Producția în serie a camioanelor grele electrice Renault Trucks a început recent la fabrica din Bourg-en-Bresse. Acest site a asamblat camioanele mărcii timp de 60 de ani și este acum pregătit să producă modelele Renault Trucks E-Tech T și C. Destinate distribuției regionale și construcțiilor urbane, aceste vehicule sunt ultima adăugire la gama complet electrică a producătorului, cea mai largă de pe piața europeană, acoperind un interval de greutate de la 650 kg (biciclete electrice de transport) la 44 de tone.
Fabrica Renault Trucks din Bourg-en-Bresse, în funcțiune din 1964, va asambla acum și modelele Renault Trucks E-Tech T și C. Aceste camioane de 44 de tone, proiectate pentru distribuție regională și construcții urbane, sunt cele mai recente adăugiri la gama complet electrică a producătorului francez, care este cea mai largă din Europa și acoperă acum și decarbonizează practic toate aplicațiile urbane și regionale.
Adaptarea facilităților industriale Pentru a permite fabricarea acestor camioane electrice de 44 de tone, Renault Trucks a investit în transformarea și adaptarea facilităților sale industriale, precum și în dezvoltarea competențelor angajaților săi. Producătorul se bazează pe experiența acumulată în ultimii patru ani în fabricarea camioanelor electrice de tonaj mediu la fabrica sa din Blainville-sur-Orne, aplicând aceleași principii și cele mai bune practici la Bourg-en-Bresse.
Modelele Renault Trucks E-Tech T și C sunt asamblate pe aceeași linie cu echivalentele lor Diesel, după care sunt transferate într-o zonă dedicată de 5.200 m2 – Fabrica Renault Trucks E-Tech – unde operatori calificați și tehnicieni efectuează operațiuni tehnice specifice electrificării, cum ar fi asamblarea Unității de Conducere Electrică (EDU) și instalarea transmisiei și a bateriilor. Vehiculele electrice revin apoi în procesul de producție în serie, cu teste de performanță și probe pe circuit pentru a garanta fiabilitatea și calitatea lor.
Decarbonizarea noilor activități comerciale Renault Trucks E-Tech T și C acoperă practic toate aplicațiile de construcție urbană și distribuție regională. Fie că transportă mărfuri, materiale sau deșeuri industriale, de exemplu, vehiculele pot fi adaptate la orice tip de caroserie datorită celor trei tipuri de dispozitive de preluare a puterii (PTO): electrică, electromecanică sau pe cutie de viteze, deschizând posibilitatea decarbonizării unor noi domenii de activitate urbană și regională.
Cu o greutate totală combinată de până la 44 de tone, modelele Renault Trucks E-Tech T și C sunt disponibile în versiuni tractor 4×2 și 6×2, cu cabină lungă și ampatament de 3.900 mm. În configurație rigidă, acestea sunt disponibile în variante 4×2, 6×2 și 8×4 tridem, cabină scurtă sau lungă, cu o alegere de unsprezece ampatamente, cuprinse între 3.900 și 6.700 mm.
Renault Trucks E-Tech T și C pot fi echipate cu două sau trei motoare electrice, dezvoltând o putere combinată de până la 490 kW (= 660 CP).
Pentru a satisface nevoile clienților în ceea ce privește autonomia și activitatea, modelele Renault Trucks E-Tech T și C pot fi dotate cu patru până la șase pachete de baterii cu ioni de litiu, furnizând între 390 și 540 kWh de putere. Bateriile pot fi reîncărcate cu curent alternativ (CA) până la 43 kW sau cu curent continuu (CC) până la 250 kW. Aceste camioane vor putea parcurge până la 300 km cu o încărcare completă și până la 500 km cu o încărcare rapidă intermediară (250 kW) care durează o oră (pentru un vehicul echipat cu 6 pachete de baterii).
Celulele și modulele de baterii sunt furnizate de Samsung SDI și sunt asamblate în Ghent, Belgia, la o fabrică deținută de Grupul Volvo, din care face parte și Renault Trucks.