Deciziile proaste ale grupului Renault au scos Dacia din joc pe segmentul LCV prin dispariția Dooker

Cele mai recente statistici de vânzări arată că marca românească low-cost Dacia a depășit în vânzări în Europa marca Renault. Acest lucru se petrece pe fiecare segment pe care sunt prezente mașinile românești. De asemenea, performanțele Dacia uimesc și competitorii. Cum deciziile greșite de la nivelul grupului Renault își pun amprenta peste tot, Dacia a dispărut, în schimb, de pe segmentul LCV, iar Renault, care și-a luat înapoi un model, l-a redenumit și l-a scumpit, nu are cum să mai ajungă la cifrele de vânzări pe care le obținea Dokker.

Constructorul roman de automobile Dacia a vândut la nivel mondial, în luna august, 43.211 autoturisme, apropiindu-se de nivelul vândut în urmă cu trei ani, înainte de declanșarea celor două crize apărute în industria auto. Volumul vândut este cu peste 2.100 de autovehicule mai mare decât cel înregistrat în urmă cu un an, în perioada similară, reprezentând un avans de 5,2%, în luna august. Din totalul vânzărilor, un volum foarte mic, de 250 de vehicule, au fost LCV-uri, Dacia pierzând complet acest segment de piață, pe care îl acoperea anterior cu Dokker.

Pentru o mai bună imagine privind evoluția Dacia în cei aproape trei ani de crize pandemice și de semiconductori, putem compara cifrele de vânzări din 2019, în luna similară, august. Vânzările la acel moment ale Dacia atinseseră un prag-record: 44.367 de autoturisme vândute în Europa plus 2.864 de LCV-uri, la care se adăugau 8.189 de autoturisme vândute în restul țărilor (Africa, Orientul Mijlociu etc.). Asta înseamnă că volumul de autoturisme din Europa vândute de Dacia a ajuns la 84% din performanțele mărcii de acum trei ani, iar pe cele opt luni procentul este de 82%.

O situație mult mai proastă este pe segmentul LCV, din cauza lui Dokker, care a fost eliminat din oferta Dacia, fiind „transformat” în Renault Express. Acesta din urmă este o mașină mai bine echipată, dar mai scumpă, care ar trebui să genereze mai mult profit. În 2019, Dokker vindea aproximativ 5.000 de unități pe lună și pe intervalul analizat, ianuarie – august, volumul vândut era de 35.000 de vehicule, care nu au fost înlocuite de alt model. Vânzările de vehicule comerciale de acum ale Dacia abia dacă mai ajung la 10% din cele dinainte de criză.
O competiție interesantă se dă între Sandero și Duster, pentru poziția de „cel mai vândut automobil Dacia”, având în vedere că, pe piețele globale, Duster are un public mai fidel, însă Sandero este un automobil preferat de europeni. În plus, a treia generație Sandero nu a fost încă lansată pe toate piețele, astfel că 90% din vânzările sale sunt generate în Europa, față de Duster, care își asigură cam 70% din vânzări în Europa. În total, au fost vândute anul acesta 145.500 de autoturisme Sandero și 132.500 Duster, pe ansamblul piețelor pe care este prezentă marca. Celelalte modele sunt la mare distanță, dar cresc de la o lună la alta: Spring are 26.500 de autoturisme vândute în 2022, cu un volum de 3.685 unități în august, iar Jogger a ajuns deja la 33.800 de unități, cu 5.200 de autoturisme vândute doar în luna a opta.

Related posts