Sărbătorim 60 de ani de vieți salvate folosind centura de siguranță

Acest an marchează aniversarea de 60 de ani de când șoferii Volvo și-au pus pentru prima dată inovativa centură de siguranță în trei puncte inventată de către Nils Bohlin în 1959. Astăzi, centura de siguranță este considerată cea mai importantă inovație de siguranță și se estimează că a salvat peste un milion de vieți. Truckandvan.ro începe o serie de articole care are ca scop conștientizarea importanței siguranței la volan. 

Totuși, chiar și având aceste informații, mult prea mulți șoferi neglijează utilizarea acestui simplu echipament. „Acest lucru este în mod clar o risipă de vieți”, declară Anna Wrige Berling, noul director Volvo Trucks pentru Siguranța Traficului și a Produselor. „Statisticile arată că ar fi mult mai puține victime dacă toți șoferii ar purta centura de siguranță.”

În 1959, inginerul Volvo Nils Bohlin a dezvoltat centura de siguranță modernă în trei puncte. Deși designul a fost patentat, compania a decis ca patentul să rămână deschis, disponibil pentru utilizarea gratuită de către toți constructorii de vehicule. Această decizie mai degrabă neconvențională a fost adoptată în interesul siguranței publice, pentru a se asigura că toată lumea, indiferent că se află la volanul unui Volvo sau al altui vehicul, beneficiază de siguranță în trafic. Această decizie s-a dovedit a fi foarte benefică pentru întreaga lume.

„Nu există niciun alt sistem de siguranță care să se apropie, măcar, de centura de siguranță, în ceea ce privește salvarea de vieți omenești, iar centura de siguranță în trei puncte a protejat mai multe persoane în accidentele de circulație decât orice alt echipament de siguranță,” spune Anna Wrige Berling.

O inovație care salvează vieți – dar nu întotdeauna utilizată

În multe părți ale lumii, folosirea centurii e siguranță de către ocupanții cabinelor de camion este încă, din nefericire, departe de 100%.

„Raportul de Siguranță Volvo Trucks 2017 a arătat că jumătate din șoferii de camion care și-au pierdut viața în accidente de circulație ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță,” explică Anna Wrige Berling.

Deci, care sunt motivele pentru care nu este folosită? Unii șoferi de camion cred în mod fals că nu este nevoie de centură de siguranță pe camion, datorită dimensiunilor vehiculului.

„Faptele sunt clare: folosirea centurii de siguranță este foarte importantă, inclusiv în cazul camioanelor. De exemplu, în accidentele cu răsturnare, centura poate proteja șoferul pentru a nu fi blocat între camion si pământ”, continuă Anna Wrige Berling.

Viziunea „Zero Accidente”

Volvo Trucks are o viziune care presupune zero accidente și consideră că atât producătorii de vehicule, autoritățile, responsabilii cu infrastructura precum și șoferii din întreaga lume trebuie să colaboreze pentru a realiza un mediu de trafic mai sigur.

„Împărtășim descoperirile privind siguranța traficului pe care le obținem și ne oferim cunoștințele și experiența către universități, laboratoare de cercetare și organizații partenere. Oricând este adusă în discuție siguranța traficului, participăm și noi. Acest lucru ne permite să învățăm și mai multe despre probleme, despre potențialele soluții și despre cum să proiectăm camioanele viitorului”, concluzionează Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling aduce cunoștințe aprofundate de siguranță a traficului în noua sa poziție. Are o experiență extinsă în lucrul atât cu aspecte ale siguranței active cât și pasive, în dezvoltarea produselor în cadrul Grupului Volvo, în inginerie avansată și în cadrul unor organizații de cercetare.

Între 2008-2013, Anna a condus Echipa de Cercetare a Accidentelor la Volvo Trucks, care, începând din 1969, investighează accidente de circulație la fața locului și compilează date de siguranța traficului pentru utilizarea în dezvoltarea viitoarelor produse. Ea a reprezentat Volvo în cadrul forumurilor externe de siguranță a traficului și a avut un rol important în comunicarea ofertei de siguranță a Volvo către industria transporturilor.

Cel mai recent, Anna a administrat zona de Traffic Situation Management în cadrul departamentului de conducere autonomă la Volvo Trucks. Ea deține un Master în Științe în Fizica Ingineriei la Universitatea Tehnologică din Goteborg, Suedia.

Related posts