în condiții de urcare și coborâri dificile.
În interior remarcăm foarte multe modificări ale designului, dar am fi apreciat și folosirea unor plastice mai noi. Spațiile de stocare multiple sunt suficiente pentru 5 persoane cât putea duce cabina dublă a modelului de test. Ranger a primit sistemul de infotainment Ford Sync 2.
Să vă explicăm mai multe despre opțiunile noii generații: Ranger vine cu 3 variante de cabină: Double Cab, RAP Cab și Single Cab. Pickup-ul poate fi comandat cu tracțiune integrală sau doar 4×2 (care vor mai mult o utilitară cu care să care prin oraș). Gama de motorizări include 3 opțiuni: două motoare de 2,2 litri diesel cu 130 și 160 CP, dar și un motor, pentru versiunea de vârf Wildtrack, de 3,2 litri diesel cu 5 cilindri care produce 200 CP și un cuplu maxim de 470 Nm.
Ranger vine disponibil în 4 variante de echipare: XL (o versiune fără aer condiționat pe care probabil nu o va comanda nimeni), XLT, Limited și Wildtrack, cel care a fost preferat de toți participanții la test. Pentru fanii vehiculelor utilitare trebuie să spunem că noul Ranger promite o sarcină utilă de aproape 1.500 kg.
Acum sistemele de siguranță sunt interconectate, iar cel mai nou în gamă este sistemul de asistență activă la frânare.
Noul Ford Ranger poate fi comandat cu un preț de începe de la 24.570 Euro cu TVA pentru varianta XL. Pentru a trece la următorul nivel de echipare, mai plătiți încă 2.700 Euro.

Related posts