Gama de utilitare Renault Master a fost înnoită cu o nouă generație. Pe lângă designul aerodinamic și futurist, autoutilitara vine cu o platformă nouă, multi-energie, acoperind toate necesitățile
De la lansarea autoutilitarelor Master, în 1980, Renault a vândut peste 3 milioane de unități, fabricate integral în estul Franței, în Batilly. Datorită succesului înregistrat pe parcursul a peste 40 de ani și cu trei generații Master lansate la activ, Renault s-a poziționat ca lider de încredere pe piața din Europa. Autoutilitarele Renault Master sunt prezente pe șoselele din peste 50 de țări, inclusiv în America de Sud, încă din anii ’90. A patra generație a modelului Renault Master se pregătește să perpetueze acest succes.
Interiorul de înaltă calitate al noului Renault Master se aseamănă cu cel al autovehiculelor de pasageri ale gamei. Bordul în formă de S, axat pe confortul șoferului, contribuie la amplificarea senzației de spațiu în cabină. Materialele elegante și ecranul de 10 inch – standard la nivelul întregii game – creează un habitaclu confortabil cu o tușă high-tech agreabilă privirii. Tapițeria în nuanțe închise amplifică senzația de protecție în cockpit-ul ultramodern. Volanul, preluat de la vehiculele de pasageri, este reglabil în înălțime și adâncime, oferind o poziție perfectă pentru fiecare utilizator. În plus, versiunile automate sunt dotate cu manete de transmisie pe volan, eliberând astfel și mai mult spațiu la nivelul consolei centrale.
Cu 135 de litri de spațiu de depozitare, o capacitate cu 25% mai mare decât alte modele de pe piață, noua generație Renault Master se afirmă ca lider de piață. Tot ceea ce îți dorești va putea intra în interiorul Noului Renault Master: în multele compartimente de pe bord, în suporturile laterale pentru pahare, în torpedo, în spațiul de depozitare de la nivelul plafonului și în sistemele de stocare în uși, dispuse pe două niveluri.
Noul Renault Master se transformă cu ușurință într-un birou mobil. Spatele scaunului mijlociu se rabatează pentru a deveni un birou, baza ascunde un spațiu pentru laptop, iar porturile USB-C asigură alimentarea dispozitivelor. Fiecare detaliu este atent gândit pentru a putea fi utilizat zi de zi, în mod intensiv. Marginile scaunelor căptușite cu TEP, non-abrazive și robuste, facilitează accesul în și din furgonetă, păstrându-și aspectul impecabil de-a lungul anilor. Gama generoasă de opțiuni include variante de scaune cu suspensie, scaune rotative, scaune individuale și trei tipuri de banchete (două din țesătură și una din TEP).
Elementele frontale ale caroseriei inspiră fiabilitate, durabilitate și siguranță. Includerea noului logo Renault și a farurilor full-LED XXL, dispuse în forma literei „C” în jurul grilei centrale accentuează aspectul său impresionant. Inserția în formă de „U” de sub grilă poate avea o textură neagră granulată sau, în versiunea de vârf a gamei, poate avea aceeași culoare precum caroseria. Clienții au la dispoziție o paletă de 7 culori standard pentru caroserie și peste 300 de nuanțe speciale.
Proporțiile au fost atent ajustate pentru a atinge echilibrul perfect indiferent de tipul de caroserie. Chiar dacă partea din spate este mai îngustă pentru a îmbunătăți aerodinamica, spațiile de încărcare și de depozitare sunt extrem de generoase. Caracterul asimetric al geamului din spate, specific modelului Master, împreună cu luminile spate ce formează un model distinctiv în forma literei C, oferă un plus de originalitate, la fel ca și design-ul frontal.
O atenție deosebită a fost acordată și calității percepute și rezistenței. De exemplu, panourile laterale sunt formate dintr-o singură piesă, cu rigiditate remarcabilă pentru a preveni deformările, sporind astfel caracterul robust, în special în cazul versiunilor mai lungi. În zona de încărcare, calitatea percepută a fost îmbunătățită semnificativ, incluzând elemente precum șanfrenări, întărituri și alte detalii.
Investițiile semnificative în designul aerodinamic al Noului Renault Master îl situează în fruntea clasamentului în ceea ce privește eficiența energetică, indiferent de tipul de alimentare ales. Coeficientul său Scx a fost redus cu peste 20%, sub nivelul generației anterioare și sub standardul concurenței.
