Volvo Trucks a livrat un camion electric pentru transport greu unui operator de transport din Goteborg, Suedia. Camionul poate suporta o masă totală de 74 t.
Din ce în ce mai mulți operatori de transport încep să investească în camioane electrice, și pentru transport greu. Mattson Åkeri din Goteborg, Suedia, este unul dintre aceștia, iar compania a cumpărat, acum, trei camioane electrice de categorie grea, Volvo FH.
Pe parcursul ultimelor săptămâni, au fost realizate teste cu unul dintre camioane, în traficul de containere din zona portuară Arendal din Goteborg. Testul reprezintă un așa-numit proiect HCT (High-Capacity Transport). Ansamblul cu două trailere are o lungime de 32 m și poate manipula o masă brută în combinație de 74 de tone.
„Dorim să demonstrăm că și soluțiile integral electrice funcționează în aplicații cu tonaj mare și cu o rată înaltă de utilizare. Împreună cu Mattson Åkeri, Administrația Suedeză a Transporturilor și câțiva alți parteneri, vrem să vedem cum putem optimiza operarea camionului electric, inclusiv cum poate avea loc încărcarea în cel mai eficient mod,” explică Lena Larsson, manager de proiect HCT în cadrul diviziei Volvo privind tehnologia.
Camionul electric testat este un Volvo FH Electric 6X4 și este alimentat cu energie „verde”, prin intermediul a două încărcătoare rapide de 180 kW pe care Mattsson Åkeri le-a instalat în depozitul companiei din Arendal. Pe termen lung, camionul va face curse și între Goteborg și orașul Borås, aflat la 70 km de Goteborg.
În operare 12 ore pe zi
„Transportul unor încărcături lungi și grele folosind electricitatea funcționează deocamdată foarte bine și putem transporta la fel de multă marfă ca și cu un camion diesel,” spune Jan-Olof Mattsson, CEO al Mattson Åkeri. „Camionul lucrează 12 ore pe zi, cu o oprire pentru încărcare, atunci când șoferul ia o pauză. Alimentăm cu energie verde și, astfel, nu există emisii de CO2. Silențioasă, operarea electrică înseamnă și un mediu de lucru mai bun pentru șofer.”
De când Volvo Trucks a început producția camioanelor electrice, în 2019, compania a vândut aproape 5.000 de camioane electrice, în 40 de țări la nivel mondial. Astăzi, Volvo oferă cea mai extinsă gamă din industrie, cu șase modele electrice în producție de serie, care îndeplinesc o gamă largă de necesități de transport urban și interurban. La nivel global, Volvo Trucks și-a stabilit ca obiectiv ca, până în 2030, jumătate dintre camioanele vândute să fie electrice.
High-Capacity Transports
High-Capacity Transports (HCT) înseamnă că este permisă creșterea lungimii vehiculului și/sau a masei maxime, ceea ce permite transportul unei încărcături mai mari per vehicul. HCT poate fi aplicat pe toate tipurile de lanțuri cinematice. Scopul este ca HCT să contribuie la costuri de transport mai scăzute, să reducă impactul asupra mediului, să crească siguranța traficului, să reducă uzura infrastructurii rutiere și să scadă costurile de întreținere. În Europa, sunt în derulare sau planificate mai multe proiecte HCT. Un exemplu este Finlanda, unde este permisă circulația combinațiilor de 76 t masă totală și 34,5 m lungime pe majoritatea drumurilor. Un altul este Suedia, unde este permisă circulația cu 74 t (pe rețeaua de drumuri BK4) și se testează, cu permisiunea autorităților, combinații de vehicule de până la 34,5 m și 100 t, pe anumite drumuri.