Am condus noul Ford Transit Custom

Am fost în apropiere de Frankfurt pentru a testa noul Ford Transit Custom, liderul european al segmentului și a vedea cum se comportă noul Sportsvan, cea mai sportivă dubă de serie. 

Noua autoutilitară de o tonă Ford Transit Custom se prezintă cu un design nou și îndrăzneț, cu un interior complet nou și oferă o productivitate îmbunătățită pentru companiile europene.

Noul Transit Custom se bazează pe succesul modelului pe care îl înlocuiește, care a devenit cea mai vândută furgonetă din segmentul său în 2015 și 2016 și continuă să conducă în clasamentele din acest an, cu 86.400 de unități vândute până în luna septembrie. Comenzile pentru noul model se vor deschide în Europa în decembrie, noul Transit Custom urmând să fie livrat clienților la începutul anului 2018.

Animat de revoluționarul motor diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri, Transit Custom a fost regândit pentru a oferi semnificativ mai multe elemente tehnice și capacități îmbunătățite. Oferta include o versiune ECOnetic a autoutilitarei, aceasta punând la dispoziție un consum mai bun și emisii de 148 de grame CO2/km.
Cu noul design frontal îndrăzneț, subliniat de grila specifică Transit cu trei bare orizontale paralele, furgoneta Ford de o tonă le oferă șoferilor mediul ideal pentru un birou mobil, punându-le acestora la dispoziție o cabină care vine cu spații de depozitare de neegalat în segment, cu ergonomie și comfort ameliorate și conectivitate ușurată de opțiunile SYNC 3 și MyFord Dock. Printre sistemele introduse în premieră în zona autovehiculelor comerciale se numără Limitatorul de viteză inteligent (Intelligent Speed Assist).

Motorul Ford EcoBlue și varianta ECOnetic
Noul Transit Custom este animat de motorul diesel de ultimă generație Ford EcoBlue, care a fost introdus în gamă în 2016. Cu variantele sale de 105, 130 sau 170 CP, noul motor cu tehnologie avansată oferă beneficii semnificative la capitolele costuri de utilizare și performanțe în comparație cu anteriorul motor diesel de 2.2 litri: consumul de carburant a scăzut cu până la 13%, iar cuplul la turații joase a crescut cu 20%.
Pentru clienții care caută excelența în productivitate și consum, noul model oferă o variantă ECOnetic care emite 148 de grame CO2/km și are un consum mediu mixt de 5.7 litri/100 km*, o îmbunătățire suplimentară de 6% față de modelul înlocuit.
Disponibilă pe versiunea cu ampatament scurt, varianta ECOnetic poate fi comandată împreună cu varianta de 105 CP a motorului diesel și oferă o calibrare unică a sistemului Auto-Stop-Start, anvelope cu rezistență redusă la înaintare, sistemul inovator Acceleration Control și un limitator de viteză fixat la 100 de km/h.
Noul Transit Custom continuă să le ofere operatorilor care utilizează vehicule comerciale aceeași gamă fantastică de capabilități printr-o gamă care include versiuni cu plafon standard sau înălțat, două variante de ampatament, o masă brută care variază între 2.6 și 3.4 tone, o capacitate de încărcare de până la 1450 de kilograme și diferite variante de caroserie, inclusiv Van, Double-Cab-In-Van și Kombi.
Noul model păstrează intactă reputația lui Transit, oferind abilități de încărcare de top în segment și soluții inovatoare de personalizare a patului de încărcare, precum panoul despărțitor între cabină și zona de marfă care poate fi deschis la nivelul podelei, oferind posibilitatea încărcării unor obiecte extra-lungi, sau suportul de bagaje inovator de pe plafon care poate fi înlăturat complet atunci când nu este utilizat.

Noul Transit Custom are o zonă frontală dinamică și utilitară în același timp care împarte ADN-ul estetic cu gama recentă de autoturisme Ford, cu o grilă trapezoidală așezată sus și cu blocuri optice subțiri și dinamice. Noul model pune la dispoziția clienților cele mai noi tehnologii de iluminare, versiunile de top oferind lumini de zi LED distinctive și faruri puternice HID Xenon.

Habitaclul este complet nou și oferă o planșă de bord bazată pe noua filosofie de design interior Ford, care a apărut în premieră pe noua generație Fiesta. Această abordare vine cu o așezare atrăgătoare și centrată pe șofer, influențată de interacțiunea pe care clienții o au cu tabletele sau telefoanele inteligente de ultimă generație.

Bazat pe puternicele elemente orizontale de design care subliniază lățimea cabinei, noul panou de bord este construit din materiale atrăgătoare și rezistente la uzură, fiind plin de detalii practice gândite pentru șoferii care folosesc habitaclul ca pe un birou mobil în timpul programului de lucru.

