FORD F-Max – în liga mare

Truckandvan.ro a luat primul contact cu campionul F-Max în cadrul unui test în zona Brașov. Camionul Ford a se prezintă într-o formă nouă, foarte atrăgătoare și este comercializat de Cefin Trucks.
F-MAX a însemnat până în prezent 5 ani de cercetare și dezvoltare în care au fost implicați 500 de ingineri Ford Otosan, peste 5 milioane de kilometri de testare rutieră, efectuată în 11 țări pe 4 continente, utilizând 233 unități prototip.
Designul farurilor F-MAX optimizează vizibilitatea pe timp de noapte. Iar iluminatului de asistență la manevre de parcare, luminile de zi cu LED-uri și iluminarea cu LED opțională, îmbunătățesc sistemul de lumini standard al vehiculului. Designul cabinei este acum mult mai apropiat de cel al camioanelor premium, iar silueta este una zveltă.
Motor
F-MAX se impune printr-un motor de înaltă performanță cu o putere de 500 CP, 2500 Nm și 400 kW putere de frânare. Aerodinamica superioară, calibrarea sistemului de propulsie și caracteristicile tehnice asigură de asemenea performanțe remarcabile în ceea ce privește consumul de combustibil, cu o marjă de îmbunătățire de 6% față de modelele anterioare. Caracteristicile tehnice includ tehnologia E-APU, funcția eco-roll, cruise control predictiv (Max Cruise). Datorită costurilor scăzute de mentenanță și intervalelor lungi între servisări, noul F-MAX aduce o economie de până la 7% la costurile de întreținere. Motorul Ecotorq al F-MAX oferă performanțe maxime și consum minim de carburant în orice condiții de drum.
Transmisia automată ZF cu 12 trepte și diferite moduri de condus, cum ar fi modul Eco și cel Power, ajută la optimizarea consumului de combustibil. Noul F-MAX este, de asemenea îmbunatatit de un turbocompresor cu geometrie variabilă, o pompă de apă și un compresor cu viteze multiple de lucru, putere de frânare de 400 kW pentru motorul care atinge puterea totală de 1000 KW cu opționalul intarder.
Cu noul F-MAX Ford Trucks lansează “ConnecTruck” – o tehnologie revoluționară care include monitorizarea de la distanță a vehiculului folosind software-ul de diagnosticare la distanță și software-ul “over-the-air”. Harta Topografică Specială înseamnă că F-MAX este capabil să analizeze condițiile rutiere, permițând vehiculului să conducă la viteze optime, reducând astfel consumul de combustibil cu până la 4%. Integrarea FMS permite Modulului ConnecTruck și Ford Trucks cloud să acționeze ca un cumul de date pentru un terț, având acces de la distanță la datele selectate pentru acel vehicul.
Interior
Cabina noului F-MAX de 2,5 m, vine cu un design modern și abordarea orientată spre șofer. Designul tabloului de bord în stilul cockpit asigură un spațiu ergonomic în care toate funcțiile sunt ușor accesibile. F-MAX oferă o podea plană cu o distanță de 2160 mm între podea și tavan și o ajustare a scaunelor de 260 mm.
În plus, este disponibil un spațiu de stocare patentat în stil avion. De asemenea, se garantează o foarte bună silențiozitate interioară, datorită torsiunii și rigidității cabinei – cele mai bune din clasa sa, zgomotului scăzut al motorului și designului care asigură reducerea zgomotului în timpul mersului.
Noul F-MAX oferă o gamă de spații de depozitare generoase și ușor accesibile. Dispozitivele interne de iluminare din zona patului și a compartimentului șoferului, sistemele automate de control a climatizării și caracteristicile de reglare a volanului oferă un confort sporit în cabină. Modelul de test are și un mini-frigider cu volum de 38 de litri. Compartimentele de despozitare de deasupra bordului de 225l, iar cele de deasupra paturilor de 105l. Sub patul principal, mai găsim un spatiu de depozitare cu acces facil atât din interior cât și din exterior, de 370l.
F-MAX oferă, de asemenea, un pat superior pliabil la 90 de grade, un cadru înclinat al capului pentru patul inferior, saltele mari și confortabile, o unitate de control de la distanță în apropierea patulului. Scaunul șoferului este de ultimă generație cu o gamă de ajustare până la 260 mm, cu tapițerie din material respirabil de înaltă calitate, și design ergonomic.
Displayul color TFT cu ecran de 8″ permite afișarea tuturor funcțiilor vehiculului, de la presiunea anvelopelor, temperatura din exterior, până la funcțiile de evaluare a stilului de condus al șoferului.
În ceea ce privește siguranța, camionul Ford F-MAX oferă asistență prin Adaptive Cruise Control, Predictive Cruise Control (Max Cruise), sistem avansat de frânare de urgență (Advanced Emergency Brake System), asistență la pornire în rampa (Hill Launch Assist), sistem de avertizare privind încălcarea benzii (Lane Departure Warning), dispozitiv limitator de viteză reglabil și control electronic al stabilității (Electronic Stability Control).

 

Related posts