Anul 2022 aduce pe piața auto din România o scădere dramatică a vânzărilor de LCV-uri

Datele oficiale privind înmatriculările de autovehicule noi din România arată că anul 2022 s-a încheiat într-o notă pozitivă pentru comerțul cu automobile, chiar dacă, în cele din urmă, creșterea s-a limitat la câteva procente. Cele două segmente majore ale pieței, autoturismele și vehiculele comerciale, au avut un comportament total opus.

România a înregistrat în luna decembrie un volum total de 16.299 de vehicule noi înmatriculate, în creștere cu 2,12%, menținându-și astfel tendința de creștere înregistrată în lunile anterioare. Procentul a fost influențat în direcții opuse de cele două segmente principale. Volumul de autoturisme înmatriculate s-a ridicat la 12.437, acesta fiind unul dintre cele mai bune din 2022, cu o creștere de 4,88% față de decembrie 2021.

La polul opus s-au situat vehiculele comerciale ușoare (LCV), care au înregistrat un volum de 1.363 unități, în scădere cu 8,65%. Această a doua categorie confirmă un an în declin, influențat de contextul industrial și economic nefavorabil. La finalul anului, comerțul cu automobile noi din România (date privind înmatriculările) își menține direcțiile de evoluție diferite, pe cele două segmente. Înmatriculările de autoturisme s-au ridicat la 129.328 unități, marcând o creștere mică dar importantă față de 2021, 6,7%, în speranța unei recuperări, în anii următori, a pierderii față de 2019, când erau înmatriculate peste 160.000 de autoturisme noi. În același timp, înmatriculările de LCV-uri au totalizat 13.583 unități, cu 19% mai puține decât în 2021, când erau înmatriculate 16.168 unități, scăderea fiind de aproape 3.000 de unități.

Related posts