Noile camioane Volvo FM și Volvo FMX sunt acum disponibile ca vehicule pentru servicii de urgență cu cabină de echipaj, cu capacitate de până la nouă persoane. Noile variante ale celor două modele, dezvoltate în colaborare strânsă cu carosierii și cu serviciile de intervenții de urgență, dispun de o serie de îmbunătățiri special proiectate pentru vehiculele de stingerea incendiilor și de intervenție.
„Putem oferi acum o gamă cuprinzătoare și modernă de camioane grele destinate serviciilor de urgență și de stingere a incendiilor. Noile variante ale modelelor Volvo FM și Volvo FMX sunt proiectate pentru a oferi membrilor serviciilor de urgență o cabină pentru echipaj la standarde inalte,” spune Lars Franck, Manager de Produs Vehicule Speciale la Volvo Trucks.
Piața europeană este de peste 3.000 de vehicule de stins incendii și de intervenții de salvare, pe an. În plus față de conformitatea cu regulamentele naționale și internaționale, vehiculele trebuie să fie adaptate pentru a îndeplini necesitățile specifice ale fiecărui serviciu de intervenții de urgență. Acest lucru include standarde înalte de siguranță, fiabilitate și flexibilitate.
O cabină proiectată să fie sigură, ergonomică și practică, oferind mai mult spațiu
Cabină pentru echipaj din noile Volvo FM și Volvo FMX este gândită pentru 9 persoane. Vehiculele sunt proiectate să ofere fiecărei echipe de intervenții de urgență cele mai bune condiții posibile, pentru a permite o operare sigură și eficientă, în medii dificile. Aceste noi camioane oferă aceleași standarde înalte de siguranță activă și pasivă, ergonomie și confort ca și celelalte variante ale noilor game Volvo FM și Volvo FMX, lansate în 2020. Cabina a fost testată temeinic din punctul de vedere al siguranței și este dotată cu geamuri mari, o linie joasă a ușilor, oglinzi retrovizoare mari și opțiunea montării a până la 8 camere video, pentru asigurarea unei bune vizibilități de jur împrejur. În plus sistemul de Direcție Dinamică Volvo, disponibil ca opțiune, face manevrarea mai ușoară și îmbunătățește atât ergonomia, cât și siguranța în conducere.
Mediul de lucru al șoferului este echipat cu noua interfață Volvo Trucks pentru șofer, care include instrumente digitale și un volan cu butoane de control, ajustabil și cu funcțiune de reglare a unghiului de înclinare a coloanei volanului.
Acoperișul înalt la interior creează o senzație aerisită, de spațiu, cu mult loc pentru mișcare. Ușile au un unghi larg de deschidere, care face urcarea și coborârea mai ușoară. Acest lucru este susținut de noua treaptă antiderapantă și iluminată și de mânerul de susținere portocaliu, marcat clar, proiectat ergonomic și ușor de reperat în diferite condiții. Interiorul cabinei oferă multiple spații de depozitare pentru căști, mănuși sau alte echipamente necesare.
Simplitatea pentru carosieri rezultă în livrări mai rapide
Un obiectiv important pentru dezvoltatorii noilor vehicule a fost obținerea unor timpi de livrare mai scurți pentru carosieri. În colaborare cu experți de marcă din cadrul unor companii specializate în construcția de camioane pentru stins incendii, echipa de dezvoltare a vehiculelor speciale a introdus îmbunătățiri atât la nivelul cabinei, cât și al șasiului. Sunt plasate anumite componente în așa fel încât să faciliteze procesul de carosare și au fost făcute toate pregătirile necesare pentru conectarea sistemelor electrice și pneumatice.
„Ne considerăm a fi cei mai buni prieteni ai carosierilor. Cabinele noastre pentru echipaj le permit livrarea mai rapidă a vehiculelor către clienții lor,” spune Lars Franck.
În spatele cabinei, șasiul este „curat”. Nu trebuie nimic dezasamblat sau mutat. Rezervoarele de combustibil, amortizorul de zgomot și alte componente de dimensiuni mari sunt localizate sub cabină. În interiorul cabinei, cablurile electrice și conductele pneumatice au fost prevăzute cu puncte de conexiune foarte accesibile. Instalarea scaunelor, băncilor și a centurilor de siguranță este certificată din fabrică.
Date despre noile Volvo FM și Volvo FMX cu cabină pentru echipaj:
- Dezvoltare bazată pe standardul EN 1846 pentru vehicule de stins incendii si de servicii de intervenții.
- Cabină testată la impact conform ECE R29-03.
- Înălțime interioară a cabinei de 160 cm (față) și 161 cm (spate).
- Ușile pot fi deschise la un unghi de 79 de grade (față) și 75 de grade (spate).
- Configurații de axe: 4×2, 4×4.
- Motorizări Volvo D11 sau D13
- Priză de putere de până la 2000 Nm.