Fiat lansează în rețeaua comercială al treilea vehicul utilitar cu propulsie electrică, profitând de disponibilitatea acestora în portofoliul Stellantis. Noile Doblo și E-Doblo nu sunt altceva decât versiunile italiene ale modelelor existente în grup, de la Peugeot, Stellantis și, evident, Opel.
Fiat E-Doblo, prezentat în premieră în vara acestui an, se alătură începând din această toamnă celorlalte modele electrice pe care marca italiană le oferă în acest moment, vehiculul comercial fiind dezvoltat și în varianta cu combustie, atât diesel, cât și cu benzină. Mașina nu va mai fi produsă în Turcia, ca până acum, ci în Spania, în uzina în care sunt asamblate modelele celorlalte mărci din grup. Generația anterioară a fost produsă în parteneriat cu turcii de la Koc, aceiași care produc și mașini Ford, inclusiv la Craiova. Lansat în urmă cu mai bine de 20 de ani, Fiat Doblo a devenit unul dintre LCV-urile favorite ale Europei, fiind pentru multă vreme unul dintre rivalii de temut pentru modelele similare de la Peugeot și Citroen. Odată intrat în portofoliul Stellantis, Fiat Doblo a preluat platforma și componentele modelelor Peugeot Partner, Citroen Berlingo și Opel Combo, fără să existe alte deosebiri decât cele care țin de particularitățile mărcii (logo, grilă, faruri).
Fiat are deja în oferta Professional alte două modele complet electrice, Ducato (Peugeot Boxer) și Scudo (Peugeot Expert), care se adaugă la autoturismul Fiat 500 și versiunea de pasageri e-Ulysse. Ca și modelele din care a fost dezvoltat, Fiat Doblo și versiunea sa electrică este oferit în două variante de lungime, precum și în două configurații diferite, furgon și cabină lărgită. Sistemul ModyWork permite o creștere de 0,5 metri cubi a volumului de încărcare și posibilitatea de încărcare de obiecte lungi, de până la 3,4 metri. De asemenea, permite ridicarea nivelului podelei în zona de pasageri și utilizarea compartimentului rezultat dedesubt pentru diferite obiecte, de exemplu cele fragile. Pentru cei care doresc un birou mobil, există posibilitatea echipării cu o masă cu tăblie rotativă. Pentru o vizibilitate mai bună în spatele mașinii, sistemul „Rear Surround Vision” asigură o cameră digitală care ține loc de oglindă, permite o vizualizare bună a unghiului mort și o supraveghere a zonei de încărcare. Sarcina utilă ajunge până la 800 kg, pentru versiunea electrică, sau o tonă, pentru motorizările cu combustie, permițând încărcarea a doi euro-paleți. Volumul maxim de încărcare ajunge la 4,4 metri cubi, pentru caroseria cu ampatament lung.
Versiunile cu motoare termice sunt tot niște copii de la PSA
Versiunile cu motoare cu ardere internă au propulsoare clasice: 1.5 litri de 100 CP cu cutie manuală sau 1.5 litri de 130 CP, cu cutie manuală sau automată, pentru diesel, și 1.2 litri de 110 CP cu cutie manuală sau 1.5 litri de 110 CP, cu cutie automată, pentru benzină. Fiat E-Doblo este propulsat de un motor de 100 kW, alimentat de o baterie de 50 kWh, care asigură o autonomie de 285 kilometri. Bateria poate fi încărcată la stații de până la 100 kW, astfel că timpul de încărcare poate fi redus la 30 de minute (de la 20 la 80 de procente). Noul Fiat electric este echipat cu cele mai noi și cunoscute sisteme de asistență, în special cele de siguranță (ADAS), de monitorizare și menținere a benzilor, a distanței față de alte vehicule și altele similare.