Ford dezvăluie structura sistemului de propulsie al lui Transit Custom Plug-In Hybrid

Noul Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV, hibrid cu încărcare la priză), conceput pentru a îmbunătăți calitatea aerului rulând în mod complet electric pe majoritatea traseelor sale urbane, și-a făcut debutul în cadrul evenimentului Cenex Low Carbon Vehicle 2017, care are loc în Millbrook, Marea Britanie.

Modelul își face apariția publică într-un moment în care Ford pregătește 20 de exemplare Transit PHEV pentru proiectul-test din Londra care va începe la finalul anului 2017 și care va explora modurile în care utilitarele hibride pot contribui la țintele de reducere a poluării aerului și pot îmbunătăți productivitatea operatorilor în condiții urbane – cel mai dur mediu de lucru pentru vehiculele comerciale.

Programat pentru producția de serie în 2019 ca parte a promisiunii Ford de a le oferi clienților mașini electrice accesibile și capabile, Transit Custom PHEV este propulsat de un sistem hibrid anvansat care oferă o autonomie cu zero emisii de peste 50 de kilometri și integrează multipremiatul motor pe benzină 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie. Motorul EcoBoost încarcă acumulatorii pentru a oferi posibilitatea realizării unor călătorii mai lungi între încărcări, oferindu-le operatorilor o eficiență și o flexibilitate de vârf.

“Afacerile din diferite domenii se bazează de peste 50 de ani pe Ford Transit pentru a-și face treaba, iar noi suntem hotărâți să să menținem această tradiție și în momentul în care intrăm în epoca electrificării”, spune Mark Harvey, Director al programului de dezvoltare a utilitarelor electrificate urbane în cadrul Ford Europa. “Apariția exemplarelor Transit PHEV pe străzi reprezintă un moment extraordinar și așteptăm cu nerăbdare colaborarea cu partenerii și clienții noștri din Londra pentru a explora modurile în care aceste vehicule comerciale pot să reducă emisiile și costurile de operare în orașe“.

Vehiculele comerciale din Londra parcurg 280.000 de drumuri într-o zi tipică de muncă, străbătând 13 milioane de kilometri în această perioadă. Utilitarele de marfă adună 75% din traficul semnat de transportul de acest tip, mai mult de 7000 de vehicule fiind prezente în orele de vârf în centrul Londrei.

“Utilitarele “curate”, precum cele utilizate în acest proiect experimental, vor fi vitale pentru ca sectorul transportului de mărfuri să-și reducă emisiile și să joace un rol important în rezolvarea crizei poluării aerului din Londra. Vom utiliza, de asemenea, informațiile rezultate în urma proiectului-test, acestea urmând să se transforme într-o resursă de valoare inestimabilă pentru programul LoCITY, care incurajează afacerile să utilizeze vehicule ecologice“, spune Lilli Matson, Directorul Strategiei de Transport al proiectului Transport for London.

Proiectul este sprijinit de organizația guvernamentală Transport for London și implică business-urilor și autorități din mai multe domenii* care-și desfășoară activitatea în mediul urban, inclusiv Poliția Metropolitană, care va integra utilitarele în operațiunile sale zilnice. Pentru a înțelege modul în care pot fi maximizate beneficiile utilizării unor mașini electrificate, cele 20 de exemplare Transit PHEV vor folosi un sistem telematic avansat care va colecta informații legate de performanțele mașinilor în timp real.

În plus, vehiculele implicate în test vor utiliza tehnologiile de geolocalizare și geofencing, care sunt capabile să modifice setările mașinilor în funcție de locul în care se află acestea. Această funcție ar putea fi utilizată, de exemplu, pentru ca inginerii să se asigure că sistemul hibrid este comutat pe modul 100% electric atunci când mașina intră într-o zonă cu emisii reduse obligatorii în centrul orașului.

Ford este primul producător auto de volum care oferă tehnologia hibridă plug-in în acest segment al pieței. Sistemul îi permite mașinii să fie încărcată cu electricitate pentru traseele urbane cu emisii zero, în timp ce motorul EcoBoost compact și eficient încarcă adițional acumulatorii atunci când e nevoie de acest lucru. Transit Custom PHEV utilizează o configurație în serie a sistemului hibrid, roțile mașinii vind acționate exclusiv de motorul electric, fără implicarea directă a motorului cu ardere internă.

Pachetul de acumulatori Litiu-Ion are un design compact, este răcit cu lichid și este așezat sub podeaua zonei de încărcare, păstrând astfel capacitatea și volumul de încărcare oferite de versiunea standard a lui Transit Custom.

Sistemul de propulsie hibrid plug-in le oferă utilizatorilor o gamă de beneficii. În plus față de capacitatea de a rula cu emisii zero pe o distanță care depășește 50 de kilometri, Transit Custom PHEV utilizează benzină pentru a atinge o autonomie totală de peste 500 de kilometri. Un sistem de propulsie hibrid plug-in permite, de asemenea, o capacitate de încărcare superioară vehiculelor 100% electrice și abilitatea încărcării rapide și ușoare de la orice priză normală.

Dezvoltarea celor 20 de exemplare Transit Custom plug-in hibrid a fost sprijinită de un grant de 4.7 milioane de lire sterline oferit de Centrul de Propulsie Avansată din Marea Britanie. Mașinile au fost desenate și dezvoltate în Centrul Tehnic Ford din Dunton, Marea Britanie și la Centrul Prodrive Advanced Technology din Banbury, Marea Britanie. Programul a primit și ajutorul Revolve Technologies.

Ford a fost marca numărul 1 în Europa în vânzările de vehicule utilitare în 2015 și 2016, iar această poziție a fost întărită în 2017 cu o cotă de piață de 13.3% în perioada ianuarie-iulie. Versiunea hibridă plug-in a lui Custom Transit este parte a promisiunii Ford de electrificare globală. Producător auto și companie de mobilitate, Ford a investit 4.5 miliarde de dolari pentru a le oferi clienților capabilități, productivitate și performanțe de top. Ford plănuiește lansarea a 13 mașini electrificate la nivel global în următorii cinci ani, implicit un SUV full-electric de clasă mică pe care îl vor putea achiziționa clienții Ford din Europa, America de Nord și Asia.

De asemenea, Ford a anunțat recent o strategie ambițioasă la nivelul electrificării gamei din China, confirmând că 70% dintre modelele vândute pe această piață vor avea versiuni electrificate până în 2025. În luna august, Ford a semnat o înțelegere cu Anhui Zotye Automobile Co., Ltd., producător chinez de top concentrat pe dezvoltarea și producția mașinilor electrice, pentru a explora posibilitățile lansării unei game de mașini 100% electrice pe cea mai mare piață auto a lumii.

În plus, Ford s-a implicat într-un proiect comun cu Deutsche Post DHL Group cu scopul de a produce utilitare electrice dedicate serviciilor de livrare (e-van-uri), devenind astfel cel mai mare producător european de e-van-uri medii, cu 2500 de vehicule programate să fie produse până la finalul anului 2018. StreetScooter WORK XL este construit pe baza șasiului lui Ford Transit, primește un sistem de propulsie electric pe bază de baterii și o caroserie desenată și construită conform specificațiilor Deutsche Post DHL.

Related posts