Anvelopele de iarnă sunt proiectate să funcționeze cât mai bine atunci când temperatura scade sub 7 ° C. Materialele și compusii utilizați la creearea anvelopelor garantează că aceste produse își păstrează flexibilitatea pe orice tip de vreme. Acest lucru este vital, deoarece o anvelopă moale asigură un nivel ridicat de aderență, în timp ce o anvelopă întărită poate provoca derapaje necontrolabile – lucru care se poate dovedi foarte periculos pe suprafețele alunecoase.
De asemenea, structura și modelul de rulare pe cele mai bune anvelope de iarnă sunt concepute pentru a susține aceste calități. De exemplu, canelurile și rizurile suplimentare ajută la prindere si aderență pe zăpadă, protejând împotriva acvaplanării. Blocurile sunt, de asemenea, proiectate în diferite dimensiuni, pentru a ajuta anvelopa să se curețe, asigurând cea mai bună aderență atunci când calcă pe zăpadă.
Anvelopele de iarnă dispun de asemenea de caneluri periferice, care ajută la eliminarea apei și cresc stabilitatea pe drumuri alunecoase. În ceea ce privește modelele de rulare, aceste anvelope folosesc de obicei anvelope direcționale sau asimetrice. Pașii direcționali ajută la împingerea zăpezii, oferind totodată un contact continuu cu solul. Anvelopele asimetrice, alternativ, au caracteristici diferite pe părțile interioare și exterioare ale benzii de rulare. Segmentele interioare asigură o scurgere eficientă a apei, în timp ce marginea exterioară oferă o mai bună tracțiune și prindere în timpul virajelor.
Indiferent de suprafața pe care o conduci, gheață, zăpadă sau pavaj, anvelopele de iarnă îți pot reduce distanța de oprire cu 30 până la 40 la sută în comparație cu anvelopele all season. Această scădere poate preveni existența unui accident și, în unele cazuri, poate însemna diferența dintre viață și moarte.
Compusul de cauciuc al anvelopelor de iarnă este proiectat să rămână moale la temperaturi de îngheț. Maleabilitatea cauciucului moale este ceea ce face ca pneurile să se lipească de numeroasele denivelări microscopice de pe trotuar, chiar și în condiții de zăpadă și gheață. Acest factor este chiar mai important decât banda de rulare când vine vorba de siguranță. Cea mai recentă tehnologie a permis anvelopelor de iarnă să-și mențină flexibilitatea chiar și la temperaturi foarte scăzute. Anvelopele all season, deși sunt mai flexibile decât anvelopele de vară, sunt proiectate pentru utilizare pe tot parcursul anului și nu vor funcționa la fel de bine pe vreme friguroasă.
Canelurile adânci din anvelopele de iarnă de altădată făceau adesea mult zgomot. Acestea ar putea afecta, de asemenea, stabilitatea mașinii pe șosea, ceea ce face ca autovehiculul să vibreze la accelerație sau la frânare. Modelele de rulare ale anvelopelor de iarnă de astăzi sunt mai puțin adânci și canelurile sunt distanțate mai strâns pentru a prinde mai bine drumul. Carcasele mai rotunde și marginile mai ascuțite sapă în zăpadă mai eficient. Anvelopele de iarnă de astăzi pot oferi cu până la 50 la sută mai multă tracțiune decât anvelopele all season.
Unii oameni cred că, dacă vehiculul lor este echipat cu sisteme de siguranță, cum ar fi tracțiunea integrală sau frânele anti-blocare, nu au nevoie de anvelope de iarnă. Cu toate acestea, aceste sisteme nu te vor proteja 100%. Fără o aderență bună , frânele nu te vor feri de hidroplanare și tracțiunea integrală te poate ajuta să accelerezi mai bine, dar nu te va ajuta să te oprești mai repede. Un set bun de anvelope de iarnă va face ca aceste caracteristici de siguranță să funcționeze mai bine.
Fără anvelopele de iarnă potrivite nu vei fi în siguranță pe ninsoare, gheață sau polei.