Transportatorii români se pot înscrie până la 31 august 2024 la Truck ReClaim pentru acțiunea colectivă împotriva Scania

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) colaborează cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim pentru a sprijinii firmele de transport rutier din România care nu au acționat până acum pentru a-și recupera daunele provocate de cartelul camioanelor.

Organizația patronală reamintește că de peste 8 ani, UNTRR este singura asociație din România care a venit în sprijinul firmelor de transport rutier de marfă prin implicarea în acțiunile juridice reprezentate de Casa de avocatură Hausfeld din Germania referitoare la cartelul camioanelor și la rambursarea unei părți din taxele de drum din Germania pentru camioane

Anul acesta, furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim, care este reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann,  a prelungit termenul de înregistrare pentru firmele care doresc să participe la o acțiune în instanță împotriva cartelului camioanelor până la 31 august 2024, datorită cererii ridicate. Inițial, termenul de înregistrare era 30 aprilie 2024.

Cu toate acestea, a devenit evident că numeroase firme  de transport care nu au întreprins acțiuni împotriva cartelului camioanelor în ultimii ani, doresc acum să profite de ultima șansă de a acționa pentru a-și recupera daunele. Numai în ultimele 6 săptămâni, peste 1.000 de firme  cu cel puțin 15.000 de camioane afectate de cartel s-au înregistrat la Truck ReClaim. Pentru a oferi miilor de alte firme de transport rutier afectate oportunitatea de a participa, termenul de înregistrare a fost prelungit până la sfârșitul lunii august 2024. Datele necesare cu privire la camioanele individuale trebuie, de asemenea, furnizate până la sfârșitul lunii august 2024, după înregistrare.

Din 2016, când Comisia Europeană a impus amenzi de aproape 3 miliarde de euro cartelului  camioanelor, numeroase firme  de transport și logistică au solicitat deja despăgubiri pentru daunele cauzate de cartelul camioanelor. Sute de procese sunt în curs de desfășurare doar în fața instanțelor din Germania.

Cu toate acestea, multe firme  nu au întreprins încă nicio acțiune, deși daunele suferite sunt probabil considerabile. În timp ce daunele reale urmează să fie determinate de economiști, o compensație între cinci și cincisprezece la sută din valoarea de achiziție, adică mai multe mii de euro pe camion, este probabil să fie realistă.

Recent, situația părea dificilă pentru transportatorii rutieri care nu au întreprins încă nicio acțiune. De câțiva ani, a devenit practic imposibil să se solicite orice alte noi despăgubiri împotriva cartelului camioanelor în Germania. Riscul ca solicitările de despăgubire a daunelor cauzate de cartelul camioanelor să fie deja prescrise era prea mare.

Situația s-a schimbat anul acesta odată cu hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene  (CJUE) din 1 februarie 2024. Prin această hotărâre, este stabilit în mod legal că Scania a fost implicată în cartelul camioanelor, în care producătorii de camioane au fixat prețurile între 1997 și 2011. CJUE stabilește, de asemenea, că Scania este răspunzătoare în temeiul dreptului civil pentru daunele suferite de firmele de transport și expediție ca urmare a cartelului camioanelor. Deoarece în conformitate cu legea germană membrii cartelului sunt solidar responsabili pentru întreaga daună suferită, clienții altor camioane pot, de asemenea, să-și depună solicitările de despăgubire a daunelor împotriva Scania.

Toți transportatorii rutieri români afectați de cartelul camioanelor care nu au solicitat încă despăgubiri pentru recuperarea daunelor cauzate de cartelul camioanelor  pot să se înregistreze acum pe platforma online disponibilă în limba română pentru firme le de transport înregistrate la UNTRR aici:

https://www.truckreclaim.com/ro/home-ro
Truck ReClaim solicită despăgubiri pentru toate camioanele achiziționate, inclusiv cu plata în rate sau în leasing între 1997 și 2016.

Participarea la acest proces juridic antitrust nu implică nicio plată în avans și niciun risc legat de costuri de litigiu. Doar în caz de succes, firmele plătesc o taxă de succes de 33%. Firmele de transport înregistrate la UNTRR beneficiază de o taxă redusă.

Related posts