Noul design interior oferă spații de depozitare de top în segment, cu spații care totalizează 25 de litri oferite doar în panoul de bord. Acestea includ trei spații deschise în zona superioară care pot găzdui clipboard-uri sau gadget-uri mobile și un spațiu generos în torpedou capabil să găzduiască coli A4 în compartimentul inferior închis.

Alte elemente practice includ un spațiu rabatabil pentru sticle sau pahare așezat lângă levierul cutiei de viteze, adițional celor două spații de pahare și suporturilor pentru sticlele de doi litri care sunt montate de-o parte și de alta a planșei de bord. Panourile interioare ale portierelor au fost și ele redesenate complet pentru a îmbunătăți capacitatea de depozitare și aspectul practic, rezultatul fiind apariția a trei spații mari și a unui mâner practic integrat în materialele ornamentale ale ușilor.

În zona șoferului, display-urile noi și panourile de control au fost regândite pentru ameliorarea ergonomiei și a ușurinței în utilizare, iar versiunile de echipare de top oferă un touchscreen color de 8 inch inspirat din zona tabletelor care “plutește” deasupra bordului și care oferă acces la sistemul de comunicare și divertisment Ford SYNC 3, operat prin gesturi precum pinch și swipe.

SYNC 3 le va da posibilitatea șoferilor lui Transit Custom să controleze sistemul audio, navigația și telefoanele conectate utilizând comenzi vocale conversaționale simple. Apăsând un buton și rostind pur și simplu “I need a coffee” („Am nevoie de o cafea”), “I need petrol” (“Am nevoie de benzină”) sau “Find an address” („Găsește o adresă”), șoferii pot să localizeze cele mai apropiate cafenele, benzinării sau localizarea unei adrese necesare la muncă. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android AutoTM.

Pentru mașinile echipate cu display-uri de 8 sau 4 inch, MyFord Dock poate fi montat în centrul planșei de bord și este modalitatea perfectă pentru așezarea și încărcarea unui telefon, unui MP3 Player sau unui sistem de navigație. Zona de depozitare aflată zona superioară a bordului chiar în fața șoferului conține o priză USB și una de 12 Volți, alte două două prize identice fiind regăsite în apropierea levierului cutiei de viteze.

Confortul zilnic este intensificat de noul design al scaunelor, acestea fiind construite din paneluri din spumă regândite și având o geometrie diferită pentru optimizarea sprijinului lateral. Materialele utilizate la interior au fost complet înnoite în habitaclu, cu focalizare pe calitate, durabilitate și percepție. Acest lucru include materiale textile care au fost supuse la cele mai dure teste abrazive realizate vreodată de Ford.

