Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat noul Multivan

Doar câteva autovehicule de astăzi au statutul de cult. Unul dintre ele este un monovolum: Multivan. Volkswagen Autovehicule Comerciale prezintă acum premiera mondială a unei noi generații a acestui best-seller, bazată pe un concept complet nou. Pentru prima dată, noul Bulli este bazat pe matricea modulară transversală (MQB).

Prin urmare, în termeni tehnici, face un salt conceptual: de acum, portofoliul de sisteme de propulsie cuprinde o nouă variantă, un plug-in hibrid. Astfel, Multivan poate deveni temporar un autovehicul cu zero emisii. Sistemele noi de asistență, operare și infotainment de ultimă generație sunt de asemenea prezente pentru prima dată în această linie de modele.

Odată cu premiera mondială a celei de-a șaptea generații Bulli, Volkswagen Autovehicule Comerciale anunță intrarea într-o nouă eră. Este o decadă care va fi definită de electrificarea pe mai multe planuri a sistemelor de propulsie și începerea conducerii autonome. Gama Bulli se va dezvolta pe viitor pe trei piloni: liniile de modele Multivan și Transporter 6.1 și versiunile gata de producție ale modelului ID.BUZZ, care urmează să fie lansate în 2022. Fiecare dintre acești piloni este de o importanță fundamentală: în variantele Transporter și Caravelle, modelul ‘T6.1’ rămâne specialistul în exploatare comercială, iar California, emblema autorulotelor. Cu ID.BUZZ și ID.BUZZ Cargo adaptat la mediul urban, cele două modele complet electrice vor cuceri în viitor noi segmente. Între timp, începând din acest an, noul Multivan își asumă rolul de polivalent extrem de competent: în versiunea Multivan eHybrid cu propulsie plug-in hibrid, poate chiar deveni temporar un autovehicul cu zero emisii. În același timp, gama sa totală impresionantă îl face ideal ca monovolum pentru călătorii lungi. Cu cei până la 4.053 litri de spațiu pentru bagaje, se poate descurca confortabil chiar și cu o mutare sau poate transporta practic orice echipament sportiv. Iar datorită unei capacități de remorcare de până la 2.000 kg, noul Multivan poate transporta alte materiale sau lucruri necesare. Noua generație Multivan va sosi pe piață în cea de-a doua jumătate a acestui an.

 

Multi-Utility Vehicle – un autovehicul, nenumărate posibilități

Cu acest autovehicul cu până la șapte locuri, disponibil în versiunile ‘Multivan’, ‘Life’ și ‘Style’, Volkswagen Autovehicule Comerciale transmite o senzație specială în prezentul și viitorul conectat și digitalizat. Proiectat în special pentru familii și persoane sportive active, acest multi-utility vehicle (MUV) se potrivește în nenumărate scenarii de mobilitate, datorită sistemului său complet nou pentru scaune și spațiului de încărcare. Acest lucru este valabil cu atât mai mult cu cât, în paralel cu modelul de bază, Volkswagen Autovehicule Comerciale va comercializa noul Multivan și în versiunea lungă, cu și mai mult spațiu de încărcare. În plus, se preconizează că datorită flexibilității sale și interiorului de înaltă calitate, ce oferă o senzație de lounge, noul Bulli se va dezvolta și în sectorul de piață al monovolumelor business și shuttle-urilor exclusiviste.

 

Zero emisii în oraș – primul Multivan cu propulsie plug-in hibrid

Unul dintre cei mai importanți parametri stabiliți în specificația constructivă, a fost lansarea noului Multivan, spre deosebire de predecesorul său, cu un sistem hibrid plug-in la bord. Motivul este că numai acest tip de sistem de propulsie face condusul urban cu zero emisii și autonomia ridicată/consumul total scăzut, compatibile una cu cealaltă. Modelul Multivan cu sistem de propulsie plug-in hibrid are în denumire sufixul ‘eHybrid’. Puterea sistemului cu motor electric plus motor pe benzină supraalimentat (TSI): 160kW / 218CP.

Datorită unei baterii litiu-ion de 13 kWh, Multivan eHybrid acoperă distanțele zilnice uzuale exclusiv prin propulsia electrică. În Germania, de exemplu, un studiu[1] al Ministerului Federal al Transportului și Infrastructurii Digitale arată că 95% dintre toate deplasările zilnice cu mașina sunt mai scurte de 50 de kilometri. Sistemul de propulsie plug-in hibrid a fost conceput în așa fel încât modelul Multivan eHybrid să pornească în mod implicit cu alimentare exclusiv electrică și, prin urmare, să parcurgă în special deplasările scurte fără emisii. Numai la viteze de peste 130 km/h intervine și economicul motor TSI.

