Goodyear FUELMAX versus KMAX – A Win Win Situation

Transports Bertin este o companie internațională de logistică și transport cu sediul central în Franța, care se concentrează pe obținerea celui mai bun nivel al investiției returnate din echipamentele pe care le folosește. Anvelopele pe care le montează pe camioane, nu fac excepție. Pentru a afla care dintre anvelopele de camion de la Goodyear, FUELMAX sau KMAX, oferă cel mai scăzut Cost de Utilizare pentru operațiunile sale, Transports Bertin a derulat un test comparativ folosind două camioane echipate cu cele mai recente generații de anvelope de camion de la Goodyear.

Rezultatele au arătat clar că atât anvelopele de camion Goodyear FUELMAX pentru un consum de carburant eficient, cât și anvelopele KMAX pentru kilometraj sporit generează deopotrivă economii impresionante pentru flote.
Transports Bertin, ca multe alte companii de transport, operează cu vehiculele sale în diferite condiții, unele dintre acestea având aplicații de transport pe distanță lungă, în timp ce altele sunt implicate în operațiuni regionale. Această combinație de anvelope operaționale fac dificilă alegerea între linia Goodyear FUELMAX, care este optimizată pentru un consum de carburant eficient în cazul operațiunilor de transport pe distanță lungă, și linia KMAX pentru operațiuni regionale unde kilomerajul este un aspect mult mai important.
Testele au fost derulate în două perioade de câte trei luni fiecare și s-a folosit telemetria și înregistrarea datelor prin intermediul acesteia. Rezultatele în termeni de consum au fost clar în favoarea gamei FUELMAX. Linia FUELMAX a dus la o economie de 28,84 litri/100 kilometri, iar anvelopele KMAX au avut ca rezultat o economie de 29,78 litri/100 kilometri.
Testul de comparare a kilometrajului a arătat că totalul kilomerajului estimat pentru combinația FUELMAX a variat între 175.000 de kilometri pentru anvelopele de remorcă și 245.000 de kilometri pentru anvelopele pentru axa de direcție. În cazul anvelopelor KMAX, aceste rezultate au variat între 191.000 de kilometri în cazul anvelopelor pentru remorcă și 276.000 de kilometri în cazul anvelopelor pentru axa de tracțiune. Deloc suprinzător, în termeni de costuri, rezultatele au arătat că anvelopele KMAX au oferit mai multe beneficii decât anvelopele FUELMAX în materie de kilometraj, dar în cazul consumului de carburant s-a constatat reversul.
Exprimat în termeni financiari și bazat pe kilometrajul anual de 100.000 de kilometri, testele au arătat că anvelopele KMAX oferă o economie anuală per vehicul de 430 de euro în termeni de kilometraj iar anvelopa FUELMAX asigură o economie de 750 de euro per vehicul per an2 în termeni de consum de carburant. Rezultatul testului realizat în condiții reale este o dovadă clară că anvelopa pentru eficiența consumului de carburant FUELMAX de la Goodyear și anvelopa KMAX pentru kilometraj sporit generează ambele economii pentru flote, ajutându-le astfel să reducă Costul Total de Utilizare.
Ambele capete tractoare utilizate au fost Mercedes Benz Actros MP4 4×2 cu remorci cu trei axe, echipate cu sisteme de telematică Entruck. Combinația de anvelope de camion FUELMAX cuprinde anvelopele pentru axa de direcție 315/70R22.5 FUELMAX S, anvelopa pentru axa de tracțiune 315/70R22.5 FUELMAX D și anvelopa pentru remorcă 385/55R22.5 FUELMAX T. Combinația de anvelope de camion KMAX cuprinde anvelopa pentru axa de direcție 315/70R22.5 KMAX S, anvelopa pentru axa de tracțiune 315/70R22.5 KMAX D și anvelopele de remorcă 385/55R22.5 KMAX T.
După prima perioadă de trei luni, combinațiile de anvelope cu jante au fost mutate de pe un camion pe altul, iar camioanele au rulat încă trei luni de zile. Apoi au fost comparate rezultatele. Deși rutele pe care au rulat camioanele nu au fost identice, ele au fost totuși asemănătoare în multe privințe. Informațiile înregistrate privind carburantul utilizat au fost măsurate și calculate astfel încât să fie eliminate discrepanțe cum ar fi carburantul consumat în timp ce camionul a stat pe loc sau consumat în timpul manevrelor, precum și alte anomalii precum profilul conducătorului auto și scăderea în diametru a anvelopei. Distanțele pe care s-a mers în cele două perioade de câte trei luni au fost extrem de asemănătoare, fiind între 29.048 și 37.849 de kilometri.

Related posts