Tehnologii avansate și sisteme de asistență a șoferului
Noul Transit Custom introduce o gamă de sisteme avansate de asistență a șoferului care preiau tehnologiile regăsite pe cele mai noi autoturisme Ford și folosesc senzori sofisticați, radare și camere video pentru a oferi informații despre zona din jurul autovehiculului.
Noul Transit Custom este primul vehicul comercial care oferă Limitatorul de viteză inteligent (Intelligent Speed Assist), un sistem care îi poate ajuta pe șoferi să nu depășească limitele de viteză și să evite astfel amenzile rutiere.
Sistemul activează ajustarea automată a vitezei de rulare pentru ca mașina să rămână în limitele legale. Pachetul utilizează Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition), care detectează indicatoarele de limitare a vitezei. Șoferii activează pachetul Intelligent Speed Assist prin comenzile aflate pe volan și impun o viteză maximă pentru propria mașină. Sistemul folosește camera video montată la nivelul parbrizului pentru a monitoriza indicatoarele rutiere și, atunci când viteza legală pe o anumită porțiune de șosea e mai mică decât viteza maximă setată, încetinește automat vehiculul.
Noul model este prima utilitară Ford din Europa care oferă Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), care furnizează două funcții-cheie pentru utilizatorii vehiculelor utilitare.
Pachetul tehnologic Blind Spot Information System utilizează senzori posteriori pentru a detecta momentul în care alte vehicule au intrat sau se apropie de zona unghiului mort și îl alertează pe șofer printr-un martor vizual montat pe oglinda laterală corespondentă. Transit Custom introduce o nouă funcționalitate, Distanța Posterioară Variabilă (Variable Rear Range), care le oferă șoferilor un avertisment timpuriu dacă sistemul detectează faptul că vehicului din spate se apropie la o viteză mare. Noul model este dotat, de asemenea, cu senzori de ultimă generație care au o rază de acțiune mai mare și posibilitatea de a detecta motociclete.
Cross Traffic Alert utilizează aceiași senzori pentru a-i avertiza pe șoferii aflați în manevrele de marșarier la ieșirea din locul de parcare că din lateral se apropie vehicule sau biciclete. Aceștia sunt alertați prin martori sonori și vizuali în instrumentarul de bord și în oglinzile laterale. Sistemul se activează automat când șoferii acționează treapta de marșarier și este ideal pentru vehiculele utilitare care oferă deseori o vizibilitate limitată în spate și în zonele laterale la ieșirea din parcări.
Noul Transit Custom vine, de asemenea, cu capacități îmbunătățite ale Sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-collision Assist with Pedestrian Detection), introdus oficial pe acest model în 2016. Echipat cu ultimele tehnologii radar și cu cele mai noi camere montate în același timp pe noua generație Fiesta, sistemul este acum și mai capabil să depisteze pietonii pe timp de noapte cu ajutorul farurilor.
Aceste noi elemente tehnologice se adaugă unei liste bogate de sisteme deja disponibile pe Transit Custom, inclusiv Sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), Sistemul de avertizare a șoferului (Driver Alert), Faza lungă automată (Auto High Beam), Camera de marșarier (Rear View Camera), Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), și Sistemul de stabilizare la curenții laterali de aer.
Noile liste de opțiuni includ, de asemenea, fluida și responsiva transmisie automată cu șase trepte SelectShift – deja aleasă de 11% dintre clienții lui Transit Custom – și un sistem de suspensii pneumatice unice în segment disponibile pe modelele Kombi M1. Acestea oferă un comportament rutier suplu și controlat pe o plajă largă de condiții de încărcare.
Clienții pot să specifice, de asemenea, montarea unui modul Upfitter Interface care permite conversii aftermarket și implementarea unor accesorii pentru a accesa informații telemetrice. Vehiculul permite astfel operarea și controlul eficient al activităților cu ajutorul datelor oferite în timp real.

Versiune PHEV
Noua generație Transit Custom deschide drumul viitoarei inovații majore Ford în zona vehiculelor comerciale: introducerea unei versiuni hibride cu încărcare la priză (Plug-in Hybrid, PHEV) capabilă să ruleze cu emisii zero. Aceasta va începe să fie produsă în serie în 2019.
Transit Custom PHEV folosește un sistem hibrid avansat care are ca țintă atingerea unei autonomii cu emisii zero de peste 50 de kilometri și care are în componența tehnică multipremiatul motor Ford 1.0 EcoBoost, utilizat pentru prelungirea autonomiei. Utilitara hibridă va începe o serie de teste la Londra, în flotele unor clienți mari Ford, în luna decembrie a acestui an.
Introdus pe piață la finalul anului 2012, Transit Custom a fost primul model din noua gamă Transit extinsă, fiind secondat ulterior de Transit Courier, Transit Connect și de Transit. Transit Custom a fost un model-cheie în strategia care i-a permis mărcii Ford să devină numărul 1 în Europa în segmentul vehiculelor comerciale, poziție pe care Ford o deține în continuare.
Ford a anunțat în luna august creșterea producției pentru modelele Transit, Transit Custom și Tourneo Custom cu scopul de a satisface cererea în creștere. Investiția de 52 de milioane de dolari realizată în joint-venture-ul Ford Otosan din Turcia va crește ritmul de producție de la fabrica Kocaeli cu 40.000 de unități anual, totalul ajungând la 330.000 de unități pe an.

Versiune Sport cu look nou
Noua gamă Transit Custom are în vârf echiparea dinamică Sport pe motorizarea de 170 CP, disponibilă împreună cu un pachet larg de opt opțiuni de caroserie și de așezare a scaunelor, implicit pe Van, Kombi și Double-Cab-In-Van în variantele cu ampatament lung sau scurt.
Detalii caracteristice versiunii Sport, cele două dungi de pe capotă și kit-ul exterior de caroserie au fost redesenate odată cu lansarea noului model, cele două dungi putând fi comandate în variantă bicoloră: negru cu portocaliu sau negru cu argintiu. Stilul sportiv continuă la interior, acolo unde pachetul parțial din piele Ebony se combină cu inserțiile textile tridimensionale și cu pernele laterale îmbrăcate în piele ale scaunelor.
Am condus această versiune într-un scurt test și putem spune că nu duce lipsă de putere, iar look-ul este spectaculos. Credem că va fi atractivă în special pentru cei care au o afacere și vor să își creeze o imagine distinctivă. De asemenea, plăcerea de a conduce o astfel de utilitară este un factor de luat în seamă.

Related posts