Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibilă adăugarea a două noi trepte de forță. Ceea ce înseamnă, printre altele, că autocamionul poate să pornească de pe loc și să transporte o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 325 de tone.
„Sistemul I-Shift cu trepte de forță aduce o aplicabilitate mai largă pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizată care, acum îşi pot controla mai bine viteza atunci când înaintează lent sau se deplasează în marșarier. Șoferul poate transporta o încărcătură grea fără a-și mai face probleme că poate ajunge în situații care să ducă la imobilizări costisitoare”, afirmă Peter Hardin, Manager de produs pentru Volvo FM și FMX.
Cu noile trepte de forță, autocamionul se poate deplasa şi la viteze reduse, de 0,5-2 km/h. Acest lucru este extrem de util în timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de construcții ori pentru diverse întervenţii.
„Dinamica și capacitatea de pornire de pe loc sunt îmbunătățite considerabil cu noile trepte de forță, ușurând mult sarcina șoferului atunci când lucrează cu încărcături grele pe teren dificil sau pe suprafețe alunecoase, precum în șantierele de construcții, în mine sau în păduri. Cu cât aplicaţia de transport presupune încărcături mai grele și cu cât terenul sau suprafața este mai dificilă, cu atât șoferul are mai mult de câștigat cu un camion ce dispune de trepte de forță”, explică Peter Hardin.
Pentru firmele care desfășoară operațiuni de transport de mare tonaj pe suprafețe dificile, dar și pentru condusul în condiții normale, pe autostradă, treptele de forță oferă o flexibilitate considerabilă și posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.
„Sistemul I-Shift cu trepte de forță face posibilă pornirea de pe loc în condiţii extreme. În combinație cu un raport adecvat al punții spate, care să optimizeze regimul de turaţii ale motorului la viteze ridicate, rezultă un consum redus de combustibil pe autostradă. Acest lucru înseamnă un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care execută astfel de activităţi”, spune Peter Hardin.
În funcție de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibilă cu una sau două trepte de forță pentru mersul înainte și cu sau fără două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier. Treptele de forță pentru deplasarea în marșarier fac posibil mersul înapoi cu o viteză extrem de redusă, ceea ce reprezintă un avantaj major atunci când manevrele în marșarier necesită o precizie foarte mare.