După lansarea pe piață a modelului eActros pentru transportul de distribuție de mare tonaj în 2021, Mercedes-Benz Trucks continuă introducerea sistematică a altor modele de camioane electrice, propulsate de baterii. Completarea portofoliului va avea loc în 2022 și va continua în anii următorii. În 2024, pentru segmentul de transport pe distanțe lungi este programată începerea producției de serie a eActros LongHaul, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei. Primele prototipuri ale camionului de 40 de tone sunt deja supuse testelor interne, iar inginerii Mercedes-Benz Trucks plănuiesc să înceapă testele camionului electric pe drumurile publice în acest an. eActros LongHaul va permite o încărcare de înaltă performanță, așa-numita “încărcare megawatt”.
Mercedes-Benz Trucks pregătește, de asemenea, variantele complementare ale eActros – mai exact eActros 300 și eActros 400. Din iulie, eEconic pentru aplicații municipale este programat să iasă de pe linia de producție a fabricii din Wörth, ca al doilea vehicul de serie complet electric. Scopul Mercedes-Benz Trucks este de a crește ponderea vehiculelor noi, neutre din punct de vedere al emisiilor locale de CO2, în Europa, la peste 50% până în 2030.
Versiunile de testare ale camionului eActros LongHaul vor începe să facă teste pe şosea încă din acest an, a precizat luni compania cu sediul la Stuttgart.
Producţia primului exemplar din camionul electric eActros a început anul trecut la o uzină din Wörth, landul Renania-Palatinat din sud-vestul Germaniei. Camionul este propulsat de trei sau patru seturi de baterii, în funcţie de versiune, ceea ce le oferă o autonomie de până la 400 de kilometri.
Daimler Truck, un lider global pe segmentul vehiculelor comerciale cu peste 100.000 de angajaţi, s-a angajat deja să facă tranziţia de la motoarele pe combustie la tehnologiile mai curate precum celule pe combustibil şi baterii.
Colaborarea cu partenerii pentru infrastructura de încărcare
În ceea ce privește încărcarea în depozit, Mercedes-Benz Trucks lucrează împreună cu Siemens Smart Infrastructure, ENGIE și EVBox Group. Pentru încărcarea publică, pe traseu, pentru transportul pe distanțe lungi, Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au semnat un acord pentru înființarea unei societăți mixte. Aceasta va asigura dezvoltarea și funcționarea unei rețele publice de încărcare de înaltă performanță, în Europa, pentru camioanele și autocarele propulsate de baterii electrice. Rețeaua de încărcare a acestor trei părți va fi disponibilă pentru operatorii de flote din Europa, indiferent de marcă de autovehicul pe care o folosesc.
Scopul proiectului „Încărcare de înaltă performanță în transportul cu camioane pe distanțe lungi” (High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport – HoLa), cu participarea Daimler Truck și sub egida Asociației Germane a Industriei Auto (VDA) este de a planifica, construi și opera o infrastructură de încărcare de înaltă performanță pentru transportul cu camioane cu baterii electrice pe distanțe lungi. Două puncte de încărcare de înaltă performanță cu sistemul de încărcare Megawatt (MCS) urmează să fie construite și testate în fiecare dintre cele patru locații din Germania. În proiect sunt implicați diverși alți parteneri de consorțiu din industrie, dar și parteneri din cercetare.
Constructorii de camioane sunt supuşi la presiuni din partea Comisiei Europene să respecte obiective stricte privind protejarea mediului. Noile modele de camioane trebuie să emită cu 15% mai puţin CO2 în 2025 şi cu cel puţin 30% mai puţin în 2030, comparativ cu nivelul din 2019-2020. Constructorii vor trebui să plătească amenzi consistente în cazul în care acest ţinte nu vor fi îndeplinite.
Scopul final: transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050
Obiectivul Daimler Truck este să ofere doar vehicule noi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 (“de la rezervor la roată”) în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Cele două modele cu baterii electrice Mercedes-Benz eCitaro și Mercedes-Benz eActros au intrat în producția de serie din 2018, respectiv 2021. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter și Freightliner eCascadia vor urma mai târziu în acest an și sunt deja planificate vehicule suplimentare, neutre în CO2. În a doua jumătate a acestui deceniu, compania intenționează să-și completeze gama cu autovehicule produse în serie, propulsate cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Consolidarea transportului neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050 este obiectivul principal al Mercedes-Benz Truck.