Ghidul de finanţare pentru Programul ‘Rabla’ a fost lansat în dezbatere publică. Dezbaterea se face timp de zece zile, iar doritorii ar putea avea posibilitatea să achiziţioneze o maşină nouă începând de la jumătatea lunii mai.
Potrivit ministrului, valoarea totală a programului în acest an este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei ‘Rabla Plus’, prin care românii pot cumpăra maşini electrice 100%.
Din datele oficiale, reiese că, pentru acest an, programul clasic ‘Rabla’ va avea un buget de 145 de milioane de lei, iar valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei ca şi în anul anterior. În program sunt admise la casare maşinile mai vechi de 8 ani. La fel ca şi în 2015, vor exista eco-bonusuri, respectiv de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcţionare mixt, dar şi pentru automobilele hibrid, astfel încât cumpărătorii vor putea intra în posesia a maximum 9.000 de lei.
Pe de altă parte, în cazul programului ‘Rabla Plus’ va exista, pe de o parte, o primă de 5.000 de lei acordată celor care vor să cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de altă parte de 20.000 de lei pentru o maşină 100% electrică.
Noutatea este că persoanele care vor să aplice la ‘Rabla Plus’ nu sunt obligate să caseze o maşină veche. Dacă, însă, cei care vor casa o maşină veche au în plan achiziţionarea unei maşini electrice, pot intra în posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro.
Estimările Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) arată că pentru ediţia din acest an a Programului ‘Rabla’ vor fi scoase din uz 20.000 de maşini vechi, mai vechi de opt ani.
Ministrul Mediului a menţionat, totodată, că tot în cadrul programului ‘Rabla Plus’ va exista şi componenta de finanţare a infrastructurii electrice, dar la acest moment se lucrează la Ghidul de finanţare.