În 2021, Renault Trucks a înregistrat o creștere semnificativă a afacerii, cu un total de 51.460 de vehicule facturate (+25%) pe o piață dinamică. În Franța, producătorul se laudă cu cea mai mare cotă de piață din ultimii zece ani, de 29,8%.
La sfârșitul unui an marcat de o revigorare generală a activității economice și cu o cerere puternică pe piețele de vehicule comerciale, Renault Trucks a înregistrat o creștere de 25% a facturărilor totale, la 51.460 de vehicule, în ciuda perturbațiilor de aprovizionare a liniilor de producție. Renault Trucks a înregistrat, de asemenea, o creștere de 44% a comenzilor.
Livrări în creștere
Livrările au fost repartizate după cum urmează:
După destinație
Europa (exclusiv Franța): 24.760 Franța: 21.222 Restul lumii: 5.478
După tonaj:
Gamele medii și grele: 33.422 (+27%) Vehicule comerciale ușoare: 18.038 (+21%)
Consolidare de poziții în Europa
Și în Europa, Renault Trucks și-a confirmat rezultatele cu o creștere de 41% a facturărilor pe piața vehiculelor de peste 6 t și cu o creștere a activității pe toate piețele. În Franța, producătorul se laudă cu cea mai mare cotă de piață din ultimii 10 ani, 29,8%. Marca a obținut rezultate bune în special în Polonia, cu o creștere de 89% (1.705 vehicule), și în Marea Britanie (+56%).
Producătorul a înregistrat, de asemenea, o creștere constantă a contractelor de service, care au însoțit 45% din vânzările sale de vehicule din 2021.
În segmentul de peste 16 t, înmatriculările au crescut cu 20,7%, permițând Renault Trucks să își stabilizeze cota de piață la 8,8%.
Renault Trucks ține pasul cu piața de vehicule cu masa cuprinsă între 6 și 16 t, cu o cotă de piață în creștere cu 0,7 puncte, la 7,3% și cu o creștere a înmatriculărilor cu 11%.
Pe piața vehiculelor comerciale ușoare, facturările Renault Trucks au crescut cu 20%, cu creșteri semnificative în Țările de Jos (+57%), Belgia, Marea Britanie (+20%), Europa Centrală și Italia (+45%).
Vânzările internaționale au crescut în toate regiunile
Renault Trucks a înregistrat o creștere de 15% a facturărilor și de 7% a comenzilor. Marca a cunoscut, de asemenea, o creștere a contractelor sale de întreținere, care au acompaniat 30% din vânzările de vehicule.
2021 a fost marcat de o creștere a cotei de piață a Renault Trucks în toate regiunile. Producătorul a cunoscut cel mai mare progres în Turcia, cu o cotă de piață de 6,7%, cea mai mare din ultimii 17 ani, și a obținut o impresionantă cotă de 8% în Orientul Mijlociu.
În Africa, America Latină și Asia, Renault Trucks a atins o cotă de piață de 16% (+5 puncte), cu performanțe remarcabile în in Chile, Maroc și Indonezia.
În 2021, cererea pentru vehiculele rulate a rămas la un nivel foarte înalt, pe o piață propulsată de creșterea activității și de deficitul de vehicule noi, din cauza perturbărilor din producție.
Cerere constantă pentru vehicule rulate
Renault Trucks a facturat cu 13% (8.926 de unități) mai puține vehicule decât în 2020, din cauza unui nivel scăzut al stocului, de sub 1.000 de unități.
În 2021, Renault Trucks și-a continuat investițiile în economia circulară, convertind 300 de vehicule în cadrul Fabricii sale de Camioane Rulate de la Bourg-en-Bresse și lansând o serie limitată de autotractoare rulate T Robust 13 L, proiectate să reziste la cel puțin un milion de kilometri.
Renault Trucks mărește viteza către mobilitatea electrică
De mai mulți ani deja, gama Renault Trucks de camioane electrice s-a extins în mod constant, iar volumele sale de vânzări reflectă acest progres rapid: în 2021, au fost livrate 249 de camioane electrice și 613 au fost comandate.
Pe piața europeană, unde volumele rămân modeste, (450 de înmatriculări), cota producătorului este de 17%.
Renault Trucks își actualizează strategia cu ambiții crescute: 50% din volumele de vânzări din 2030 vor fi vehicule electrice și 100% din vehiculele pe care le va vinde în 2040 vor fi neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.