Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM se declarã dezamãgite de rezultatele întâlnirii avute astãzi, 3 august 2016, cu reprezentanții Guvernului și Autoritãții de Supraveghere Financiarã (ASF), întrucât nu s-a ajuns la nicio concluzie, prin urmare dacã vor exista proteste spontane, de la blocat de drumuri, frontiere sau la simplul mers cu 30 km/h de cãtre fiecare camion o orã pe zi, generând mari blocaje de trafic, autoritãțile sã nu fie surprinse.
În urma întâlnirii dintre UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM, de la Guvern, pe tema RCA cu Vicepremierii Costin Borc și Vasile Dâncu, Directorul de cabinet al Primului-Ministru, Paul Gheorghiu și cu reprezentanții ASF, reprezentanții Guvernului au precizat cã vor face o analizã precisã pe datele furnizate de ASF și Consiliul Concurenței, însã nu pot preciza un termen exact când aceastã analizã va fi finalizatã și nici nu pot spune care vor fi soluțiile pe termen scurt pentru rezolvarea crizei de pe piața RCA și normalizarea tarifelor.
În aceste condiții, patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM anunță că vor organiza o întâlnire pentru a decide data unui protest la nivel național, situația transportatorilor rutieri devenind extrem de criticã. Majoritatea operatorilor de transport sunt aduși la faliment, dupã ce tarifele de primã pentru transportul comercial de marfã și persoane s-au majorat cu peste 300% fațã de anul precedent și cu peste 500% fațã de anul 2014. Astfel, o polițã RCA pentru un autotractor – clasa B0 a ajuns în acest moment la prețul de 22.000 lei pe an fațã de 4.000 lei în 2014.
“Totodatã, atragem atenția asupra dezastrului care existã în firmele de asigurare care nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar sã punã pe spatele transportatorilor rutieri ineficiența lor având costuri de administrare extrem de mari deduse în special din încasãrile RCA. Reamintim faptul cã ASF spune cã frecvența daunei este de 15% în cazul capetelor tractor și cã dauna medie este de 18.560 lei. Astfel, la fiecare 6,3 prime de 20.000 de lei, asigurãtorii încaseazã 126.000 de lei și plãtesc 18.560 lei, restul de peste 107.000 lei rãmânând în buzunarul asigurãtorilor și al ASF”, susțin transportatorii în comunicatul trimis Truckandvan.ro