Hotărârea de Guvern prin care au fost stabilite, pentru o perioadă de 6 luni, tarifele maximale RCA a intrat vineri în vigoare, iar cele pentru autovehiculele comerciale reflectă tarifele maximale aprobate prin HG, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, Constantin Isac, vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
“Hotărârea de Guvern nr. 826/2016 prin care au fost stabilite, pentru o perioadă de 6 luni, tarifele maximale RCA a intrat astăzi, 18 noiembrie 2016, în vigoare, iar din informațiile pe care le avem până în prezent tarifele RCA pentru autovehiculele comerciale reflectă tarifele maximale aprobate prin HG. Întrucât în acest moment asiguratorii solicită transportatorilor în mod nejustificat o serie de documente suplimentare (copie conformă, autorizație de transport internațional — document valabil numai pentru o cursă în afara UE — total nerelavante) încurajăm transportatorii rutieri să semnaleze UNTRR orice nereguli apar în aplicarea OUG 54/2016 din partea societăților de asigurare spre a fi transmise către ASF, spre a fi aplicate întocmai prevederile legale”, a spus Constantin Isac.
Totodată, UNTRR solicită Parlamentului o nouă lege a asigurărilor RCA care să fie elaborată și finalizată în 3 luni după expirarea primelor 6 luni de plafonare a tarifelor, iar aceasta să țină cont de toate problemele identificate pe perioada de aplicare a OUG 54/2016, astfel încât să îndrepte toate neajunsurile legislației actuale.
“Noua lege RCA va trebui să asigure transparență totală în privința modului de calcul al tarifelor de primă RCA ca tarife de referință pe toate categoriile de autovehicule deținute de persoanele fizice și juridice în raport cu daunalitatea înregistrată și evoluția pozitivă sau negativă a acesteia, să asigure compensarea directă și să prevadă măsuri eficiente de creștere a gradului de cuprindere în asigurare”, a mai afirmat Constantin Isac.
Noile tarife RCA, adoptate la începutul lunii noiembrie în Guvern, intră în vigoare de vineri pentru o perioadă de șase luni, acestea urmând să fie aplicate de societățile de asigurare care practică asigurarea obligatorie civilă auto pentru prejudicii produse terțelor persoane prin accidente de vehicule și de tramvaie.