Preţurile la transporturi spre extern vor exploda, în timp ce, la importuri, acestea vor scădea drastic, începând de săptămâna aceasta, potrivit Euro Team GB Spedition, companie de transport mărfuri, care arată că zilnic sunt, în medie, peste 9.200 de cereri de transport pe piaţa spot pentru import şi puţin sub 3.400 pentru export către principalele ţări din UE.
„De săptămâna aceasta preţurile la transporturi spre extern vor exploda, în timp ce, la importuri acestea vor scădea drastic. Explicaţia este una simplă: în timp ce românii care conduc în afara se vor întoarce acasă, vor dori să nu vină cu camioanele goale şi vor accepta orice ofertă vor primi, doar, doar îşi vor mai atenua din cheltuielile cu drumul. În schimb, pentru exporturi pentru că vor exista clienţi care vor dori să-şi trimită mărfurile înainte de Crăciun, dar nu vor fi destui şoferi disponibili să facă acest lucru, vor cere preţuri de transport mărite”, a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team Gb Spedition.
El spune că deşi importurile ajung să fie şi de 7-8 ori mai mari ca număr de transporturi decât exporturile, cele din urmă se vor efectua cu preţuri cel puţin duble faţă de până acum.
“Pe export, preţurile se vor dubla şi pentru că transportatorii vor cere tarif de tur-retur, pentru că la retur nu vor avea marfă şi nu pot circula cu pierderi financiare. Clienţii care au o nevoie acută de transport plătesc sumele cerute. Importuri de aproape trei ori mai multe decât exporturile Dacă ne luăm după cererea de transporturi marfă pe cale rutieră importurile tip spot sunt de aproape trei ori mai mari decât importurile”, adaugă el.
Zilnic sunt, în medie, peste 9.200 de cereri de transport pe piaţa spot pentru import şi puţin sub 3.400 pentru export către principalele ţări din UE.
„Singurele anormalităţi ale ultimilor ani în legătură cu rata mărită a importurilor se regăseşte la Franţa, unde după cum se poate vedea cererile de transport la import şi export au un raport de aproape 1:1, în timp ce în Marea Britanie, exporturile sunt de peste 3 ori mai mari”, a mai afirmat Octavian Blăjan.
Potrivit expertului in transport internaţional, din ţările aflate pe nordul Mediteranei, România importă fructe şi legume, în această perioadă.
„Transporturile sunt de două feluri, cele prin contracte şi cele spot. La contracte, mărfurile sunt transportate după capacitatea companiei transportatoare. Când clientul are mai multă marfă de cât poate transporta firma cu care are contract, atunci surplusul de marfă ajunge spot, adică la ofertă pe bursele de mărfuri”, a mai afirmat Octavian Blăjan, expert în transporturi naţionale şi internaţionale.
Când în piaţă este mai multă marfă decât transportatori preţurile spot sunt mai mari decât cele din contracte. În schimb, când este mai puţin marfă, preţurile spot pot ajunge să fie şi mai mici decât cele din contract.
Compania Euro Team GB Spedition a fost înfiinţată în anul 2015 şi se ocupă cu transportul de mărfuri, în Europa, dar cu preponderenţă în Marea Britanie. În prezent are la activ peste 3.000 de clienţi anual şi aproape 1.000 de subcontractori şi parteneri. Pentru anul 2021, CEO-ul companiei Octavian Blăjan estimează o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.