Truck & Van a ajuns la Goteborg, acolo unde a Volvo Trucks a organizat un test cu trei game de camioane lansate recent. Pe parcursul a două zile am cunoscut îndeaproape gama FM de distanțe medii dar și gama FE/FL de distribuție.
Evenimentul a constat în niște sesiuni de teste în care am cunoscut și o bună parte din împrejurimile Goteborg-ului. Am testat FM în condiții de trafic reale, gamele FE și FL în cadrul unui poligon care demonstra manevrabilitatea și pe pistele de teste din vecinătatea fabricii Volvo, iar FMX a fost testat pe una dintre cele mai mari cariere din lume.
Noul Volvo FM
Primele subiecte ale testelor noastre au fost gamele FM, prezente în mai multe aplicații, de la cap tractor și până la șasiuri cu diverse suprastructuri.
Noul Volvo FM aduce manevrabilitatea şi eficienţa într-o nouă dimensiune. Caracteristicile îmbunătăţite destinate condusului includ inovatorul sistem de direcţie Volvo Dynamic Steering şi numeroase îmbunătăţirii aduse şasiului. În plus, autocamionul oferă o tehnologie nouă şi servicii noi care pun accent asupra eficienţei şi costurilor de operare ale companiilor de transport.
O altă caracteristică nouă este reprezentată de cele trei punţi directoare, una în faţă şi două în spate pe modelul 8×2 cu tridem, două în faţă şi una în spate pe modelul 8×2 cu două punţi faţă.
Acestea permit un diametru de bracaj mult mai mic fără ca pneurile autocamionului să taie suprafaţa şoselei.
Volvo Trucks introduce noi tehnologii şi servicii concepute pentru a reduce costurile de transport ale clienţilor. Tehnologia I-See, o caracteristica suplimentară pentru transmisia I-Shift, este disponibilă într-o nouă versiune pe Volvo FM.
I-See este dezvoltată în principal pentru transportul pe distanţe lungi şi poate reduce cu până la cinci procente consumul de combustibil. Tehnologia înregistrează electronic informaţii despre topografia drumurilor pe care este condus autocamionul.
Noul Volvo FM este lansat într-o gamă completă cu motoare de 11 şi 13 litri. Toate versiunile îndeplinesc cerinţele viitorului standard Euro 6, care intră în vigoare la începutul anului 2014. D13 este disponibil cu motoare de 420-500 cai putere, iar motorul D11 este oferit cu o gamă de motoare de 330-450 cai putere.
Confortul în cabină a fost îmbunătățit, la fel și materialele din interior. Pentru confortul șoferului, unele date și comenzi esențiale ale camionului pot fi accesate printr-o telecomandă cu display.
Volvo FE și FL
FE și FL ne-au demonstrat manevrabilitatea în interiorul centrelor de testare Volvo Trucks și Volvo Cars.
Astfel, cei prezenți s-au putut convinge de manevrabilitatea acestor camioane de distribuție pentru zonele urbane.
Noile autocamioane Volvo FE şi Volvo FL sunt acum şi mai uşor de condus în zonele urbane, în care este nevoie de un transport rapid, uşor şi precis. Noile autocamioane oferă un mediu îmbunătăţit pentru şofer, iar gama Volvo FL a fost extinsă cu un motor foarte competitiv de 5 litri şi patru cilindri.
Pentru a oferi modelelor Volvo FE şi Volvo FL o imagine Volvo care poate fi identificată în mod clar, clasica siglă a fost mutată mai sus, într-o nouă poziţie, sub parbriz. Datorită secţiunii întunecate de sub parbriz, cabina pare mai joasă, ajutând la crearea unui aspect modern care se integrează bine în trafic.
Farurile reproiectate şi luminile de zi distincte subliniază, de asemenea, legătura de rudenie cu celelalte modele noi de autocamioane Volvo. Lămpile sunt integrate în noua bară de protecţie, care este compusă din trei piese, cu colţuri din oţel, pentru o durabilitate suplimentară şi reparaţii ieftine, în eventualitatea unor coliziuni sau zgârieturi minore.
De asemenea, Volvo Trucks a proiectat o variantă unică de 12 tone a modelului Volvo FL. Datorită celui mai puternic motor din segmentul său (motorul D5 în patru cilindri şi 240CP), transmisiei I-Sync special optimizate şi greutăţii mai mici cu 500 kg decât a unui autocamion cu motor în 6 cilindri, acest model este extrem de competitiv.