Volvo Trucks introduce o gamă de noi soluții care îmbunătățesc siguranța și manevrabilitatea, facilitând operarea cu precizie în spații înguste, pe drumuri denivelate și alunecoase, de exemplu pe șantierele de construcții.
„Datorită actualizărilor inteligente aduse cutiei de viteze I-Shift, am reușit să facem disponibilă o gamă de noi funcții, care îmbunătățesc manevrabilitatea, siguranța și confortul. Fiecare nouă funcție este proiectată să ofere șoferului un grad mai înalt de control și ușurintă în timpul manevrelor,” spune Pär Bergstrand, Heavy Duty Transmission manager la Volvo Trucks.
Noi funcții care oferă mai multă precizie și siguranță în condiții de drum dificile
Terrain Brake este o soluție unică, creată pentru deplasarea cu viteze reduse, pe teren denivelat și accidentat, făcând mai ușoară și mai sigură manevrarea camionului.
De obicei, dacă șoferul frânează și o roată este poziționată pe marginea unei suprafețe mai înalte, cum ar fi un bolovan sau dâmb, poate să alunece înainte ca șoferul să aibă timp să apese pedala de frână, ceea ce face dificilă menținerea controlului asupra vehiculului. Noua soluție, acționează frânele imediat ce șoferul eliberează pedala de accelerație. Astfel, autovehiculul își menține poziția, ceea ce permite mișcări mai mici, de mare precizie.
„Terrain Brake este ideală pentru condiții off-road, pe șantiere de construcții, în mine sau pe terenuri denivelate, dar poate fi utilă și pentru manevrele în oraș, precum și la trecerea peste limitatoare de viteză sau borduri. Indiferent de situație, aceasta îi va oferi șoferului o mai mare agilitate și control mai bun, făcându-i misiunea mai sigură și mai ușoară,” continuă Pär Bergstrand.
Change Direction este o altă soluție care face mai ușoară manevrarea unui autovehicul la viteze reduse. Situații precum întoarcerea în spații înguste sau manevrarea în marșarier pentru accesul la rampele de încărcare necesită de obicei mișcări scurte și rapide, șoferul trebuind să alterneze între pedala de frână și cea de accelerație. Acum, în loc de a apăsa pedala de frână, șoferul poate selecta marșarierul în timp ce vehiculul încă se deplasează înainte. Noul sistem va opri in mod automat miscarea, apoi, vehiculul își va iniția singur deplasarea în marșarier, în timp ce șoferul trebuie doar să mențină pedala de accelerație apăsată. Pentru a se deplasa din nou înainte, este necesară doar selecția unei treapte de viteză pentru mers înainte, în timp ce se menține accelerația apăsată.
Active Grip Control este o funcție care îmbunătățește semnificativ stabilitatea și accelerația pe drumuri alunecoase. Dacă autovehiculul începe să derapeze, senzorii multipli permit sistemului de control să reacționeze la condițiile de drum într-un mod inteligent, pentru a ajuta șoferul să mențină vehiculul pe șosea. Noua funcție este, de asemenea, proiectată să reducă riscul de forfecare și supravirare în cazul în deplasarii fără încărcătură.
De asemenea, Volvo Trucks a actualizat sistemul de cruise control, astfel încât sa poată fi activat la viteze mici, începând de la 4 km/h sau chiar 2 km/h, dacă este folosit în combinație cu treptele de forță opționale.
„Sunt cu adevărat mândru că am reușit să dezvoltăm atâtea funcții utile care nu numai că îmbunătățesc conducerea pe șantierele de construcții, dar sunt de ajutor și în multe alte situații, cum ar fi în transportul de bușteni sau deplasarile în orașe,” concluzionează Pär Bergstrand.
Pe ce camioane sunt disponibile aceste sisteme:
· Terrain Brake este opțional pentru Volvo FH16 și alte camioane Volvo cu tracțiune pe puntea față.
· Change Direction este o opțiune disponibilă pe toate modelele Volvo FH, FM și FMX.
· Active Grip Control este standard pe toate camioanele Volvo de categorie grea cu lanț cinematic electric și, cu foarte puține excepții, pe toată gama de camioane grele cu motoare Euro 6.
· Sistemul Cruise Control îmbunătățit este echipament standard pe toate camioanele Volvo de categorie grea.