UNTRR solicitã Guvernului o clarificare publicã cã șoferii profesioniști fãrã simptome sunt excluși de la autoizolarea obligatorie 14 zile, așa cum impun uneori autoritãțile locale și DSP

UNTRR solicitã Guvernului sã clarifice și public modalitatea de aplicare a ordonanței 4/29.03.2020, deoarece autoritãțile locale – primãriile, poliția, Direcțiile de Sãnãtate Publicã – aplicã neunitar deciziile luate prin Ordonanțe Militare, iar șoferii fãrã simptome sunt trimiși automat în autoizolare 14 zile, deși ar trebui excluși de la aceastã mãsurã. Solicitarea se referă la articolul 4 din Ordonanța Militarã nr. 4/29.03.2020, prin care în orice perioadã dintre curse, de o zi, douã sau pânã la 14 zile, șoferii au posibilitatea de a se izola alegând una din cele 3 variante din Ordonanțã.

Alãturi de medici, asistente, lucrãtorii comerciali din magazine, curieri și de toți ceilalți aflați în prima linie, șoferii sunt la datorie, iar munca lor fiind indispensabilã pentru economie. Cu toate acestea, în ultimele zile am primit pe email, telefonic și pe rețelele sociale multe plângeri de la firmele de transport rutier și șoferi, cã aceștia sunt urmãriți de poliție, amenințați cu amenzi și trimiși în izolare, deși Ordonanțele Militare nu prevãd acest lucru.

În condițiile în care la nivel național avem o crizã de șoferi și în contextul crizei coronavirus, cei rãmași ar trebui susținuți și încurajați și nu hãrțuiți de autoritãțile locale.

UNTRR solicitã Guvernului revizuirea Ordonanței Militare nr. 4 din 29.03.2020, prin excluderea clarã a conducãtorilor autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone care realizeazã transporturi internaționale de la mãsurile de izolare/carantinare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

Totodatã, UNTRR solicitã Guvernului sã permitã șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncã la firmele de transport rutier românești sau strãine, sã se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal cãtre camioanele aflate în Europa de Vest, iar la întoarcere sã nu fie plasați direct în carantinã/izolare.

“Transportul rutier are nevoie de predictibilitate în aceste vremuri incerte, pentru a putea continua activitatea de aprovizionare.” spun trasportatorii. “Dacã transportul rutier de mãrfuri se oprește, tot lanțul de aprovizionare se va bloca, cu consecințe grave asupra sistemului medical și furnizãrii de alimente și echipamente populației. Într-un timp foarte scurt, vor fi mai multe victime din cauza blocãrii economiei decât va produce noul coronavirus în urmãtoarele 90 de zile. Reamintim cã potrivit comunicãrii Comisiei Europene 2020/C 96 I/01, statele membre trebuie sã ia mãsuri pentru a asigura libera circulație în UE a tuturor lucrãtorilor implicați în transportul internațional, din toate modurile de transport, precum conducãtorii auto, navigatorii, piloții, echipajele, inspectorii de vagoane, lucrãtorii de întreținere” declară oficialii UNTRR.

Transportatorii aratã cã ar trebui sã se renunțe la norme precum restricțiile de cãlãtorie și carantina obligatorie a lucrãtorilor din sectorul transporturilor care nu prezintã simptome, iar lucrãtorii nu ar trebui sã fie împiedicați sã treacã o frontierã internã pentru a-și îndeplini funcțiile în domeniul transporturilor: certificatele de competențã profesionalã recunoscute la nivel internațional ar trebui sã fie considerate suficiente pentru a demonstra cã un lucrãtor este activ în domeniul transportului internațional.

Related posts