Fiecare detaliu, indiferent de proporție, a fost conceput cu o atenție deosebită: de la capota mai scurtă, parbrizul plasat strategic, oglinzile retrovizoare, canalele de admisie a aerului în bara de protecție, până la forma optimizată a părții din spate. Toate aceste elemente contribuie la maximizarea eficienței aerodinamice, îmbunătățind consumul de combustibil, dar și experiență auditivă în interiorul vehiculului.
Dat fiind că dimensiunile vehiculului depășesc dimensiunile standard ale tunelului de vânt de la Saint-Cyr, folosit de obicei de Renault, testele aerodinamice de dezvoltare au fost efectuate pe modele la o scală de 83%. Ulterior, versiunile la dimensiune reală au fost testate pentru validare într-un tunel de vânt specializat în studii aerodinamice ale aeronavelor.
Toate aceste inițiative au îmbunătățit semnificativ eficiența energetică a noului Renault Master. Astfel, emisiile de CO2 au înregistrat o scădere semnificativă de 39 g/km, situându-se acum sub limita de 200 g/km. De asemenea, eficiența aerodinamică remarcabilă reduce semnificativ consumul de energie electrică pentru versiunile electrice, o îmbunătățire cu 20% comparativ cu modelul Master actual.
Multiple variante de propulsie
Toate variantele sunt asamblate pe aceeași linie de producție, conferind o flexibilitate excepțională pentru a satisface cerințele unice ale fiecărui client. Renault Master se evidențiază prin faptul că este singurul vehicul din categoria sa fabricat în Franța: cele trei variante de propulsie și toate configurațiile de caroserie sunt produse pe aceeași linie de fabricație la Batilly (aproape de Metz, în estul Franței). Grupurile motopropulsoare și cutiile de viteze sunt fabricate în Franța, iar bateriile sunt asamblate în Franța, cu 84% dintre furnizori având sediul în această țară.
DIESEL BLUE DCI
Noul Renault Master oferă patru variante de motor diesel Blue dCi, cu puteri de 105, 130, 150 sau 170 CP. Acestea se evidențiază printr-un consum semnificativ redus de combustibil, cu o medie cu 1,5 litri mai mică la fiecare 100 km, și emisii de CO2 mai scăzute, cu 39 de grame mai puțin pe kilometru, coborând sub 200 de grame pe kilometru. Transmisia este încredințată unei cutii de viteze manuale clasice sau unei noi cutii de viteze automate EAG9 cu convertor în 9 trepte, deosebit de eficientă.
MODEL ELECTRIC
Versiunile complet electrice ale noului Renault Master sunt propulsate de un motor cu o putere de 96 kW sau 105 kW, în ambele cazuri furnizând un cuplu de 300 Nm. Modelul cu motor de 96 kW este echipat cu o baterie de 40 kWh, oferind o autonomie WLTP de 180 km, pe când cel cu motor de 105 kW dispune de o baterie de 87 kWh, asigurând o autonomie WLTP de peste 410 km.
Prin urmare, Noul Renault Master se distinge prin capacitatea sa record de încărcare utilă (1.625 kg pentru o furgonetă care necesită permis de conducere categoria B), autonomie extinsă (peste 410 km WLTP) și putere de tractare de 2,5 tone. Consumul său rămâne la un nivel remarcabil de eficient, conform standardelor WLTP, înregistrând 21 kWh/100 km pentru varianta cu baterie de 87 kWh, datorită sistemului de gestionare a căldurii bateriei. Cu o încărcare rapidă DC de 130 kW, se adaugă 229 km de autonomie în doar 30 de minute. De asemenea, un încărcător casnic de 22 kW de curent alternativ poate reîncărca bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore.
Notă: Detalii complete despre toate serviciile conectate disponibile în variantele electrice (programarea încărcării, preîncălzire etc.) sunt furnizate în secțiunea Conectivitate de mai jos.
MODEL PE HIDROGEN
Noul Renault Master este, de asemenea, proiectat pentru a fi oferit la un moment dat într-o versiune cu hidrogen H2 și pile de combustibil.
Sistemul inovator de control dinamic și asistență la frânare al Noului Renault Master asigură o eficiență constantă a frânării și o senzație uniformă la nivelul pedalei, indiferent de încărcătura transportată. Activându-se din timp, acesta declanșează rapid sistemul automat de frânare de urgență, reducând timpul de reacție la jumătate și contribuind la îmbunătățirea regenerării și autonomiei vehiculelor electrice.
Setul complet de 20 de sisteme de asistență pentru șofer al Noului Renault Master maximizează siguranța celor aflați în interiorul și exteriorul vehiculului. Printre funcțiile avansate de siguranță activă se numără sistemele de stabilizare laterală, frânarea automată de urgență și asistență la stabilitatea remorcii. De asemenea, autoutilitara de ultimă generație dispune de funcția Intelligent Speed Assist, pentru a ajuta șoferul să respecte limita de viteză.
FUNCȚIONALITĂȚI V2X ÎN VERSIUNILE ELECTRICE
Noul Renault Master este dotat cu tehnologii avansate Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G). Acestea facilitează încărcarea altor dispozitive prin prizele din habitaclu sau din zona de încărcare, precum și conectarea la încărcător a sculelor electrice, calculatoarelor și altor dispozitive electronice. De asemenea, oferă posibilitatea de a alimenta direct de la baterie elemente personalizate ale caroseriei, cum ar fi compartimente frigorifice, trape automate sau sisteme adiționale de încălzire și aer condiționat.
Noul Renault Master poate, de asemenea, să furnizeze energie de la baterie la rețea (V2G) prin intermediul unui încărcător bidirecțional.
Renault Master redefinește standardul în domeniul digitalizării autoutilitarelor, oferind din fabricație funcționalități care transformă complet experiența utilizatorilor. Sistemul multimedia OpenR Link, recunoscut pentru caracterul său intuitiv remarcabil, este inclus în mod standard pentru fiecare model, prezentând un generos ecran de 10 inch și integrând conexiuni Android Auto și Apple CarPlay, inclusiv opțiunea wireless pentru redarea ecranului smartphone-ului. Acest sistem nu impresionează doar prin inteligența sa, ci și prin capacitatea de a se dezvolta în timp, beneficiind de actualizări gratuite over-the-air, similare celor pentru smartphone, timp de 5 ani, pentru peste 20 de module.
Sistem OpenR Link cu integrare Google: mai conectat și mai eficient
În premieră pentru vehiculele comerciale ușoare, Renault Master introduce sistemul ultramodern OpenR Link, având la bază tehnologia Google**. Dezvoltat în parteneriat cu Google, rulează pe sistemul de operare Android Automotive OS 12 și oferă funcționalități precum navigație Google Maps, acces la magazinul de aplicații Google Play și asistent vocal Google.
Pentru o experiență online optimizată, şoferii Noului Renault Master pot conecta sistemul autovehiculului la contul lor Google, ca pe un telefon mobil. Interfața modulară afișează în mod implicit Google Maps, însă utilizatorii pot adăuga și două widget-uri (având la alegere opțiuni precum Muzică, Telefon, Asistent Google, Vehicul, Dată și Oră, Presiunea în Pneuri și altele). De asemenea, aceștia pot utiliza bara de meniu din stânga ecranului pentru a naviga fără efort prin diferite universuri (Ecranul de pornire/Google Maps, Muzică, Aplicații, Vehicul). Pentru a evita aglomerarea cablurilor, cabina de pilotaj este dotată și cu un încărcător wireless pentru smartphone-uri.
Asistent Google pentru un plus de confort pe parcursul zilei de lucru
Simplu și intuitiv, OpenR Link poate fi controlat ca o tabletă, fie prin atingere, fie prin voce, folosind recunoașterea vocală prin Google Assistant, de exemplu, pentru a asculta muzică. Acest asistent virtual hands-free permite, de asemenea, solicitări la fel de diverse precum accesul la cele mai recente știri, vremea sau controlul anumitor funcții ale vehiculului, cum ar fi aerul condiționat sau degivrarea reglată, ținând în același timp ochii pe drum. Pentru șoferii care și-au înregistrat contul Google în OpenR Link, Asistentul Google poate acționa și proactiv, de exemplu, pentru a sugera o destinație pe baza călătoriilor tipice.
Aplicații practice pentru profesioniști
Google Play oferă un portofoliu de aplicații în continuă expansiune, dintre care câteva se dovedesc deosebit de utile pentru profesioniștii. Iată câteva exemple:
- Vivaldi, un browser de internet pe care îl puteți folosi pe ecranul confortabil de 10 inch pentru a citi e-mailurile, deschide fișierele atașate, edita documente, urmări tutoriale sau viziona videoclipuri YouTube într-un mod mult mai comod decât pe un smartphone. Pagina de pornire a acestui browser este configurată pentru a afișa link-uri practice către servicii precum Gmail, Outlook, Office și ghidul electronic Renault. Vivaldi vă permite, de asemenea, să personalizați rapid sursele favoritele pentru acces imediat, oferindu-vă o experiență similară cu cea de pe o tabletă sau laptop.
