Pentru a îmbunătăți calitatea vieții în mediul urban, trebuie adoptate soluții mai sustenabile de transport. Cu o logistică bine dezvoltată și printr-o utilizare mai eficientă a drumurilor seara și în timpul nopții, este posibil ca multe vehicule de mici dimensiuni să fie înlocuite cu vehicule mai puține, dar de dimensiuni mai mari, contribuind astfel la reducerea emisiilor și la decongestionarea traficului. Un autocamion de distribuție are o capacitate de încărcare de zece ori mai mare decât o autoutilitară obișnuită. În cazul în care mai multe sarcini de transport ar putea fi efectuate în timpul orelor când pe drum sunt mai puțini oameni, acest lucru va reduce, de asemenea, în mod semnificativ riscul de accidente.
„Tehnologia și expertiza noastră în ceea ce privește electromobilitatea se bazează pe soluții comerciale deja dovedite, aflate în uz pe autobuzele electrice Volvo, și pe soluțiile introduse pentru autocamioanele hibride Volvo încă din 2010. Vehiculele în sine reprezintă doar o parte din ceea ce este necesar pentru ca electrificarea pe scară largă să aibă succes. Facilitarea transportului sustenabil pe termen lung este o problemă complexă care necesită o gamă holistică și amplă de măsuri. Acționăm în strânsă colaborare cu clienții, cu orașele, cu furnizorii de infrastructură de taxare și cu alte părți interesate, cu scopul de a crea cadrul necesar pentru autocamioanele electrice”, spune Jonas Odermalm, Directorul departamentului de strategia produselor pentru autocamioanele cu tonaj mediu de la Volvo Trucks.
„Credem în electrificarea completă a distribuției urbane, ca un prim pas care trebuie făcut. În orice caz, avem în vedere electrificarea și pentru alte aplicații de transport. Acesta este doar începutul”, conchide Claes Nilsson.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății și ONU, 60% din populația planetei – circa 5 miliarde de oameni – va locui în orașe până în 2030. Aceasta este o creștere de puțin peste 1 miliard în comparație cu nivelurile actuale.
Acest ritm rapid de urbanizare va exercita presiuni enorme la nivelul sistemelor de trafic care, în multe cazuri, sunt deja insuficiente pentru a satisface nevoile actuale.
În cadrul UE, s-a făcut estimarea potrivit căreia congestionarea și problemele legate de trafic costă aproximativ 100 de miliarde de euro pe an.