Transportatorii ies joi în stradă

Patronatele transportatorilor anunță declanșarea protestelor în toată țara din cauza nemulţumirilor legate de creşterea subtanţială a tarifelor RCA în ultimul an. În București, transportatorii vor protesta cu 5.000 de mașini în fața Guvernului.

“Am sperat că Ordonanța de Urgență va cuprinde acest nou principiu și această modificare, amendamente pe care le-am făcut legate de tariful de referință. Astăzi (marți — n.r.), la întâlnirea pe care am avut-o dimineață cu domnul vicepremier Dâncu (Vasile Dâncu — n.r.) și cu domnul Borc (Costin Borc, vicepremier și ministrul Economiei — n.r.), în urma discuțiilor s-a concluzionat că mâine (miercuri — n.r.) la ora 8:00 să ne întâlnim la Guvern cu Consiliul Concurenței pentru a discuta forma pe care trebuie să o ia în Ordonanța de Urgență articolul privind tariful de referință. Totodată, punctul principal pe care l-am solicitat astăzi la care Guvernul nu are soluție este legat de înghețarea tarifelor la nivelul celor prezentate în raportul Milliman”, a declarat într-o conferință de presă Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport.

La rândul său, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), Vasile Ștefănescu, a precizat că transportatorii așteaptă să vadă miercuri Ordonanța de Guvern modificată.

“Ne pregătim în continuare pentru protestul din data de 15 septembrie. Nu putem da niciun pas înapoi până nu vedem mâine (miercuri — n.r.) Ordonanța de Urgență. Suntem pregătiți în peste 20 de orașe din țară unde am depus cereri de protest, inclusiv în București. În București ne-a fost aprobat un număr de 5.000 de autovehicule, cu toate că noi am cerut 20.000 la acele două puncte, Guvern și Parlament. Ni s-a aprobat numai la Guvernul României. În toată țara vor fi 100.000 de mașini”, a mai spus reprezentantul COTAR.

Transportatorii solicită Guvernului înghețarea primelor RCA la valorile medii calculate de ASF pentru luna iunie 2016, “tarife despre care ASF consideră că oferă stabilitate financiară și care stau la baza relansării pieței asigurărilor RCA din România”.

Aceștia citează un extras din legea Consiliului Concurentei nr. 21/1996, respectiv “pentru sectoare economice determinate și în împrejurări excepționale, precum: situații de criză, dezechilibru major între cerere și ofertă și disfuncționalitate evidentă a pieței, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor sau chiar blocare acestora. Asemenea măsuri pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de 6 luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult 3 luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri. Intervenția Guvernului în situațiile prevăzute se face cu avizul Consiliului Concurenței”.

COTAR mai cere, de asemenea, ca proiectul de lege al RCA aflat în dezbatere la Senat, în Comisia de Buget-Finanțe, să fie adoptat prin ordonanță de urgență pentru a intra imediat în aplicare.

Transportatorii au acuzat recent ASF că a dezinformat opinia publică printr-un raport publicat în iulie, referitor la tarifele RCA. Potrivit acestui raport, creşterea medie a RCA în iunie 2016, faţă de iunie 2015, a fost de 52,7%, în marja plafonului de 50% convenit prin protocolul încheiat în decembrie 2015.

Transportatorii: UNSAR dezinformează opinia publică

În urma informațiilor transmise presei de către Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, APTE 2002, FORT, ARTRI, APULUM fac următoarele precizări:

UNSAR socotește prima de asigurare pentru fiecare camion considerând că fiecare camion produce o daună de 18.500 lei în fiecare an!

Conform datelor ASF, polița medie pentru camioane a fost în 2016 de 10.000 lei, iar la o rată a daunei de 15,6% asigurătorii au plătit o daună medie de 18.500 lei.

Astfel, asigurătorii încasează 60.000 lei și nu le ajung să plătească 18.500 lei !!! Dar aceștia calculează primele de asigurare ca și când fiecare camion produce un accident de 18.500 lei!

Asigurătorii se plâng că sunt pe pierdere pe segmentul RCA, atunci de ce mai vând asigurări RCA dacă sunt pe pierdere?

UNSAR ne acuză că am comparat o poliță încheiată la Astra Asigurări în 2015 cu una actuală și că Astra practica prețuri de dumping. Dar Astra Asigurări a făcut parte din UNSAR, de ce nu s-au sesizat de la bun început că aceasta are prețuri de dumping? De ce transportatorii rutieri trebuie să plătească pentru ineficiența sistemului de asigurări?

Daunele pot fi limitate prin diferite măsuri de prevenire a accidentelor și incidentelor, dar UNSAR și asigurătorii au dovedit că nu au niciun interes. În ape tulburi asigurătorii câștigă mai mult. În zona RCA relația asigurător-asigurat a ieșit de anul trecut din zona de parteneriat și a intrat în zona relației asigurător stăpân-transportator sclav!

UNSAR a refuzat permanent dialogul cu organizațiile transportatorilor. UNSAR prin comunicatul de presă de ieri reconfirmă că nu are niciun interes în reducerea riscurilor și a costurilor asigurătorilor!

Related posts