- EasyPark: o aplicație utilă pentru a plăti parcarea publică în mod simplu și eficient. Atunci când parcați, atingeți ecranul OpenR Link, iar parcometrul se oprește automat când sistemul detectează pornirea vehiculului. Aceasta vă permite să plătiți doar pentru perioada reală în care staționați, simplificând procesul de parcare.
- Waze: o aplicație de navigație ce furnizează informații valoroase obținute de la comunitatea extinsă de utilizatori colaborativi.
Sistem OpenR Link cu funcția Convertor Companion
Folosirea sistemului multimedia OpenR Link cu capacități integrate Google nu deschide doar noi orizonturi, ci stimulează și dezvoltarea de aplicații personalizate pentru vehiculele carosate. La momentul lansării, avem la dispoziție trei aplicații remarcabile: una dedicată pompierilor, una pentru atelierele mobile și alta pentru vehiculele frigorifice.
Cu ajutorul acestor aplicații, dezvoltate chiar de către profesioniștii carosieri, șoferii Noului Renault Master pot verifica și monitoriza caracteristicile personalizate direct pe ecranul de 10 inch al sistemului multimedia OpenR Link. Acest lucru aduce multiple avantaje: interfața cu șoferul devine mai eficientă (afișare mai clară și controale prezentate mai vizibil pe ecranul color), sistemul este mai simplu și mai sigur, prezentând doar informațiile esențiale pentru șofer și actualizându-se automat prin conexiunea wireless. Totodată, nu mai este nevoie de atașarea unui al doilea ecran pe tabloul de bord.
Google Maps, referință pentru profesioniști
Pe lângă numeroasele sale caracteristici, Google Maps furnizează informații în timp real despre trafic și evidențiază puncte de interes (cum ar fi restaurantele sau furnizorii preferați, cu detalii precum orele de deschidere și numerele de telefon). Este controlabil vocal, iar hărțile sunt întotdeauna actualizate. Prin conectarea contului Google la profilul dvs. de utilizator, aveți posibilitatea de a sincroniza și accesa link-urile favorite.
.
My Renault: servicii la distanță pentru a fi mereu cu un pas înainte
Pentru a duce interacțiunea și proactivitatea la un nivel superior, puteți să vă conectați la Noul Renault Master și de la distanță folosind aplicația My Renault, în diverse scopuri:
- Pentru a vă găsi furgoneta pe o hartă sau, dacă aceasta se află într-o parcare mare, pentru a o face, de exemplu, să aprindă farurile sau să emită un sunet.
- Pentru a ține evidența programului său de întreținere.
- Pentru a primi un avertisment dacă vehiculul este descuiat (extrem de util dacă se transportă obiecte de valoare).
Servicii suplimentare de conectivitate de la Mobilize
Mobilize furnizează alte servicii de conectivitate pentru Noul Renault Master:
- Mobilize Connected Insurance, ajustând primele de asigurare în funcție de distanța parcursă sau stilul de condus, în vederea optimizării costurilor***.
- Mobilize Fleet Connect***, o platformă online și o aplicație pentru optimizarea managementului flotei în timp real, cu funcții precum monitorizarea consumului, geolocație și provocări legate de condusul eco – pentru a simplifica operațiunile, a răspunde mai rapid și a economisi bani.
- Mobilize Fleet Data, care furnizează date brute de la vehicule (distanța parcursă, alerte de întreținere, geolocație etc.) pentru a alimenta alte instrumente de gestionare.
Conectivitatea nativă a Noului Renault Master îi permite să partajeze aceste date.
Conectivitate Exclusivă pentru Vehicule Electrice (EV)
Variantele complet electrice ale Noului Renault Master vin cu o serie de funcționalități exclusive, oferind o experiență de utilizare comparabilă cu cea a unui smartphone. Astfel, tranziția către mobilitatea electrică devine mai simplă ca niciodată.
Google Maps ține cont de preferințele dumneavoastră și optimizează itinerariile în consecință. Puteți utiliza un Planificator de traseu pentru a planifica deplasările cu un vehicul electric, filtra stațiile de încărcare în funcție de metoda de plată preferată sau de puterea nominală. De asemenea, vă puteți seta domiciliul și locul de muncă ca puncte de încărcare și puteți programa încărcarea bateriei, precum și activarea și dezactivarea aerului condiționat, în funcție de programul săptămânal. Aceste funcționalități vă permit să optimizați costurile și să mențineți temperatura potrivită în habitaclu.
Aplicația My Renault și serviciile sale multiple de la distanță, special concepute pentru vehiculele electrice, mențin Noul Renault Master – un vehicul high-tech întotdeauna pregătit să vă asiste – conectat la ecosistemul dvs. digital:
- Afișează autonomia rămasă, pentru monitorizarea încărcării în timp real.
