Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) va începe să utilizeze 30 de camioane electrice pentru livrările „last mile” către clienții locali din Belgia. Primele cinci vehicule vor porni la drum astăzi, în zona Anvers.
Printr-un parteneriat cheie cu Renault Trucks, producătorul de băuturi își electrifică o cincime din flota sa de camioane și creează cea mai mare flotă de camioane electrice din Belgia.1 Compania își va reduce, de asemenea, emisiile de CO2 cu 75% comparativ cu camioanele diesel. „Industria noastră se confruntă cu dificultăți care necesită o adaptare rapidă, dar suntem și angajați în mod ferm să menținem o abordare pe termen lung. Investiția în camioane electrice va permite Coca-Cola Europacific Partners să reducă emisiile de CO2 cu 30% pe întregul lanț valoric, până în 2030, și să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2040,” spune An Vermeulen, VP & Country Director al Coca-Cola Europacific Partners pentru Belgia și Luxembourg.
Primele cinci Renault Trucks E-Tech D și D Wide vor porni la drum astăzi, în zona Anvers, iar alte camioane vor sosi în următoarele luni, la centrele de producție și de distribuție din Gent și Chaudfontaine, în Belgia. „Majoritatea livrărilor noastre sunt foarte locale, către supermarketuri și afaceri apropiate de centrele noastre, cu rute având o medie de 150 km per zi,” explică An Vermeulen. „Tranziția către vehiculele electrice are sens, datorită unei investiții totale de aproximativ 7 milioane de euro. Acesta este unul dintre exemplele eforturilor noastre de a avea o abordare pe termen lung și sustenabilă, la nivel local, în Belgia.”
Coca-Cola alege o configurație care le permite vehiculelor electrice Renault Trucks să acopere zilnic 200 km, ceea ce este mai mult decât suficient pentru 40% din rutele curente de distribuție locală ale CCEP. Fiecare camion dispune la sediu de o stație de încărcare pentru reîncărcarea completă a bateriei, peste noapte. Aceste stații de încărcare sunt alimentate cu energie 100% verde generată în cadrul acestor centre.
Coca-Cola a colaborat îndeaproape cu Renault Trucks pentru a selecta camioanele potrivite și a crea cele mai bune condiții de încărcare pentru această utilizare locală: „Am analizat cu grijă datele logistice ale Coca-Cola, am produs simulări realiste de rute și am efectuat teste în condiții reale de operare, care au vizat consumul de energie, precum și confortul și siguranța șoferului,” spune Siegfried Van Brabandt, Managing Director al Renault Trucks Belux. „Camioanele sunt echipate, de asemenea, cu sisteme de camere de 360°, pentru eliminarea unghiurilor moarte, cu o boxă pentru avertizarea pietonilor și bicicliștilor și cu o ușă transparentă, pentru vizibilitate optimă pe partea pasagerului.”
Cele 30 de camioane electrice antamate anul acesta reprezintă doar un prim pas pentru CCEP. „Vom continua să facem pași în direcția decarbonizării flotei noastre până în 2030, continuând să studiem dezvoltările pieței pentru a determina viitorul flotelor noastre, prin luarea în considerare a unor parametri cum ar fi acoperirea unor distanțe mai lungi, autonomia vehiculelor și încărcături mai grele,” explică An Vermeulen.
CCEP dorește, de asemenea, să privească spre viitor, în colaborare cu Renault Trucks. „Pentru a ne ajuta clienții să-și decarbonizeze flotele, dezvoltăm o soluție customizată care acoperă atât vehiculele, cât și serviciile. Oferim, de asemenea, suport pentru a asigura utilizarea corectă a camioanelor electrice. Și continuăm să ne extindem gama de vehicule electrice: anul viitor, vom produce un camion electric de 44 t care merge mult mai departe, cu o singură încărcare,” spune Siegfried Van Brabandt. „În plus, ca parte a Grupului Volvo, investim în expansiunea infrastructurii publice de încărcare în Europa, prin parteneriate strategice. Acesta va fi un deceniu entuziasmant pentru industria noastră și suntem mulțumiți să facem progrese semnificative în această zonă cu parteneri precum Coca-Cola.”
Tranziția către modurile electrice de transport este un important pas local în eforturile Coca-Cola Europacific Partners de a atinge neutralitatea în ceea ce privește emisiile de carbon. „Continuăm să investim în obiectivul nostru pe termen lung de a ne reduce emisiile de CO2. Acționăm pe mai multe fronturi: reducerea ambalajelor pe cât de mult posibil, acestea reprezentând 40% din amprenta noastră de mediu; anul trecut, am început să folosim plastic 100% reciclat pentru toate sticlele noastre din Belgia,2 ceea ce ne-a redus emisiile cu 70%; iar centrul nostru de la Chaudfontaine a obținut certificarea neutralității în ceea ce privește emisiile de carbon. Aceste inițiative sunt un testimonial al dorinței noastre de a continua să creștem sustenabil, alături de partenerii și clienții noștri. Aceasta este contribuția noastră pentru atingerea obiectivelor planului nostru de sustenabilitate,” spune An Vermeulen.