Volvo prezintă primul său camion exclusiv electric pentru colectarea deșeurilor

Volvo lansează primul său model de camion dezvoltat exclusiv cu propulsie electrică. Cu capacitate pentru încărcături grele și vizibilitate excelentă pentru șofer, FM Low Entry este un camion electric optimizat pentru rulare sigură și eficientă în zonele urbane.

Pe măsură ce tot mai multe orașe își propun să îmbunătățească mediul urban prin scăderea nivelurilor de emisii, crește rapid cererea de camioane cu emisii zero care pot satisface noile cerințe ale clienților.

Cea mai recentă completare a programului pentru camioane electrice Volvo Trucks – Volvo FM Low Entry – este un camion pentru transport de mare tonaj dezvoltat special pentru a face față unei game largi de sarcini de transport în zonele urbane. Este, de asemenea, primul model de camion dezvoltat vreodată de Volvo disponibil doar cu propulsie electrică.

„Acest camion cu emisii zero este o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice, fiind ideal pentru transporturile urbane și proiectat ținând cont de nevoile șoferului. Este puternic, dar ușor de condus și ușor de manevrat. Noul Volvo FM Low Entry se aliniază perfect la ambițiile noastre de a ne extinde oferta de camioane electrice, sprijinind și mai mulți clienți să-și reducă emisiile de carbon”, explică Roger Alm, președinte Volvo Trucks.

Clasificare Direct Vision de 5 stele

Poziția coborâtă de rulare oferă șoferului vizibilitate excelentă și controlul asupra zonei din jurul camionului. Vizibilitatea excelentă oferită de FM Low Entry i-a adus o evaluare de cinci stele, conform standardului Direct Vision care evaluează vehiculele de mare tonaj ce operează în Londra și care va intra în vigoare în al patrulea trimestru al anului 2024*.


Volvo FM Low Entry este foarte versatil și poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale diferitelor activități de transport, cum ar fi gestionarea deșeurilor, distribuția și construcțiile.

Camionul se bazează pe binecunoscutul model Volvo FM. Cabina spațioasă a fost coborâtă și deplasată înainte, iar treapta de acces joasă și podeaua plată facilitează intrarea și ieșirea din camion. Aceste caracteristici de design creează un mediu de lucru ergonomic, confortabil și eficient pentru șoferii din locațiile aglomerate ale orașului.

Noul camion FM Low Entry va fi vândut inițial în Europa, inclusiv Turcia, apoi în Australia și Coreea de Sud. Vânzările încep în primul trimestru al anului 2024, iar producția începe în al doilea trimestru al anului 2024.

Opt modele de camioane electrice
Cu acest nou camion pentru mediul urban, complet electric, Volvo are acum în gama sa un număr total de opt modele de camioane electrice. În 2019, Volvo Trucks a devenit primul producător global care a început producția de serie a camioanelor electrice de mare tonaj, iar compania își propune ca 50% din camioanele Volvo noi vândute la nivel global să fie electrice până în 2030. 

Principalele caracteristici ale modelului Volvo FM Low Entry:

·        Vizibilitatea (în specificația standard) îndeplinește standardul Direct Vision de 5 stele pentru transportul în Londra.

·        Camionul este echipat cu Direcție dinamică Volvo pentru controlarea fără efort a direcției și pentru un nivel redus de vibrații.

·        Sunt disponibile trei opțiuni de scaune: Șofer + 0, 1 sau 3 pasageri. Trei scaune pentru pasageri amplasate în spatele cabinei; acestea nu se află în câmpul vizual al șoferului. Această dispunere minimizează unghiurile moarte și contribuie la o vizibilitate excelentă.

·        Printre numeroasele caracteristici ergonomice se numără treapta de acces joasă, podeaua coborâtă, plată și manetele bine poziționate, pentru o ieșire ușoară și sigură din cabină.

·        Camionul este disponibil cu noul sistem Volvo de monitorizare cu camere video.

·        Sunt disponibile două înălțimi (dimensiune măsurată în picioare): Cabină de dormit (1575 mm) și cabină de dormit cu plafon înălțat/extins (1945 mm).

·        Configurațiile punților disponibile: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4

·        MMTA: 19 – 32 tone

·        Motor: 330 kWh

·        Baterie: 360 kWh (4 baterii)

·        Autonomia: până la 200 km (autonomia depinde de mai mulți parametri, cum ar fi greutatea încărcăturii, stilul de condus, ciclul de deplasare, topografia, temperatura etc.)
Încărcare: 250 kW (curent continuu), 43 kW (curent alternativ)

·        Ampatament: 3900 – 6000 mm

Related posts