Volvo Trucks folosește metode noi pentru a monitoriza și analiza componentele esențiale în timp real, pentru a remedia posibilele defecțiuni înainte ca acestea să afecteze activitatea clientului. În Suedia a fost lansat un nou serviciu de management al anvelopelor, precum și un test pilot major pentru monitorizarea avansată a autocamioanelor în Europa. De asemenea, prin aplicarea algoritmilor de Inteligență artifificială, acuratețea predicției și prevenirii opririlor neplanificate va fi îmbunătățită și mai mult.
„Noile tehnologii de monitorizare și analiză a datelor despre autocamioane, în timp real oferă oportunități interesante în viitor de a anticipa defecțiunile cu mai mare exactitate. Toate acestea fac parte din efortul nostru continuu de a menține în funcțiune autocamioanele clienților noștri”, spune Markus Efraimsson, Vicepreședinte divizie Disponibilitate, Volvo Trucks.
Un nou serviciu de management al anvelopelor măsoară presiunea și temperatura din anvelope în timp real. Rezultatele pot fi monitorizate prin intermediul unei aplicații care îi ajută atât pe șofer, cât și pe proprietarul flotei să identifice penele de cauciuc și să evite posibilele explozii ale anvelopelor care determină opririle neplanificate și costurile ridicate. În plus, noul serviciu permite, de asemenea, un consum redus de combustibil și o distanță parcursă mai mare pentru fiecare anvelopă, datorită asigurării presiunii și temperaturii corecte. Serviciul de monitorizare a anvelopelor va fi lansat, ulterior, și pe piețele europene.
Volvo Trucks efectuează, de asemenea, pentru câțiva clienți cu contracte de service Gold, un test pilot care include mai multe componente ale autocamionului. Prin monitorizarea și analizarea datelor provenind de la mii de autocamioane, în timp real, se evită un număr mare de potențiale defecțiuni, ceea ce duce la îmbunătățirea disponibilității și a productivității.
Scopul este de a preveni defecțiunile componentelor înainte ca acestea să apară și de a le oferi clienților planificarea optimă de service. Atunci când o problemă potențială este detectată de un centru de monitorizare a autocamioanelor Volvo, este avertizat atelierul Volvo local al clientului, astfel încât să poată fi întreprinse acțiuni preventive.
„Ne raportăm la disponibilitate din perspectiva clientului. Obiectivul nostru este să ne asigurăm că acesta nu se confruntă cu opriri neplanificate”, spune Markus Efraimsson.
Următoarea etapă constă în introducerea treptată a algoritmilor de inteligență artificială. Prin intermediul algoritmilor autonomi Machine learning se permite colectarea și analizarea unor cantități mari de date despre autocamioane în scopul cercetării și dezvoltării. Acest aspect permite ca Volvo Trucks să afle din ce în ce mai multe despre starea și performanța autocamionului și despre sute de mii de autocamioane conectate aflate în uz cotidian.
Folosind modelarea și analiza computerizată avansată, obiectivul este de a identifica un model repetitiv care sa anticipeze defecțiunile componentelor, ceea ce face mai probabil ca mentenanța sau reparația solicitată să se efectueze în cursul unei vizite de service programate, pentru o disponibilitate maximă a autocamionului.