 

3 motoare cu patru cilindri – 2 TSI și 1 TDI

În paralel cu sistemul de propulsie plug-in hibrid, Multivan cu tracțiune față va fi disponibil cu două motoare TSI pe benzină, cu patru cilindri, supraalimentate. Acestea produc 100 kW / 136 CP și 150 kW / 204 CP. La acestea, anul viitor se va adăuga un motor diesel TDI cu patru cilindri  și o putere de 110 kW / 150 CP.

Transmisie automată – noul Multivan vine cu DSG în dotarea standard.

Toate versiunile de sisteme de propulsie sunt cuplate din standard cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG). Cutia de viteze DSG cu 6 trepte a variantei eHybrid este o cutie de viteze (DQ400E) dezvoltată special pentru sistemul de propulsie plug-in hibrid și formează împreună cu motorul electric o singură unitate. Cutia de viteze utilizată pentru versiunile TSI și versiunea ulterioară TDI este o cutie DSG cu 7 trepte. Pentru prima dată la Multivan, selectarea treptei se realizează electronic și astfel extrem de simplu, cu un mic buton selector de pe panoul de instrumente.

Conducere semi-autonomă – primul Bulli cu ‘IQ.DRIVE Travel Assist’

Numărul de sisteme de asistență a crescut semnificativ. În funcție de specificație, există acum peste 20 de sisteme. Caracteristicile standard prezente permanent la bord includ Car2X (sistem local de avertizare), sistemul de monitorizare a zonei Front Assist inclusiv funcția City Emergency Braking, asistență la virare cu noul Turn-off Assist, afișare dinamică a indicatoarelor rutiere, sistemul de menținere a benzii Lane Assist și tempomatul. Noile sisteme inovatoare includ ‘IQ.DRIVE Travel Assist’, care facilitează conducerea semi-autonomă de la 0 la 210 km/h. ‘IQ.DRIVE Travel Assist’ îmbină noul tempomat predictiv ‘ACC’ (control liniar) și Lane Assist (control lateral) într-un nou sistem care sporește semnificativ ușurința de a conduce și siguranța în călătoriile pe distanțe medii și lungi.

 

Exterior carismatic – ADN-ul celui mai binecunoscut design de monovolum

Designul este nou, însă ‘inconfundabil Multivan’. A rămas unic, căci originea liniei de modele este unică. „Noul Multivan poartă cu sine genele inconfundabile ale celui mai binecunoscut design de monovolum din lume,” spune Albert Kirzinger, Designer șef la Volkswagen Autovehicule Comerciale. Este foarte evident faptul că ADN-ul predecesorilor săi este o parte esențială în modelarea designului noului Multivan. Kirzinger: „Făcând un pas major înainte, am îmbunătățit și mai mult caracterul inconfundabil al acestui autovehicul emblematic, dar rămânând fideli liniei Bulli tipice. Avem, de exemplu, în mod conștient, caracteristica linie orizontală care merge de jur împrejurul caroseriei unui T3.” La noul Multivan, această linie caracteristică este îmbunătățită la versiunea ‘Style’ și cele superioare cu un ornament cu aspect cromat. Acest contrast cromatic cu vopseaua subliniază linia caracteristică chiar mai puternic decât la T3 – cea de-a treia generație Bulli și, în același timp, prima a modelului Multivan. Dacă noul Multivan se comandă cu vopsea în două culori, linia caracteristică separă de asemenea cele două zone de culoare.

Dimensiuni frapante – ampatament, lățime și lungime mărite

Proporțiile noului Multivan prezintă schimbări. Comparativ cu predecesorul său, versiunea de bază este acum mai lungă și mai lată. În același timp, a fost ușor micșorată înălțimea – însă cu spațiul interior la nivelul capului practic identic sau chiar mai mare, în cazul noului plafon panoramic din sticlă. În detaliu, noul Multivan are o lățime de 1.941 mm, exclusiv oglinzile opționale pliabile electric (+37 mm comparativ cu Multivan 6.1), o lungime de 4.973 mm (+69 mm) și o înălțime de până la 1.903 mm (-47 mm). Ampatamentul său măsoară 3.124 mm (+124 mm). Modelul Multivan este disponibil din nou și în versiunea lungă. Cu un ampatament identic, măsoară 5.173 mm din bară în bară, ceea ce îl face cu 131 mm mai compact decât predecesorul său.

