Vânzările Renault au avut de suferit din cauza scăderii cererii pentru utilitare

Renault a raportat miercuri o creștere zero a volumelor de vânzări în trimestrul al doilea, în condițiile în care prăbușirea cererii pentru utilitare în Europa a contrabalansat creșterea vânzărilor de autoturisme, transmite Reuters.

Grupul auto francez, care a avertizat încă de săptămâna trecută că volumele sale de vânzări în luna iunie au fost sub așteptări, a informat că în perioada aprilie-iunie 2025 vânzările sale au scăzut cu 0,1%, în pofida lansării mai multor noi vehicule. Comparativ, în primul trimestru al acestui an, vânzările Renault au crescut cu 2,8%.

‘Pe tot parcusul primului semestru am văzut o concurență acerbă între jucătorii de pe piața vehiculelor comerciale din Europa’, a declarat Ivan Segal, director global de vânzări și operațiuni pentru marca Renault, care reprezintă 70% din vânzările grupului francez. ‘Cererea este dificilă, pe fondul unui context economic plin de incertitudine, ceea ce face ca unele companii să amâne unele achiziții’, a adăugat Ivan Segal.

În prezent, Renault este condus de directorul său financiar Duncan Minto, pe măsură ce caută un nou CEO care să îl înlocuiască pe Luca de Meo, care a plecat luna aceasta pentru a conduce grupul de lux Kering.

Pe ansamblu, în primele șase luni ale acestui an vânzările de autoturisme Renault au crescut cu 2,7% în ritm anual, însă vânzările de utilitare au scăzut cu aproape 29%.

În cazul mărcii Dacia, vânzările au scăzut ușor în primele șase luni ale anului (minus 0,7%) până la 356.084 de unități, unul dintre motive fiind și acela că ‘modelul Duster în Turcia este acum vândut sub marca Renault’. Vânzările de utilitare marca Dacia s-au prăbușit cu 45,5% în primul semestru, până la 2.280 de unități.

Cu 151.948 de vehicule vândute la nivel mondial în prima jumătate a anului 2025, Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut model în Europa în acest an.

Cu 108.510 unități vândute la nivel mondial, Dacia Duster rămâne cel mai vândut SUV pentru clienții de retail din Europa. A treia generație a lui Duster a înregistrat aproape 200.000 de comenzi de la lansarea sa, în urmă cu un an.

Dacia Spring a înregistrat 19.452 de vehicule vândute în prima jumătate a anului 2025, o creștere de 62,5% față de prima jumătate a anului 2024. În total, peste 180.000 de clienți au devenit proprietari ai modelului Spring de la lansarea sa, acesta rămânând cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață.

Dacia Jogger a înregistrat 42.381 de unități vândute la nivel mondial, în scădere față de prima jumătate a anului 2024.

Dacia Bigster, pentru care comenzile au fost deschise în luna ianuarie 2025, a înregistrat o performanță remarcabilă de la lansare, cu 17.329 de unități înmatriculate. Pentru acest model, 69% din vânzări sunt pentru motorul hibrid 155, iar 88% pentru cele mai înalte niveluri de echipare (Extreme și Journey).

Related posts

Leave a Comment