Am testat gama de utilitare 4×4 de la Renault

În funcție de utilizări (punctuale sau intensive) și de traseu (mai mult sau mai puțin dificil), un vehicul are nevoie de mobilitate diferită. Pentru a rezolva această problemă, Renault oferă acum trei tehnologii cu motricitate sporită pe gama de vehicule utilitare. Am testat aceste noi tehnologii în cadrul unui test, pe circuitul off-road de la Academia TITI AUR.

Tehnologia Extended Grip pe Kangoo, Trafic şi Master

Întreaga gamă de vehicule comerciale de serie propune tehnologia Extended Grip: din 2013 pe Kangoo, iar pe Master și Trafic începând cu jumătatea anului 2014.
Extended Grip îmbunătățește puterea de tracțiune a roților, la pornire și la viteză mică pe suprafețe de drum accidentat sau suprafețe alunecoase cum ar fi zăpadă, noroi sau nisip. Acest sistem intervine atunci când este activat manual de către utilizator. Într-adevăr, în cazul în care sistemul detectează că roțile motrice patinează, iar celelalte sunt imobile, intuiește că aderența este foarte scăzută şi reduce puterea motorului. Considerând că, pentru a permite un start pe zăpadă, noroi sau gheață, cel mai bine este ca roțile să fie lăsate să se rotească pentru a găsi aderența, dar mai ales pentru a prinde viteză, folosind puțina aderență disponibilă. Utilizatorul menține apoi controlul puterii motorului prin acționarea asupra pedalei de accelerație.

Tehnologia Renault X-Track pe Kangoo, Trafic şi Master

Renault X-Track pe gama de utilitare transformă un vehicul utilitar de serie cu tracțiune 4×2 într-o versiune capabilă să ruleze pe drumuri dificile. Această transformare este realizată de Poclain Véhicules, expert în domeniul mobilității sporite și partener vechi al mărcii Renault.

Tehnologia Renault X-Track poate oferi o mobilitate superioară pe teren accidentat, pe drumuri înzăpezite sau pe rute degradate. Aceasta oferă abilități de mobilitate superioare celor obținute cu ajutorul sistemului Extended Grip. Este o alternativă la sistemul de tracțiune integrală, atunci când utilizarea nu se face în condiții foarte dificile.

Acest sistem acționează asupra a 4 componente ale mașinii:
– Diferențialul cu alunecare limitată : instalat în cutia de viteze, în locul celui obișnuit. Este un sistem mecanic de transfer a cuplului bazat pe fricțiunea a 8 discuri dispuse alternativ.
– Suspensie înălțată: înălțarea vehiculului permite trecerea obstacolelor neobișnuite care pot fi întâlnite pe drumuri dificile. Garda la sol a vehiculului este crescuta cu aproximativ 30 mm pe Kangoo şi cu 40mm pe Trafic si Master.
– Protecție pentru şasiu: scutul de sub motor (3 mm) protejează carterul (Kangoo, Trafic și Master). Scutul pentru şasiu (2 mm) protejează conductele de frână și combustibil de sub podea (pe Kangoo).
– Pneuri « Mud & Snow » : acestea permit vehiculului să ruleze pe teren dificil. Ele facilitează evacuarea apei, a zăpezii și a noroiului care pot obstrucționa banda de rulare și transmit la sol cuplul motor necesar pentru progresia vehiculului.

Renault Master 4×4

Renault Master 4×4 este realizat în colaborare cu Oberaigner Automotive, un carosier german cu expertiză în domeniul tracțiunii integrale. Transmisia modelului dispune de 2 moduri de funcționare: mod 4×2 (drumuri ușoare) şi modelul 4×4 pentru rutele mai dificile. În modul 4×4 Renault Master oferă un rulaj sigur pe drumuri cu pante, teren alunecos, zone noroioase, etc.

Acest sistem acționează asupra a 5 componente ale mașinii:
– Transmisia 4×4 (4 roti motrice): pentru mai multa mobilitate. In modul 4×2, întregul cuplu al cutiei de viteze este trimis de către cutia de transfer la puntea spate. În modul 4×4, cuplul este împărțit între trenuri de rulare în funcție de încărcarea, trenul de rulare cel mai încărcat primește cel mai bun cuplu.
– Reductorul (rapoarte scurte) pentru un cuplu mai mare. Un reductor este de asemenea, activabil pentru condiții dificile, mărind cuplul motor în afara cutiei de viteze cu circa 40%. Când reductorul este dezactivat, roata cutiei de transfer la raportul 1: 1 este în angrenare cu roata cutiei de viteze (în modul 4×4 sau modul 4×2). Când reductorul este activat, roata cutiei de transfer la raportul 1: 1,42 este în raport cu treapta cutiei de viteze (în modul 4×2 sau modul 4×4).
– Suspensie înălțată: 65 mm pentru rotile din fata, iar pentru cele din spate 58 mm
– Protecție pentru şasiu: scuturi pentru motor și sașiu pentru a proteja carcasa și conductele de frână și de combustibil de sub podea.
– Pneuri « Mud & Snow ».

Related posts