Administrația Biden intenționează să solicite ca toate mașinile și camioanele noi să vină cu sisteme de evitare a coliziunii pietonilor, care includ tehnologie de frânare automată de urgență, până la sfârșitul deceniului.
Într-un interviu, secretarul pentru Transporturi, Pete Buttigieg, a spus că cerința este concepută pentru a reduce decesele pietonilor, care au fost în creștere în epoca post-Covid 19. ”Atât de mulți americani își pierd viața pe drumurile noastre. Credem că avem cu adevărat responsabilitatea de a face ca această tehnologie să fie standard în flota din SUA”, a spus Buttigieg.
Noile standarde vor impune tuturor mașinilor să evite contactul la o viteză de până la 62 mile/h (99 km/h) și vor impune că trebuie să poată detecta pietonii în întuneric.
De asemenea, vor necesita frânare până la 45 mile/h (72 km/h) atunci când este detectat un pieton.
Departamentul de transport antyicipează că regula ar putea salva 360 de vieți pe an și ar putea preveni 24.000 de răni.
Frânarea automată de urgență ”previne coliziunile. Iar coliziunile ucid oameni – este atât de simplu”, a spus Buttigieg.
Într-o declarație, Alliance for Automotive Innovation, un grup comercial din industrie care reprezintă producătorii de automobile, a declarat că nu a văzut noua regulă, așa că nu a putut comenta direct.
Aceasta a spus că tehnologii precum frânarea automată de urgență s-au dovedit că ”schimbă jocul” și că producătorii de automobile s-au angajat în mod voluntar să le instaleze pe vehicule noi.
Potrivit Governors Highway Safety Association, șoferii au ucis peste 7.500 de pietoni în 2022, cel mai mult din 1981 – numărul total de decese s-a dublat în ultimul deceniu.
Rata mortalității pietonilor, de 2,2 per miliard de kilometri parcurși de vehicule, este, de asemenea, mai mare decât nivelurile pre-pandemie, deși a început să scadă în prima jumătate a anului 2023.
Cercetările au arătat că, de la pandemia de coronavirus, viteza și alte comportamente de conducere riscante au crescut, în timp ce numărul de călători în transportul public a scăzut, provocând o creștere a deceselor rutiere. În plus, pandemia a întârziat vânzările de vehicule mai noi, care tind să fie mai sigure și dispun de cele mai recente tehnologii de prevenire a accidentelor.
În același timp, mai mulți consumatori cumpără camioane ușoare, inclusiv SUV-uri, care tind să fie mai puțin sigure.
Consumatorii s-au dovedit oarecum rezistenți la tehnologia necesară propusă, potrivit datelor din sondajul J.D. Power.
”Șoferii au raportat o mulțime de probleme cu activarea acesteia atunci când nu ar trebui”, a spus Kathleen Rizk, director senior J.D. Power pentru compararea experienței utilizatorului și tehnologie.
De asemenea, aceștia consideră că este prea sensibil sau că nu reacționează la fel, a spus ea.
”Percepția este că își pierd controlul”, a spus Rizk, referindu-se la intervențiile tehnologice încorporate în vehiculele moderne de pasageri.
Buttigieg a recunoscut că tehnologia este încă în curs de perfecționare – unul dintre motivele pentru care cerința nu va intra în vigoare până la sfârșitul anului 2029.