Ford a prezentat E-Transit Courier, un nou vehicul comercial electric. Gama are și versiuni cu motoare termice

Ford Otosan a prezentat joi E-Transit Courier, un nou vehicul comercial complet electric, a cărui producţie va începe în 2024 la fabrica Ford Otosan Craiova. Gama celei mai mici utilitare de la Ford Pro va conține și motorizări diesel și pe benzină.

E-Transit Courier este următorul pas al programului global de peste 50 de miliarde de dolari prezentat de Ford cu scopul de a conduce revoluţia electrificării. Compania îşi electrifică emblematica familie de vehicule comerciale Transit, iar E-Transit Courier se alătură modelelor mai mari din portofoliul Ford Pro, respectiv E-Transit şi E-Transit Custom.

“E-Transit Courier face paşi importanţi în segmentul din care face parte şi propune performanţă EV fără compromisuri, o capacitate de încărcare mai mare şi suport digital cu o conectivitate de top. Poziţia de lider de piaţă a diviziei Ford Pro, menţinută pe o perioadă îndelungată, ne oferă o perspectivă de neegalat asupra nevoilor clienţilor şi înseamnă că îi putem ajuta să obţină o productivitate mare de la autoutilitarele lor de dimensiuni compacte, cu o mai bună conectivitate şi o capacitate de încărcare mai mare ca niciodată”, a declarat Hans Schep, director general Ford Pro, Europa.

Noul E-Transit Courier îşi va face debutul public la Salonul de vehicule comerciale din Birmingham, Marea Britanie, în perioada 18-20 aprilie, şi este programat să intre în producţie în 2024. Clienţii vor putea comanda versiunile cu motoare pe benzină şi diesel din vara lui 2023, livrările fiind programate să debuteze până la finalul anului.

Sistemul de propulsie complet electric al E-Transit Courier a fost proiectat pentru a oferi clienţilor o experienţă de condus fără compromisuri, incluzând un motor puternic de 100 kW şi posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal) – detaliile complete ale performanţei şi autonomiei vor fi confirmate la o dată ulterioară.

Ford Pro se aşteaptă ca E-Transit Courier să fie popular printre clienţii care încarcă în locaţiile proprii – viteza de încărcare la AC fiind de 11 kW, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Încărcarea poate fi programată pentru a profita de energie mai ieftină peste noapte folosind ecranul tactil din vehicul.

E-Transit Courier oferă o capacitate de încărcare rapidă DC de până la 100 kW. Sistemul este capabil să adauge 87 km de autonomie în 10 minute şi să se încarce de la 10 la 80% în mai puţin de 35 de minute. E-Transit Courier vine, de asemenea, cu un an de acces gratuit la reţeaua de încărcare Blue Oval, care urmează să includă la nivel european 500.000 de puncte publice de încărcare până în 2024.

Sistemul Plug and Charge le permite proprietarilor E-Transit Courier să conecteze pur şi simplu maşina la staţiile de încărcare din reţeaua Blue Oval şi să plece, conexiunea, autentificarea şi plata fiind automate. Încărcarea începe automat şi un rezumat al facturii este trimis proprietarului la terminarea încărcării. Pentru a oferi date cât mai reale, sistemul de tip cloud denumit Intelligent Range cumulează numeroase informaţii pentru a calcula o autonomie cât mai reală.

Estimările Ford Pro Service arată costuri pentru întreţinerea neprogramată cu cel puţin 35% mai mici decât la modelele cu motor diesel. E-Transit Courier este susţinut de aceeaşi reţea Ford Pro, de sistemul unic FordLiive şi de cea mai mare reţea dedicată de dealeri de vehicule comerciale din Europa – ca şi restul familiei Transit.

Noul Transit Courier este disponibil cu o gamă de motoare pe benzină şi diesel. Gama include atât modele de furgon, cât şi furgon dublă cabină şi include o gamă de versiuni atractive, inclusiv modelele Limited şi Active cu specificaţii ridicate.

Disponibile încă din toamna acestui an, variantele alimentate cu benzină și motorină ale Ford Transit Courier includ un motor EcoBoost de 1.0 litri declinat în două versiuni de putere – 100 CP și 125 CP și dieselul EcoBlue de 1.5 litri care dezvoltă 100 CP. Toate sunt dotate standard cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, însă versiunea de 125 CP poate fi comandată opțional și cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Cei care aleg aceste versiuni pot plasa comenzi încă din vara lui 2023.

Variantele alimentate cu benzină și motorină au o sarcină utilă standard de 678 de kilograme care, dacă se adaugă opțiunea „High Payload”, urcă la 845 kg. Modelul complet electric va avea o sarcină utilă maximă de 700 kg. De asemenea, capacitatea de tractare a variantei diesel este de 1.100 kg, a celei alimentate cu benzină de 1.000 kg, iar a celei electrice de 750 kg.

Toate modelele vor fi construite la Craiova, România, de către Ford Otosan, producătorul liderilor de segment Transit Custom şi E-Transit.

Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, cu o producţie anuală estimată să depăşească 900.000 de unităţi până în 2025.

Related posts