- Afișează stațiile de încărcare din apropiere sau de la o locație selectată.
- Puteți programa încărcarea de la distanță (de exemplu, pentru a încărca furgoneta doar în timpul orelor de vârf).
- Puteți seta orele de preîncălzire, astfel încât habitaclul să aibă temperatura potrivită când începeți ziua de lucru (fără a afecta autonomia dacă furgoneta este conectată la încărcare) – extrem de convenabil pentru cei care încep lucrul dimineața devreme.
- Afișează starea de încărcare și ține un jurnal al datelor de încărcare.
- Include și Mobilize Charge Pass, oferind posibilitatea de a plăti pentru încărcare fără a fi nevoie să aveți la dumneavoastră un număr mare de carduri, pe cea mai extinsă rețea de încărcare din Europa (cu peste 500.000 de puncte de încărcare în 25 de țări, dintre care jumătate sunt cu o putere de 22 kW). Posesorii de card beneficiază, de asemenea, de tarife preferențiale la stațiile Ionity din proximitatea autostrăzilor (cu peste 2.600 de puncte de încărcare) în cazul în care optează pentru un abonament opțional.
În plus, pentru a vă simplifica viața, în versiunea electrică a Noului Renault Master, vă stau la dispoziție mai multe servicii Mobilize:
- Mobilize Power Solutions, proiectate pentru a facilita tranziția către mobilitatea electrică, oferă soluții personalizate de încărcare la sediul companiei, în timpul călătoriilor și chiar la domiciliul angajaților. Acestea includ servicii de evaluare, instalare și operare a terminalelor de încărcare, precum și servicii de optimizare energetică și mentenanță. Utilizatorii pot efectua plăți pentru încărcare folosind cardul Mobilize Business Pass, în timp ce managerul flotei poate monitoriza consumul la distanță și efectua plățile lunar.
- Smart Charge ajustează procesul de încărcare în funcție de ora zilei și sursele de electricitate, pentru a minimiza costurile și a reduce amprenta de carbon asociată încărcării la domiciliu – totul fără a solicita șoferului să întreprindă vreo acțiune. Pe lângă economiile realizate la facturile de electricitate, utilizatorul poate obține recompense pentru flexibilitate.
Noul Renault Master va fi lansat cu o gamă completă de echipamente care să acopere cerințele tuturor clienților profesioniști. Aceasta va cuprinde 20 de modele cu un volum cuprins între 11 și 22 de metri cubi, o deschidere mai largă cu 40 mm a ușii laterale glisante și suprafețe de încărcare mai lungi cu 100 mm – cele mai lungi din această categorie. Capacitatea de încărcare utilă mai mare, lungimea, lățimea și volumul său fac din Noul Renault Master autoutilitara ideală, redefinind noțiunea de confort din clasa sa.
În fabrică sunt disponibile 20 de baze de conversie, prin care se pot efectua modificări direct în atelierele de lucru (adăugarea de basculante, adâncirea habitaclului, adăugarea de volum etc.). Acest catalog de kituri montate în fabrică scurtează timpii de execuție și simplifică logistica de transport.
Cu un ampatament redus și o punte față reproiectată, Noul Renault Master duce confortul în timpul rulării la noi cote, asigurând o manevrabilitate deosebită, inclusiv un diametru de bracaj cu 1,5 metri mai mic. Clienții pot opta chiar și pentru o versiune L3, potrivită pentru condusul în oraș (L2 este vehiculul de bază, L3 este disponibilă cu tracțiune față și spate, iar L4 are tracțiune spate).
Ca în cazul tuturor vehiculelor electrice din gama sa, Noul van Master înglobează elemente esențiale ale programului Renault „Human first”, special conceput pentru a facilita intervențiile echipelor de urgență în situații de accident:
- Un cod QR dedicat pompierilor este integrat în caroserie pentru a le oferi un ghidaj rapid în misiunile lor;
- Accesul pompierilor permite izolarea bateriei de înaltă tensiune în variantele electrice, eliminând orice pericol de declanșare a incendiilor;
- Întrerupătorul SD deconectează bateria, asigurând condiții sigure pentru efectuarea lucrărilor pe vehicul;
- Bateria este plasată într-un cadru special, întărit, care furnizează protecție împotriva diverselor tipuri de impact.
Noul Renault Master, disponibil începând cu primăvara anului 2024, a fost conceput pentru a redefini standardele din industrie, având o capacitate de rulare și o sarcină de încărcare mai mare, la costuri mai mici. Este autoutilitara multi-energie de ultimă generație ideală.