În 2023, în transportul rutier de mărfuri din UE s-au realizat 1.857 de miliarde de tone-kilometri, o scădere de 3,2% comparativ cu 2022 (1.919 miliarde de tone-kilometri).
După o perioadă de instabilitate în primul și al doilea trimestru din 2020, din cauza restricțiilor legate de COVID, transportul rutier de mărfuri a crescut în 2021 și a rămas relativ stabil în 2022.
În 2023, transportul rutier de mărfuri a înregistrat scăderi în toate trimestrele (-2,3% în primul trimestru comparativ cu același trimestru din 2022, -3,6% în al doilea trimestru, -3,8% în al treilea trimestru și -3,1% în ultimul trimestru), ultimele două trimestre revenind la nivelurile din 2019, arată Euractiv.
Comparând 2023 cu 2022, cele mai mari scăderi în transportul de mărfuri în tone-kilometri au fost înregistrate în Portugalia (-16,4%), Slovacia (-16,2%) și Suedia (-11,5%), în timp ce Lituania (+17,3%), Danemarca (+8,2%) și Cipru (+7,8%) au înregistrat cele mai mari creșteri în tone-kilometri.
Analizând principalele fluxuri de transport rutier de mărfuri intra-UE, cel mai mare volum de mărfuri a fost transportat între Germania și Țările de Jos, un total de 83,3 milioane de tone. Fluxul de mărfuri între Germania și Polonia a fost de 69,2 milioane de tone, iar fluxul între Belgia și Franța a ajuns la 53,8 milioane de tone.
Germania și Franța au dominat primele 15 fluxuri. Germania a fost implicată fie ca țară de origine, fie ca țară de destinație în mai mult de jumătate dintre principalele fluxuri între țări (8 din 15), iar Franța a fost prezentă în o treime dintre primele 15 fluxuri (5 din 15).