Scania a lansat noua gamă de camioane, rezultatul a unei perioade de 10 ani de dezvoltare și investiții de peste 20 de miliarde de coroane suedeze. Compania suedeză din grupul VW și-a extins oferta și, datorită unui sistem modular, poate oferi mai multe variante de dezvoltare, conectivitate și o soluție de transport mai apropiată de dorințele fiecărui client în parte.
“Este fără îndoială cea mai importantă investiție din istoria de 125 de ani a Scania,” a declarat Henrik Henriksson, CEO-ul Scania.
Producția noilor camioane a început imediat la unitatea de asamblare a Scania din Södertälje. Inițial focusarea se va face pe vehicule și servicii pentru transportul pe distanțe lungi, dar vor apărea și alte derivate pe măsură ce uzinele bradului își ajustează producția.
“Este un volum enorm de muncă de dezvoltare din partea inginerilor noștri în spatele acestei lansări,” adaugă Henrik Henriksson.
Cele mai importante noutăți sunt cabinele, dar odată cu noile camioane au fost introduse și noi tehnologii, servicii și caracteristici.
Scania are în vedere o lansare în mai multe faze având în atenție diferite segmente de clienți și conform unui plan pregătit minuțios. Lansările vor continua și după această primă prezentare din europa. Vor mai fi introduse noi opțiuni și noi aplicații. Cea mai importantă schimbare anunțată de suedezi este o reducere cu 5% a consumului de motorină, datorită aerodinamicii și lanțului cinematic mai bune.
Scania vrea ca în aceste evenimente de lansare ca peste 40.000 de clienți și eventuali clienți să testeze aceste vehicule, iar apoi să încerce toată gama pe măsură ce apar și restul de camioane.