Volvo Trucks începe producția de camioane electrice și în Ghent, Belgia

Volvo Trucks își intensifică eforturile de construire a vehiculelor cu zero emisii și începe producția în serie a camioanelor electrice grele cu baterii la fabrica din Ghent, Belgia. Acest lucru înseamnă că camioanele electrice Volvo sunt acum construite în patru fabrici – trei în Europa și una în SUA.

“Sunt entuziasmat! Fabrica din Ghent este cea mai mare din rețeaua noastră, așa că acesta este un moment foarte important. Acum chiar mai multe companii de transport pot trece la camioanele electrice Volvo”, spune Roger Alm, Președintele Volvo Trucks.

În Ghent vor fi construite trei modele electrice diferite – Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX Electric. Aceste camioane pot opera la o greutate totală de 44 de tone* și pot fi adaptate pentru o gamă largă de nevoi de transport.

“Camioanele noastre sunt foarte apreciate pentru calitatea lor excelentă, siguranță, design și confortul șoferului. Mă bucur foarte mult că clienții noștri pot beneficia de toate aceste avantaje și, în același timp, pot transporta mărfurile fără a emite CO2”, spune Roger Alm.

Fabrica din Ghent este cea mai mare uzină de producție Volvo Trucks, cu o capacitate anuală de aproximativ 45.000 de camioane. Camioanele electrice sunt asamblate pe aceeași platformă și linie ca și camioanele diesel și cu gaz, într-o configurație de producție care oferă uzinei o mare flexibilitate în ceea ce privește gestionarea diferitelor variante și cerințe. Bateriile provin de la fabrica de asamblare a bateriilor deschisă recent în Ghent, situată chiar lângă linia de producție.

Ghent este a patra fabrică Volvo Trucks care produce camioane electrice cu baterii. Primii au fost la Blainville, în Franța, unde Volvo a început să construiască camioane electrice pentru gestionarea deșeurilor și distribuția în oraș în 2019. Un an mai târziu, la New River Valley, SUA, a început producția în serie a modelului VNR Electric, conceput pentru transport regional. Apoi, un moment important a fost atins anul trecut, când Volvo Trucks a început producția în serie a celei mai grele game de camioane la uzina din Tuve, Suedia, devenind primul producător global care a făcut acest lucru.

Până în prezent, Volvo Trucks a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție de cumpărare, pentru aproximativ 6.000 de camioane electrice în 42 de țări de pe 6 continente.

“Cu doar câțiva ani în urmă, mulți credeau că este imposibil să electrificăm transportul cu camioane grele. Dar am decis încă de la început că electrificarea este principala noastră cale către emisii zero. Acum putem oferi o gamă de camioane electrice special concepute, în funcțiune comercială în întreaga lume”, spune Roger Alm.

“Cu toate acestea, pentru ca marele schimbare către electricitate să se întâmple, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulente pentru cei care investesc în noua tehnologie, să mărească capacitatea în rețeaua electrică și să introducă, de asemenea, taxe pe CO2, pentru a face transportul sustenabil mai competitiv.”

Related posts