Renault Trucks, Jumbo și SVZ testează prototipul electric dedicat logisticii urbane

Renault Trucks își continuă activitatea de cercetare și dezvoltare cu camionul său de laborator Oxygen. După o primă fază de teste în curs de desfășurare la Lyon și Paris, producătorul începe o nouă etapă cu o a doua versiune a acestui camion electric dedicată logisticii urbane. Astfel, un prototip echipat cu o cutie frigorifică proiectată în parteneriat cu lanțul de supermarketuri Jumbo și SVZ și sprijinul filialei sale olandeze își va începe experimentele în octombrie la Amsterdam.

Amsterdam, un oraș de referință în ceea ce privește mobilitatea ușoară, este locul ideal pentru a găzdui Oxygen. După Paris și Lyon, Renault Trucks începe o nouă fază de testare a vehiculelor urbane electrice. Pentru acest nou experiment, care va începe în octombrie 2024, Renault Trucks a colaborat cu Jumbo și SVZ.

Jumbo, retailerul olandez numărul doi, are peste 700 de puncte de vânzare în Olanda și Belgia. Una dintre prioritățile brandului este simplificarea experienței clienților săi în supermarketurile locale. Compania de transport SVZ furnizează produse proaspete punctelor de vânzare Jumbo din Olanda.
Producătorul și partenerii săi, preocupați de limitarea impactului asupra mediului, și-au combinat know-how-ul pentru a traduce nevoile logisticii urbane și pentru a dezvolta un nou camion electric experimental de 26 de tone, adaptat zonelor olandeze cu emisii zero.

Într-adevăr, de la 1 ianuarie 2025, pentru a reduce emisiile de CO2 în orașe, Țările de Jos vor putea stabili zone cu emisii zero, în care va fi posibil să se conducă numai cu un vehicul fără emisii de carbon.

Spre deosebire de primul experiment, realizat cu Geodis pentru distribuție uscată, acesta va permite livrări frigorifice silențioase, fără emisii și sigure de la depozite la supermarketurile Jumbo situate în inima Amsterdamului în timpul celor 6 luni ale experimentului.

Acest parteneriat de succes cu Jumbo și SVZ într-un proiect inovator evidențiază puterea colaborării în atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă“, spune Jérôme Berthelet, Director General Renault Trucks în Olanda. “Am fost conduși de aceeași dorință de a crea o soluție urbană cu emisii reduse de carbon. Implementarea proiectului pilot în Amsterdam, un oraș pionier în managementul mediului, adaugă o valoare considerabilă abordării noastre.”

Wilko Maas, Truck Fleet Manager la lanțul de supermarketuri Jumbo, continuă: “La Jumbo, ne-am angajat să conservăm natura și să reducem impactul nostru asupra mediului. Ne propunem să fim neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2030. Aprovizionarea magazinelor și livrarea alimentelor este misiunea noastră zilnică. Lucrăm continuu pentru a minimiza consumul de energie și pentru a reduce amprenta noastră de carbon. De aceea, suntem foarte încântați să fim implicați îndeaproape în dezvoltarea unui camion electric pentru livrarea pe ultimul kilometru în centrele orașelor. Ne așteptăm ca mai multe orașe, precum Amsterdam, să creeze zone cu emisii zero până în 2025. Livrarea pe ultimul kilometru va fi esențială pentru a continua aprovizionarea magazinelor noastre cât mai curate și mai sigure posibil. Pilotul Oxygen ne va oferi experiența necesară pentru a fi pregătiți pentru viitor.”

Erwin Keizer, CFO al SVZ, specialist în soluții de transport urban, este încântat de această dezvoltare: “La SVZ, ne-am angajat să ne ajutăm clienții să avanseze. Cu camionul Oxygen, facem un pas către viitorul transportului cu emisii zero, creând o modalitate mai sigură de livrare a mărfurilor.”

Acest camion prototip a fost construit la uzina Renault Trucks din Blainville-sur-Orne, prima fabrică europeană care produce camioane electrice în serie din 2020.

Un vehicul adaptat la constrângerile și utilizările distribuției urbane

Oxygen a fost dezvoltat de Renault Trucks și 17 parteneri. Acesta a fost conceput special pentru a evolua în zonele urbane prin integrarea siguranței, confortului și modernității:

  • Pentru vizibilitate și siguranță sporite, Oxygen dispune de o cabină coborâtă și un parbriz larg, care oferă șoferului o vizibilitate directă excelentă asupra participanților la trafic. Mai multe camere înlocuiesc oglinzile pentru o vedere de 360°, cu o îmbunătățire vizibilă a vizibilității din spate și detectarea pietonilor și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor în unghiul mort.
  • Pentru a îmbunătăți confortul și siguranța șoferului, a fost instalată o ușă glisantă pe partea pasagerului, evitând riscurile asociate cu deschiderea unei uși convenționale. Șoferul poate intra și ieși din vehicul fie din dreapta, fie din stânga. Urcarea și coborârea sunt, de asemenea, mai ușoare datorită înălțimii reduse de acces la cabină.
  • Pentru a se asigura că alimentele transportate sunt perfect proaspete, vehiculul este echipat cu o cutie izolată cu temperatură controlată, potrivită pentru transportul a 25 de role.
  • În cele din urmă, pentru o integrare perfectă a vehiculului în peisajul urban și în vederea confortului și îmbunătățirii șoferului, liniile exterioare ale autocamionului și interiorul cabinei au fost complet reproiectate.

Caracteristicile tehnice ale vehiculului

  • GVW: 26 t
  • Șasiu: 6×2
  • Dimensiuni: 10 m (l) x 2,6 m (l) x 3,8 m (h)
  • Ampatament: 4600 mm
  • Caroserie: Unitate frigorifică integrată în șasiu, potrivită pentru rulouri de supermarket
  • Capacitatea bateriei: 3 x 94 kWh sau 282 kWh
  • Autonomie de 150 km, potrivită pentru livrările zilnice ale transportatorului SVZ pentru Jumbo din Amsterdam

Related posts