 

Caracteristici noi – Deschidere automată și lumină interactivă

Caroseria noului Multivan nu numai că a fost reproiectată, ci și regândită din punct de vedere tehnic. De exemplu, acum este posibilă pentru prima oară la un Bulli deschiderea hayonului acționat electric prin gesturi (‘Easy open & close’), folosind o simplă mișcare a piciorului. Același lucru este valabil și pentru ușile glisante acționate electric, standard la versiunea ‘Style’. Pentru versiunile ‘Multivan’ și ‘Life’ – ambele echipate standard cu două uși glisante acționate manual (‘Life’: inclusiv asistență la închidere pentru ușile glisante și hayon) – funcția este disponibilă opțional. Ușile glisante acționate electric pot fi deschise și din exterior prin intermediul funcției ‘Easy open’, cu o mișcare a piciorului. Din interior, precum și cu ajutorul comutatoarelor de pe mânere, ele pot fi deschise și închise și de la butoanele de pe panoul de bord din dreapta sistemului Infotainment.

 

O altă caracteristică nouă pentru Multivan vine sub forma ‘IQ.LIGHT – faruri cu leduri Matrix’ interactive, care pot fi de asemenea comandate opțional, ca alternativă la farurile cu leduri standard. Caracteristicile ‘IQ,LIGHT– faruri cu leduri matrix’ includ Dynamic Light Assist (fază lungă permanentă, fără orbirea șoferilor de pe contrasens) și faruri adaptive dinamice (iluminare precisă în curbe). Cu ‘IQ,LIGHT – faruri cu leduri matrix’, este inclusă încă o caracteristică nouă: o bară laterală cu leduri iluminată în grila radiatorului, ca element suplimentar al luminilor de zi. Versiunea ‘Style’ este echipată în mod obișnuit cu această bară iluminată în grila radiatorului. De asemenea, toate noile modele Multivan au lămpi spate cu LED ca standard.

 

Interior Multivan – mai flexibil și mai digitalizat ca niciodată

La fel ca exteriorul, și interiorul a fost regândit din nou. Aceasta include panoul de instrumente – o configurație cu afișaje gândite ergonomic și interconectate. Este echipat din standard cu Digital Cockpit și sistemul Infotainment ‘Ready 2 Discover’. Întotdeauna integrate: serviciile online de la ‘We Connect’ și ‘We Connect Plus’ (cele din urmă pentru o perioadă limitată, care poate fi extinsă apoi contra cost). Majoritatea comenzilor au fost proiectate ca taste tactile și butoane digitale. Un aspect important aici este acela că Volkswagen Autovehicule Comerciale folosește în mod sistematic tehnologia digitală pentru a rafina tot mai mult caracterul unui Bulli. Un exemplu este spațiul pentru urcarea prin spațiul pasagerilor: un Multivan nu va avea niciodată o consolă centrală convențională extinsă înspre interior, deoarece cu o asemenea consolă, un astfel de mod practic, esențial și tipic de intrare prin spate nu ar funcționa. Și din acest motiv, nici în noul Multivan nu există o consolă centrală. Mai degrabă, așa cum s-a menționat mai devreme, pentru prima dată există un sistem de selectare a treptelor de viteză shift-by-wire și care implicit economisește spațiu pentru cutia de viteze standard cu ambreiaj dublu. Și frâna de parcare este acționată electric. Cele două soluții creează și mai mult spațiu pentru intrarea prinspațiul pasagerilor, printre scaunul șoferului și scaunul pasagerului față.

 

Sistem nou de șine – scaune spate ușoare și masă multifuncțională

Deși până acum nu au existat într-un Multivan, spațiile de depozitare într-o consolă centrală sunt foarte practice. La fel ca masa din spate, oferită pentru fiecare generație Multivan de până acum. Și din acest motiv, Volkswagen Autovehicule Comerciale pur și simplu le-a reinventat pe amândouă și le-a combinat. În acest mod s-a creat o masă multifuncțională, integrată în sistemul de șine al scaunelor, care a fost de asemenea reproiectată. Datorită unui sistem de blocare inovator, această masă multifuncțională poate fi utilizată drept consolă centrală între scaunul șoferului și scaunul pasagerului față sau ca masă pliantă, inclusiv cu suporturi pentru pahare și coșuri de depozitare în al doilea sau al treilea rând de scaune.

