Volvo Trucks lansează un camion nou, mai puternic, alimentat cu gaz, care poate rula pe biogaz lichefiat. Noul camion poate realiza misiuni de transport solicitante, pe distanțe lungi, reducând, în același timp, emisiile generale de CO2.
În urmă cu cinci ani, Volvo Trucks a lansat o gamă de camioane care pot rula pe biogaz lichefiat, denumit adesea bio-LNG, care este un combustibil regenerabil si poate fi produs din mai multe tipuri de deșeuri organice, inclusiv din resturi alimentare. Acest combustibil poate reduce emisiile de CO2 cu până la 100%.
„Biogazul este un combustibil complementar transportului electric, sprijinind transportatorii să-și îndeplinească ambițiile de sustenabilitate și obiectivele de a realiza transporturi neutre din punct de vedere ecologic,” spune Daniel Bergstrand, product manager pentru camioane propulsate cu gaz la Volvo Trucks.
Camioanele propulsate cu gaz, Volvo FH și FM, primesc un nou nivel de putere, de 500 CP, care se alătură motoarelor existente, cu puteri de 420 și 460 CP. Motoarele pe gaz primesc, de asemenea, actualizări tehnice majore, care le fac cu 4% mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil**, ceea ce, alături de un rezervor de gaz cu 10% mai mare, contribuie la o autonomie crscută
„Camioanele noastre eficiente alimentate cu gaz au performanțe comparabile cu echivalentele lor diesel. Faptul că alimentarea este aproape la fel de rapidă ca a unui camion diesel alături de o rețeau în creștere, de peste 600 de stații de alimentare cu bio-LNG și LNG în Europa, le fac ideale pentru transportul de lungă distanță,” explică Daniel Bergstrand.
Nicio soluție singulară nu poate rezolva schimbările climatice
Oferta consolidată de camioane alimentate cu gaz se încadreaza perfect în planul strategic pe 3 direcții al companiei Volvo Trucks pentru a atinge un nivel de zero emisii: camioane electrice pe baterii, camioane pe celule de combustibil și motoare cu combustie propulsate de combustibili regenerabili, cum este biogazul, HVO sau chiar hidrogenul verde.
„Sunt necesare mai multe soluții tehnice, deoarece disponibilitatea energiei și a infrastructurii de alimentare diferă foarte mult la nivelul statelor și regiunilor, in timp ce cerințele pentru fiecare misiune de transport pot varia,” comentează Damiel Bergstrand.
Planuri majore pentru înlocuirea LNG fosil cu bio-LNG, în Europa
Producția europeană de bio-LNG este de așteptat să crească rapid, pentru a renunta la LNG fosil. Comisia Europeană a pus la punct un plan denumit REPower EU, în cadrul căruia se pune accentul pe creșterea puternică a capacității de producție locale pentru diferite tipuri de energie. Planul este să se majoreze producția anuală de biogaz de 10 ori până în 2030*, iar sectorul a început deja o etapă de creștere rapidă. Potențialul biogazului suscită tot mai mult interes și în afara Europei.
Date despre camioanele Volvo propulsate cu gaz:
Modele: Volvo FH, FM și FMX (la cerere).
Niveluri de putere: 420, 460 și 500 CP.
Combustibil: bio-LNG (biogaz lichefiat) sau LNG. Este folosită o cantitate mică de diesel sau HVO pentru aprinderea gazului.
Autonomie: până la 1.000 km**.
Tehnologia motoarelor: prin utilizarea eficienței înalte a motoarelor diesel, sunt obținute aceleași caracteristici de conducere ca și cele ale unui camion diesel, făcând posibil transportul unor încărcături mari pe distanțe lungi.
Noile motoare pe gaz Euro 6 Step E sunt mai eficiente cu până la 4% din punctul de vedere al consumului de combustibil** decât motoarele Step D.
Motoarele pe gaz au fost complet actualizate, iar creșterea eficienței este obținută prin intermediul unor noi injectoare și pistoane cu fricțiune redusă, alături de un nou sistem turbo, de o pompă de ulei cu debit variabil și un sistem de ventilație carter motor care preia uleiul contaminat.
Date despre gazul lichefiat:
Bio-LNG (denumit și LBG) este un combustibil regenerabil sub forma de biogaz lichid (biometan). Orice deșeu organic poate fi utilizat pentru producerea biogazului, de exemplu mâlul din uzinele de tratare, deșeuri alimentare, bălegar și alte produse reziduale.
LNG (Gaz Natural Lichefiat) este un gaz fosil (metan), care este extras din rezervele naturale subterane.
Procesul de lichefiere a biogazului este același ca pentru LNG; gazul este răcit la o temperatură de –162 °C. Astfel, combustibilul mai dens ocupă un volum mai scăzut, ceea ce face posibilă alimentarea camionului cu o cantitate mult mai mare de energie, ceea ce crește autonomia în mod semnificativ.
Obiectivul Comisiei Europene (REPower EU) este de a crește producția anuală de biogaz de zece ori, la 35 de miliarde de metri cubi, până în 2030*. Peste 78 de fabrici de bio-LNG sunt deja confirmate să fie gata în Europa, până în 2024. Este de așteptat ca Germania și Italia, împreună cu Țările de Jos, să fie liderii din domeniul bio-LNG în următorii ani.