Costurile de poluare a aerului s-ar reduce cu 500 de milioane de euro dacă ar crește cu 7% rata utilizării autobuzelor și autocarelor în Uniunea Europeană, atrage atenția Uniunea Națională de Transportatori Rutieri din România (UNTRR), citând concluziile Comisiei Europene, care a publicat miercuri a doua parte a pachetului mobilitate.
“Comisia Europeană a publicat pe 8.11.2017 a doua parte a pachetului mobilitate, propunând acțiuni pentru o mobilitate curată, printre care și măsuri importante de liberalizare a piețelor naționale pentru servicii regulate cu autobuze și autocare și a excursiilor locale, menite să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe distanțe lungi în Europa și să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale prin opțiuni de mobilitate suplimentare, de mai bună calitate și mai ieftine, în special pentru persoanele cu venituri reduse. O creștere cu 7% a utilizării autobuzelor și autocarelor în UE ar conduce, în opinia Comisiei, la reducerea costurilor de poluare a aerului cu 500 de milioane de euro și a costurilor legate de accidente cu 2,8 miliarde de euro. Mobilitatea pentru grupurile sociale defavorizate ar crește, de asemenea, cu 130 de miliarde de pasageri-kilometri”, se arată într-un comunicat al UNTRR, remis joi AGERPRES.
UNTRR salută inițiativa Comisiei Europene, care recunoaște că “transportul cu autobuzul este cel mai curat și eficient mijloc de transport”.
“Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România— UNTRR salută această inițiativă a Comisiei Europene, care recunoaște transportul cu autobuzul și autocarul ca fiind cel mai curat și mai eficient mijloc de transport, fapt evidențiat de mulți ani de industria transporturilor rutiere de persoane în cadrul campaniei globale pentru Mobilitate Inteligentă (Smart Move) promovate de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și activ derulate de UNTRR în România”, potrivit sursei citate.
Prin Pachetul pentru o Mobilitate Curată, spune UNTRR, Comisia Europeană a făcut un pas decisiv în ceea ce privește punerea în aplicare a angajamentelor asumate de UE în cadrul Acordului de la Paris cu privire la reducerea obligatorie cu cel puțin 40% a emisiilor de CO2 pe plan intern până în 2030.
Astfel, Pachetului privind Mobilitatea Curată include următoarele documente: noi standarde privind dioxidul de carbon (CO2), pentru a-i ajuta pe producători să apeleze la inovare și să furnizeze vehicule cu emisii scăzute pe piață; directiva privind vehiculele nepoluante, pentru a promova soluțiile de mobilitate curată în procedurile de achiziții publice; un plan de acțiune și soluții de investiții pentru instalarea la nivel transeuropean a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi; revizuirea directivei privind transportul combinat, care promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri (de exemplu, camioane și trenuri) prin facilitarea folosirii stimulentelor de către întreprinderi etc.