Într-o postare pe blog numită „Master Planul, Partea a Doua“, Elon Musk a schiţat o viziune strategică despre o companie „fără carbon“, care să ofere de la vehicule la produse şi servicii dincolo de maşinile electrice şi baterii. Compania construieşte deja în statul american Nevada cea mai mare fabrică de baterii din lume.
Cele mai noi elemente ale strategiei le reprezintă planurile pentru dezvoltarea unor servicii precum Uber, dar şi oferirea unor vehicule comerciale, segmente unde alte companii deja concurează, iar, în anumite cazuri, competitorii au deja un avans considerabil, relatează Reuters.
Citiţi şi De la maşini la stele. Omul care a revoluţionat plăţile online vrea să colonizeze Marte şi pariază pe energie curată şi roboţi inteligenţi
Noile modele de vehicule variază de la un camion numit Tesla Semi, şi „un nou fel de pick up“ până la un SUV compact şi un autobuz.
Vehiculele vor fi prezentate anul viitor, alături de flota existentă de maşini electrice a companiei.
De asemenea, Musk a reluat argumentele sale pentru care Tesla ar trebui să cumpere compania de panouri fotovoltaice SolarCity Corp, unde tot el este acţionarul principal.
În fine, Musk a spus că scopul său este de a face tehnologia „pilotului automat“, existentă deja pe modelele Tesla, de zece ori mai sigură decât maşinile manevrate de către oameni.
Planurile vin în condiţiile în care atât Tesla, cât şi Solar City sunt pe pierdere. Compania a primit comenzi de mai bine de zece miliarde de dolari pentru autoturismul Tesla Model 3, dar compania nu şi-a îndeplinit ţinta de producţie pe primele şase luni. Tesla are, totuşi, în plan să producă 500.000 de unităţi pe an din 2018.
Companii precum grupul american Uber sunt mult în faţa Tesla în ceea ce priveşte serviciile de transport, fiind prezente în sute de oraşe la nivel global, deşi în multe părţi ale mapamondului acestea sunt puternic contestate de taximetrişti şi transportatorii profesionişti.
De asemenea, grupul german Daimler testează deja camioane electrice autonome.
Musk spune că toate vehiculele Tesla vor fi capabile să se conducă singure, inclusiv camioanele şi autobuzele. El nu a spus când vehiculele autonome ale companiei vor fi gata, dar a indicat că ar putea necesita cinci ani de teste.