Piaţa de transport de mărfuri din România şi-a continuat ritmul de creştere în primul trimestru din an, însă sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului şi implicit a producţiei industriale, arată o analiză DSV Road, a treia cea mai mare companie de servicii de transport din Europa.
”Piaţa de transport de mărfuri din România şi-a continuat ritmul de creştere în primul trimestru din an, însă sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului şi implicit a producţiei industriale”, arată o analiză DSV Road, a treia cea mai mare companie de servicii de transport din Europa. Compania a înregistrat o creştere de până la 10% a volumului de mărfuri şi o creştere de 20% a cifrei de afaceri în perioada ianuarie-martie comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut.
Potrivit DSV Road, există o încetinire a ritmului producţiei industriale care afectează atât importul, cât şi exportul de mărfuri. Astfel, printre categoriile de marfă care înregistrează scăderi se află electrocasnicele, materialele de construcţii, amenajărişe şi sculele electrice, menţinându-se cererea pentru bunuri de nevoi de bază, pharma şi automotive.
Sectorul serviciilor a fost în creştere în Europa în primul trimestru, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.
“Din datele pe care le avem din piaţă, după un 2022 în care piaţa de transport rutier de mărfuri a cunoscut o creştere accelerată, începutul de 2023 indică o frânare a ritmului de creştere postpandemie, influenţată de nivelul ridicat al inflaţiei. Însă, pentru DSV Road, anul a început bine, cu o creştere de 22% a vânzărilor în primul trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022. Evident că şi procesul inflaţionist şi-a spus cuvântul, însă avem o creştere a numărului de comenzi cu 11%, dar şi o creştere de până la 10% a volumului de mărfuri trasportate, în special din proiecte noi, dar şi din business existent”, declară Sergiu Iordache, managing director DSV Road.
Reprezentanţii DSV Road subliniază că piaţa de transport de mărfuri în 2023 va avea un trend uşor crescător, fiind estimată o creştere marginală a volumelor transportate în acest an, de 1% la nivel european, conform Transport Intelligence.
“Inflaţia ridicată va afecta cererea consumatorilor, care va duce la o cerere mai scăzută pentru servicii de transport. Este aşteptată şi o reducere a producţiei în Europa, ceea ce va scădea şi cererea pentru servicii de transport de mărfuri. Credem că în România vom avea o creştere peste media europeană, datorate investiţiilor în infrastructură, inclusiv efectul investiţiilor din PNRR”, explică Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
În ciuda acestui context economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienţi şi optimizarea rutelor şi a încărcării de mărfuri, DSV Road estimează o creştere a cererii în special pentru transportul de tip grupaj, dar şi pentru cel intermodal şi transportul intern. Astfel, compania estimează o creştere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021.
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, oferind servicii complete de transport – regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce poluarea. DSV Road este una din entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea.