Vânzările de vehicule comerciale ușoare propulsate cu baterii au depășit cifrele înregistrate de mașinile similare cu motoare pe benzină, în acest an, urcând pe locul al doilea în Europa, după cele cu propulsie diesel. Ford înregistrează cele mai mari vânzări în segmentul electric al vanurilor, cu modelul E-Transit, acoperind aproape 10% din piața de LCV-uri electrice.
Ford a reușit în primele cinci luni din acest an să depășească principalul rival ID.Buzz, care s-a bucurat de o mediatizare mult mai mare, dar și trio-ul grupului Stellantis, Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert și Citroen e-Jumpy. Împreună, însă, Stellantis reușește să acapareze peste 30% din piață, datorită celor trei branduri sub care vinde LCV-urile electrice, Peugeot, Citroen și Opel. Ford E-Transit, primul van comercial al mărcii americane, fabricat în Turcia, în uzina Ford Otosan, a înregistrat un volum de 4.900 de exemplare în primele cinci luni ale anului, potrivit cifrelor Data Force, în timp ce VW ID.Buzz, versiunea de marfă, a vândut numai 4.330 exemplare.
Cele două au fost urmate de Opel Vivaro-e – unul dintre cele trei modele-surori produse de Stellantis pe segmentul de vanuri compacte, în care Ford nu oferă un model propriu – cu 4050 de unități. De altfel, în primele 10 cele mai vândute vehicule comerciale ușoare cu propulsie 100% electrică se află alte patru modele ale Stellantis: Peugeot e-Partner (segmentul subcompact), cu 3.150 de unități, Peugeot e-Expert, 3.100 unități, Citroen e-Berlingo, cu 3040 de unități și Citroen e-Jumpy, cu 2.250 unități. Printre acestea, s-au strecurat Mercedes eVito, competitor direct cu E-Transit, și Renault Kangoo ZE, versiunea 100% electrică a LCV-ului compact francez. Pe locul 10 se află un alt model care este produs tot de Stellantis, Toyota Proace City Electric, ceea ce arată cât de puternică este dominația Stellantis și pe acest segment electric, așa cum se întâmplă pe întreaga piață a vehiculelor comerciale ușoare din Europa.
În total, piața de LCV-uri electrice din Europa s-a ridicat la 49.500 de unități în primele cinci luni ale acestui an, reprezentând 6,5% (în creștere de la 3,8%) din marea piață de vehicule comerciale din regiune, care a avut în acest an un volum total vândut de 747.962 de unități, cu aproape 10 procente peste nivelul din 2022.
Perspectivele pentru 2024 anticipează schimbări importante, deoarece Ford pregătește două intrări pe piață, cu E-Transit Custom, care va fi produs tot în China, și, mai ales, cu E-Transit Courier, care va fi lansat produs la Craiova, împreună cu vesiunea de pasageri, E-Tourneo Courier, cu care să concureze trio-ul e-Expert, e-Combo și e-Jumpy.
Sprinter, lider la motoare termice
Pe întreaga piață, indiferent de sistemul de propulsie, cel mai vândut model a fost în acest an Mercedes Sprinter, care a depășit cu doar câteva sute de unități modelul Ford Transit Custom, dar și familia Ford Transit, aflată pe locul trei. În urma acestora, s-au situat Renult Master, VW Transporter și Renault Trafic. Ford rămâne cea mai vândută marcă pe toate segmentele de vehicule comerciale ușoare, inclusiv pickup-uri, cu peste 130.000 de vehicule, la distanță de circa 20.000 de unități de Renault, care își păstrează poziția secundă în clasament și depășește VW (locul3), cu numai 80.000 de unități.