Doi dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, ZF Friedrichshafen și Continental, ar putea schimba locurile în clasamentul furnizorilor. Grupul ZF Friedrichshafen AG (ZF) are mari șanse de a raporta afaceri mai mari decât cele ale grupului rival Continental pentru 2021.
Ambele cu divizii puternice în România, grupurile germane au avut, conform Bloomberg, traiectorii diferite în 2021 în ciuda faptului că navighează în aceleași ape tulburi prin care încearcă să răzbată către noile cerințe ale pieței auto mondiale.
În acest context, ZF, furnizor al unor companii renumite precum BMW sau Porsche, și-a atins anul trecut obiectivul în privința marjei de profit pe fondul unei creșteri cu două cifre a veniturilor. Și asta în ciuda pandemiei sau a lipsei de materii prime și, mai ales, semiconductori.
Conform estimărilor lui Wolf-Henning Scheider, directorul executiv al ZF, preliminarii și neauditate, veniturile ZF au crescut anul trecut cu cel puțin 10%, iar marja operațională a fost cuprinsă între 4,5% și 5,5%. Grupul de inginerie va raporta venituri detaliate pentru întregul an pe 17 martie.
În baza estimărilor, veniturile ZF pentru 2021 ar trebui să se situeze în jurul a 36 de miliarde de euro, valoare care ar depăși același indicator al Continental de aproximativ 33,5 miliarde de euro. Continental și-a redus perspectivele în octombrie după ce a finalizat despărțirea de divizia Powertrain care a devenit independentă sub numele Vitesco Technologies.
Având origini care se îngemănează chiar și cu celebrul pionier al zborului, Ferdinand von Zeppelin, grupul ZF este în plin proces de transformare pentru a face față unor cerințe precum electrificarea și conducerea autonomă a mașinilor.