 

Multivan este definiția abilității de utilizare remarcabilă a spațiului. Și a fost așa întotdeauna. În noul Multivan, acest spațiu poate fi folosit mai bine ca niciodată. Și asta din numeroase motive: pe de-o parte, acum vor exista numai scaune individuale în spate – bancheta pe întreaga lățime din al treilea rând a dispărut. În al doilea rând, noile scaune individuale din rândurile doi și trei, cu mese pliabile practice, sunt cu până la 25% mai ușoare. În funcție de specificație și poziția în habitaclu, acestea cântăresc între 23 și 29 kg. Prin urmare, acum este mai ușor ca niciodată să fie scoase, puse înăuntru și aranjate flexibil în interior, folosind noul sistem de șine. Deoarece bancheta cu trei locuri din spate a fost eliminată în favoarea scaunelor individuale, pentru prima dată acum este posibilă eliminarea simplă a scaunelor de pe o singură parte a autovehiculului, de exemplu pentru a transporta în siguranță biciclete. Astfel, modul în care cele până la cinci locuri din spate sunt aranjate poate fi ales în mod individual.

Să ofere soluția potrivită pentru fiecare sarcină de transport – exact aceasta este o caracteristică tipică Multivan. Deoarece șinele au o conexiune electrică, opțional este posibilă echiparea scaunelor exterioare din spațiul pasagerilor cu funcție de încălzire. Acesta este și modul în care se obține funcția importantă de detectare a ocupării scaunelor, ce permite șoferului să vadă dacă toată lumea din spate și-a cuplat centurile. Semnalul pentru aceasta este transmis wireless.

 

Un gigant al spațiului – între 469 și 4.053 de litri capacitate pentru bagaje

Încărcată până la plafon și până în spatele celui de-al treilea rând de scaune, versiunea de bază a modelului Multivan poate transporta un volum de 469 de litri de bagaje; încărcarea până în spatele celui de-al doilea rând crește acest volum până la 1.844 (1.850 de litri cu plafon panoramic din sticlă). Dacă se utilizează întreaga capacitate de încărcare, până la plafon și până în spatele primului rând de scaune, volumul ajunge la 3.672 de litri. Cifrele corespunzătoare pentru versiunea lungă de caroserie sunt 763, 2.171 și 4.005 litri (4.053 litri cu plafon panoramic din sticlă).

 

Inundat cu lumină – primul Multivan cu plafon panoramic din sticlă

Drept caracteristică nouă, Multivan este disponibil opțional cu un plafon panoramic din sticlă cu două părți, care vă permite să priviți noaptea stelele sau luminile orașului. În timpul zilei, pe de altă parte, soarele inundă interiorul prin plafonul transparent, umplându-l cu lumină; un strat de acoperire ‘LowE’ (sticlă cu nivel redus de emisivitate / care reflectă căldura) de pe geamul laminat securizat reduce radiația termică cu 44%. În partea din față, zona transparentă are o lățime de 913 mm și o lungime de 403

mm; deasupra celui de-al doilea rând de scaune, această secțiune panoramică are o lățime cuprinsă între 900 și 910 mm și o lungime uluitoare de 1.284 mm. Cu plafonul panoramic din sticlă, modelul Multivan atinge de altfel o lungime interioară maximă chiar mai mare decât cea a modelelor anterioare. Ca opțiune/în funcție de specificație, o funcție de iluminare ambientală oferă de asemenea o atmosferă luminoasă specială.

 

Unic – Multivan aduce un nou sentiment de lifestyle în era modernă

Noul Multivan este cel mai progresist Multivan realizat vreodată. Conceput pentru șoferii care apreciază designul carismatic, flexibilitatea maximă, soluțiile inteligente

de detaliu, divertismentul conectat, sistemele inteligente de asistență și tehnologia de ultimă oră a sistemului de propulsie. O tehnologie a sistemului de propulsie care domină eficient distanțele lungi și funcționează în același timp cu emisii foarte scăzute sau, ca plug-in hibrid, cu zero emisii în zonele urbane. Noul Multivan este pe cale să transmită un sentiment de lifestyle automotive în era modernă. Prin urmare, rămâne același monovolum pentru oamenii dinamici, familii, persoane sportive, pentru cei curioși și pentru cei care călătoresc frecvent.

Related posts