Azot sau aer obișnuit? Dacă ești confuz cu privire la ce să folosești pentru a umfla anvelopele mașinii, nu te panica – nu ești singurul. Îmnpreună cu specialiștii de la Auto Soft, îți răspundem la această întrebare.
Umflarea anvelopelor cu azot a devenit o practică obișnuită în zilele noastre. Folosirea azotului pentru a umfla anvelopele nu este o idee nouă, NASCAR folosește această tehnologie de ani buni. În sportul motor, cea mai mică fracțiune de secundă poate face diferența între câștig și pierdere. Umplerea cu azot poate reduce variația presiunii în anvelope cauzată de modificările de temperatură a anvelopelor. Este, de asemenea, cea mai mare moleculă de gaz, deci este cel mai lent gaz care migrează printr-o anvelopă și, prin urmare, există o foarte mică pierdere de presiune.
De ce se folosește azotul?
Aerul pe care îl respirăm și aerul comprimat folosit în mod obișnuit pentru a umfla anvelopele, este în mare parte azot – 78% Azot, 21% Oxigen și 1% alte gaze. Azotul este neinflamabil și ecologic.
Azotul din anvelope nu atacă sau nu oxidează cauciucul anvelopei din interior, precum aerul. Este un gaz pur, deci nu reține căldură și anvelopele rulează la o temperatură mai scăzută.
Aerul ambiental conține aproximativ 21% oxigen. Dimensiunea moleculară mai mică a oxigenului îi permite să pătrundă prin cauciucul anvelopei. Prin umflarea cu azot, care este mult mai puțin permeabil decât oxigenul, modificările de presiune datorate pierderii de oxigen sunt mult reduse.
Industria de curse știe foarte bine de ce se folosește azotul pentru umflarea anvelopelor, fiind mai puțin imprevizibil. Azotul este uscat și nu are umiditate pentru a contribui la schimbări suplimentare de presiune.
Avantajele folosirii azotului pentru umflarea roților
Anvelopele pierd presiune mai lent
Cauciucurile pline cu azot pierd presiunea mai lent decât cu aerul comprimat. Presiunea corespunzătoare a pneurilor este esențială pentru uzura anvelopelor.
Durata de viață mai lungă a anvelopelor
O anvelopă cu presiune corectă se uzează mai lent. Dacă o anvelopă umplută cu azot nu pierde presiunea la fel de repede, te poți aștepta la o durată de viață mai lungă a acesteia.
Oxidarea este blocată
Oxigenul provoacă oxidare. Oxidarea poate face cauciucul să fie fragil, crescând șansa unei lovituri. Azotul din anvelopă blochează oxidarea cauciucului intern.
Azotul este o alternativă verde
Azotul are potențialul de a fi mai ecologic pentru mediul înconjurător. Întrucât anvelopele pline de azot mențin o presiune adecvată vei obține un kilometraj mai bun, emisii reduse și o durată de viață mai mare a anvelopelor, astfel încât cererea de anvelope ar putea scădea. Acest lucru înseamnă mai puține anvelope fabricate și mai puține resurse naturale utilizate.
Experții recomandă verificarea presiunii la fiecare drum lung și cu regularitate la câteva săptămâni pentru a păstra anvelopele în stare bună cât mai mult timp.