Grupul auto francez Renault speră ca în scurt timp să anunţe primele comenzi pentru utilitarele şi microbuzele sale care funcţionează pe hidrogen din partea unor clienţi din Germania şi Ţările de Jos, în contextul în care creşterea preţurilor la pompă a stimulat interesul clienţilor pentru acest tip de tehnologie, a declarat joi directorul Departamentului de vehicule comerciale uşoare de la Renault, Heinz-Jurgen Low, transmite Reuters.
Primul vehicul Renault care funcţionează pe bază de celulă de combustibil, o utilitară Master, va fi lansat în vara acestui an şi va fi urmat de o versiune de tip City Bus, a declarat Heinz-Jurgen Low.
Potrivit termenilor alianţei dintre Renault, Nissan şi Mitsubishi, constructorul francez este responsabil de pilotarea proiectelor europene în domeniul vehiculelor pe hidrogen precum şi de operaţiunile de producţie în numele partenerilor săi.
Constructorii din întreaga lume, cum este şi Renault, proprietarul Dacia, se concentrează pe extinderea ofertei de vehicule electrice şi pe hidrogen, în cadrul planurilor industriei de a deveni mai prietenoasă cu mediul. Vehiculele pe hidrogen sunt un tip de vehicule electrice, chiar dacă se bazează pe o celulă de combustibil care transformă hidrogenul în electricitate la bordul vehiculului.
Chiar dacă sunt mai scumpe decât vehiculele electrice pe bază de baterii, vehiculele care utilizează celule de combustibil pe hidrogen ar putea profita de pe urma dorinţei Europei de a pune la punct o industrie de talie mondială în jurul tehnologiei mobilităţii cu hidrogen.